Новини

В Україні дедалі складніше купити бензин на АЗС. ЗМІ з’ясували чому

З десятих чисел квітня на багатьох АЗС в Україні у відкритому продажу немає 95-го бензину, дизеля та автогазу, при цьому працює приблизно третина із 7500 українських АЗС і на багатьох діє обмеження щодо продажу не більше 20 літрів. Водночас імпортерам вдалося налагодити майже довоєнні об’єми постачання палива в Україну з Європи.

«За останню добу в Україну заїжджає щонайменше 10 000 тонн палива, – каже перший заступник міністра економрозвитку Денис Кудін. – Цього об’єму цілком достатньо для задоволення попиту».

Для порівняння: у квітні 2021 року через мережі АЗС продавали приблизно 13 000 тонн на добу, за даними Держстату. Точно підрахувати, на скільки зараз знизилося споживання через війну, складно. Аналітик Upeco Олександр Сіренко оцінює падіння на 30%. 10 000 тонн має вистачати.

Але на багатьох АЗС палива все одно немає у продажу. В чому проблема?

Коли опт дорожчий за роздріб

В учасників ринку інша риторика. «Автогазу на АЗС вже немає, дизеля майже немає, а бензину не буде через 7–10 днів», – каже власник мережі АЗС Prime Дмитро Льоушкін. Головна причина нестачі палива на станціях – держрегулювання роздрібних цін, через яке ціни на бензин і дизель на АЗС зараз нижчі за оптові, пояснює він.

За його словами, в опті дизель зараз коштує 41 грн за літр, бензин – 34–35 грн за літр, а ціни на заправках не мають перевищувати 37,65 грн/л для дизпалива та 33,87 грн/л для бензину. «Зараз на багатьох заправках стоять нулі, у роздріб дизель не купиш, тільки за безготівковим розрахунком, а це вже як домовитеся: по 40–43 грн за літр», – каже Льоушкін. «Ціни штовхає вгору дефіцит палива в Україні. На сході дизель в опті вже по 45 грн», – каже аналітик паливного ринку, який попросив не називати його імʼя.

Оператори не хочуть продавати бензин і дизель у роздробі собі на збиток.

Паливо в країні є, його просто не продають, погоджується Сіренко. «Частина операторів не продає паливо без націнки, до якої вони звикли», – говорить він. Найскладніша ситуація – у східних та центральних регіонах, куди паливо потрібно везти бензовозами через усю країну, що ще збільшує собівартість, каже Льоушкін. Така логістика додає близько 1 грн до ціни літра палива, підрахував Сіренко.

У березні 2022-го Кабмін змінив формулу визначення роздрібної граничної ціни бензину та дизеля, зробивши постачання з Європи більш рентабельним, що запустило імпорт. Чому формула знову не працює? Учасники ринку кажуть, що вона не враховує зростання витрат на логістику. У Мінекономіки вважають, що причина – у бажанні паливників мати високу маржу.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Leave a Comment

View Comments

  • А как же обещания о поставках горючего из США и ЕС. Хотя Путлер и исчадия ада, но без российской нефти и газа, загнется не только Украина, но и страны ЕС. США не в состоянии обеспечить Европу достаточным количеством топлива. А автогаз, если он будет даже по цене бензина, можно не завозить на заправки вообще. Никто им заправляться не будет, это чревато на карман потребителей. Разве что будет безвыходное положения

Опублікував
Миськів Роман
Tags: пальне

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025