Новини

Українці економитимуть 4,5 млрд грн щомісяця – яка ситуація на ринку пального

Українську владу закликають розв’язати проблему з можливим дефіцитом бензину та дизелю.

З огляду на війну уряд всередині березня скасував акциз та знизив до 7% ПДВ на моторні палива.

Як розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, завдяки рішенням влади бензин подешевшав на 13,34 грн/л, а дизель – на 11,83 грн/л.

“Без цього дизпальне сьогодні коштувало б до 50 грн/л. За моїми оцінками, українські споживачі економитимуть понад 4,5 млрд грн щомісяця”, – наголосив експерт.

Розрахунок вартості

За словами Сергія Куюна, собівартість постачання А-95 становить 30,22 грн/л, а дизельного пального – 34,53 грн/л. На АЗС ці види пального збувають на 3,31 і 2,9 грн за літр дорожче – в середньому по 33,53 грн/л і 37,43 грн/л.

Мінекономіки дозволяє націнку до 5 гривень. Якщо забрати з вказаної вище суми витрати на зарплати, енергоресурси та логістику, то чистого прибутку компанії отримують від 0,9 до 1,31 грн/л. Трохи більшим – до 1,8 грн/л – є заробіток на преміальних видах пального.

Експерт підкреслив, що розрахунок справедливий, якщо товар постачають на захід України залізницею. Для східних областей транспортування бензовозом обійдеться в додаткову гривню за літр.

Працюють в мінус

Сергій Куюн зауважив, що зараз імпортують пальне кілька національних мереж у обмежених обсягах. Для ринку центру, сходу та півдня країни більш актуальними є гуртові закупівлі старих запасів:

  • бензину – по 35 грн/л;
  • дизелю – по 40-42 грн/л.

“У цих регіонах власник невеликої мережі отримує “гіпотетичний” нуль, а реально – мінус довжиною 5-6 грн на літрі”, – порахував директор Консалтингової групи А-95.

Як наслідок, малі та середні мережі припиняють роботу в умовах війни. На ринку виникає дефіцит пального і вводяться обмеження. За готівку продають пальне лише військовим, муніципалітетам і корпоративним клієнтам.

Ситуація різко погіршилась після зупинки Кременчуцького НПЗ та потребує оперативних дій з боку уряду. Поки все залишається як є, фактично зупинено контрактування нових обсягів, які через складну європейську логістику та українську бюрократію ідуть дуже повільно, – резюмував Куюн.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

BMW готує перший серійний водневий X5 до 2028 року

BMW анонсувала підготовку першого серійного автомобіля на водневих паливних елементах, який планують вивести на ринок…

03.09.2025

Як правильно користуватися кондиціонером в автомобілі влітку

"Мудра людина створює комфорт навіть у пустелі, а нерозумна страждає від спеки в тіні" -…

03.09.2025

Помилки водіїв, які скорочують ресурс коробки передач і двигуна

Неправильна експлуатація автомобіля призводить до зайвих витрат на ремонт, адже навіть дрібні шкідливі звички водія…

03.09.2025

Автоінструктор пояснив, у яких випадках дозволено возити дитину без автокрісла

В Україні набули чинності нові правила перевезення дітей у автомобілях, і тепер головним критерієм визначено…

03.09.2025

Чи зобов’язаний водій показувати аптечку поліцейському: що говорить закон

В Україні питання обов'язку пред'явити медичну аптечку поліцейському часто викликає суперечки, адже думки водіїв розходяться:…

03.09.2025

Michelin підтримала Euro 7 і наполягає на тестах зносу шин у реальних умовах

Євросоюз запроваджує стандарт Euro 7 , який уперше регулює не лише вихлопні гази, а й…

03.09.2025