Головна Новини Німецький бензин та американський газ: де Україна бере паливо для автомобілів

Німецький бензин та американський газ: де Україна бере паливо для автомобілів

0
1003

Дефіцит пального знову посилився, а ціни, незважаючи на держрегулювання, йдуть нагору. Що відбувається на ринку нафтопродуктів, розповів директор Консалтингової групи А-95, експерт із енергетики Сергій Куюн.

«Дефіцит продовжується. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого – багато станцій по всій країні простоює, а станції, що працюють, не мають всього асортименту і відпускають всього по 20 л. Останнім часом спостерігаю за введенням обмежень і для комерційних клієнтів. Єдині недоторканні та повністю забезпечені – силовики та муніципалітети. Чому зберігається нестача?», – цитує експерта ZN.ua.

Перша причина, на його думку, у знищенні окупантами єдиного діючого в Україні Кременчуцького НПЗ.

«У березні основним завданням був пошук ресурсів у Європі, більшу частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу немає, імпортні ресурси законтрактовані, але тепер перед імпортерами інше завдання – привезти пальне», – зазначає Куюн.

Водночас Європа постала перед несподіваною для себе проблемою.

«У Європі немає зайвих цистерн та локомотивів. Більше того, ситуація стала несподіваною для самих європейців: виявилося, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватися залізницею сусідів через додаткові технічні вимоги», — розповів експерт.

З позитиву активізувався автомобільний імпорт, розширивши географію вперше за роки незалежності.

«Для розуміння всеосяжного пошуку ресурсу українцями – вперше (на мою пам’ять) відзначено імпорт бензину з Німеччини. Спойлер – чекаємо на продукт з Нідерландів та Бельгії», — каже Куюн.

Однак цей позитив тягне за собою проблеми у логістиці.

«Багато машини не навозиш. Напруга по всіх видах пального, але за дизелем вона виглядає найбільшою. Своє слово сказав і попит із боку аграріїв. Хоча за всіма ознаками, він менший, ніж очікувалося. Мені невідомі випадки, щоб хтось не зміг купити пальне або десь були черги з бензовозів. Серед версій – наявні у фермерів стоки пального, скорочення посівних робіт, вибір на користь менш «капризних» культур та спрощення технологій з метою економії пального та добрив тощо», — вважає експерт.

Щодо цін, Уряд продовжує держрегулювання, яке, на думку Сергія Куюна, через дефіцит дає зворотний ефект.

Зараз читають  Традиційному бензину знайшли заміну

Встановлена ​​ціна є, але немає продукту. Як у радянському магазині. Сподіватимемося, що ми просто не всі знаємо, а в уряді знають більше і роблять те, що потрібно. Найбільш тривожна ситуація з ДП, але останніми днями знову виникло занепокоєння і щодо бензину», — сказав він.

Позитивна сторона цього процесу – через дефіцит на ринку з’явився продукт із міні-НПЗ.

«Не дуже багато і не дуже якісний, але й за те спасибі. Тим більше, що для підвищення октану «малі нафтопереробними» змушені додавати біоетанол нашого виробництва, а це є добре», — наголосив експерт.

Залишається проблема з автогазом.

«Газ перетворився на примару: тобто, ні. Ціна підкрадається до ціни бензину. З хорошого – імпорт автогазу почав заходити стабільно, потроху збільшуючись. Із екзотики – американський LPG! Хтось уже їде на молекули свободи», — заявляє Куюн.

В опті ціна на дизпаливо стартує з 39,5 (гранична «урядова» ціна для АЗС – ред.) та закінчується на 44 грн/л. Пропозицій небагато.

Перевищують граничну «урядову» ціну, за даними експерта, несистемні станції.

«На обмеження почали забивати, повідомляють навіть про 45 грн./л. Проте без обмежень щодо літражу. Справжній ринковий прояв», – вважає експерт.

За словами Куюна, така ситуація може тривати до двох тижнів.

«Є надія, що через тиждень-другий сезонний попит трохи «присяде» і стане дещо легшим», — зазначив він.

«З іншого боку, люди повертаються, Київ оживає, стає в пробках, спалює дороге пальне, зокрема й вищезгадані «молекули свободи»… Коли продукт є через раз, говорити про прогноз цін якось дивно. Тим не менш, залишаємось орієнтовані на світові ціни, які хоч і продовжують вагатися, але, здається, намацали якийсь коридор. Зашморг на шиї російського нафтового експорту ще триматиме світ у напрузі, поки ОПЕК не перестане зображувати із себе скривдженого і не почне давати на ринок більше нафти. На той час очікуємо збільшення видобутку Штатами та іншими країнами з високою собівартістю виробництва вуглеводнів», – наголосив експерт.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

ПОШИРИТИ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.