Новини

Українці економитимуть 4,5 млрд грн щомісяця – яка ситуація на ринку пального

Share
Українську владу закликають розв’язати проблему з можливим дефіцитом бензину та дизелю.

З огляду на війну уряд всередині березня скасував акциз та знизив до 7% ПДВ на моторні палива.

Як розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, завдяки рішенням влади бензин подешевшав на 13,34 грн/л, а дизель – на 11,83 грн/л.

“Без цього дизпальне сьогодні коштувало б до 50 грн/л. За моїми оцінками, українські споживачі економитимуть понад 4,5 млрд грн щомісяця”, – наголосив експерт.

Розрахунок вартості

За словами Сергія Куюна, собівартість постачання А-95 становить 30,22 грн/л, а дизельного пального – 34,53 грн/л. На АЗС ці види пального збувають на 3,31 і 2,9 грн за літр дорожче – в середньому по 33,53 грн/л і 37,43 грн/л.

Мінекономіки дозволяє націнку до 5 гривень. Якщо забрати з вказаної вище суми витрати на зарплати, енергоресурси та логістику, то чистого прибутку компанії отримують від 0,9 до 1,31 грн/л. Трохи більшим – до 1,8 грн/л – є заробіток на преміальних видах пального.

Експерт підкреслив, що розрахунок справедливий, якщо товар постачають на захід України залізницею. Для східних областей транспортування бензовозом обійдеться в додаткову гривню за літр.

Працюють в мінус

Сергій Куюн зауважив, що зараз імпортують пальне кілька національних мереж у обмежених обсягах. Для ринку центру, сходу та півдня країни більш актуальними є гуртові закупівлі старих запасів:

  • бензину – по 35 грн/л;
  • дизелю – по 40-42 грн/л.

“У цих регіонах власник невеликої мережі отримує “гіпотетичний” нуль, а реально – мінус довжиною 5-6 грн на літрі”, – порахував директор Консалтингової групи А-95.

Як наслідок, малі та середні мережі припиняють роботу в умовах війни. На ринку виникає дефіцит пального і вводяться обмеження. За готівку продають пальне лише військовим, муніципалітетам і корпоративним клієнтам.

Ситуація різко погіршилась після зупинки Кременчуцького НПЗ та потребує оперативних дій з боку уряду. Поки все залишається як є, фактично зупинено контрактування нових обсягів, які через складну європейську логістику та українську бюрократію ідуть дуже повільно, – резюмував Куюн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Українці все менше цікавляться новими бензиновими авто

Бензинові машини все ще тримаються на вершині серед нових авто, але їхня популярність повільно спадає.…

18.12.2024

BMW представить революційний інтерфейс для Neue Klasse на CES у Лас-Вегасі

BMW готує грандіозний дебют на CES 2025 , представивши новий Panoramic iDrive - систему управління,…

18.12.2024

Honda відкриває завод водневих технологій у Японії

Honda оголосила про будівництво першого заводу водневих паливних елементів. Підприємство, розташоване в японському місті Мока,…

18.12.2024

В Україні зростуть ціни на автострахування з 1 січня 2025 року

З 1 січня 2025 року в Україні починають діяти нові правила обов'язкового автострахування, які суттєво…

18.12.2024

Названо всі новинки Kia на 2025 рік: від Sportage до сімейних моделей

2025 стане ключовим для KIA, яка готує цілу лінійку новинок. Серед них – оновлений Sportage,…

18.12.2024

Новий автомобіль Huawei з бензиновим двигуном стане конкурентом BMW X6

Новий кросовер, створений спільними зусиллями китайських компаній Huawei та Chery, близький до офіційного дебюту. Прем'єра…

18.12.2024