Новини

Українці економитимуть 4,5 млрд грн щомісяця – яка ситуація на ринку пального

Українську владу закликають розв’язати проблему з можливим дефіцитом бензину та дизелю.

З огляду на війну уряд всередині березня скасував акциз та знизив до 7% ПДВ на моторні палива.

Як розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, завдяки рішенням влади бензин подешевшав на 13,34 грн/л, а дизель – на 11,83 грн/л.

“Без цього дизпальне сьогодні коштувало б до 50 грн/л. За моїми оцінками, українські споживачі економитимуть понад 4,5 млрд грн щомісяця”, – наголосив експерт.

Розрахунок вартості

За словами Сергія Куюна, собівартість постачання А-95 становить 30,22 грн/л, а дизельного пального – 34,53 грн/л. На АЗС ці види пального збувають на 3,31 і 2,9 грн за літр дорожче – в середньому по 33,53 грн/л і 37,43 грн/л.

Мінекономіки дозволяє націнку до 5 гривень. Якщо забрати з вказаної вище суми витрати на зарплати, енергоресурси та логістику, то чистого прибутку компанії отримують від 0,9 до 1,31 грн/л. Трохи більшим – до 1,8 грн/л – є заробіток на преміальних видах пального.

Експерт підкреслив, що розрахунок справедливий, якщо товар постачають на захід України залізницею. Для східних областей транспортування бензовозом обійдеться в додаткову гривню за літр.

Працюють в мінус

Сергій Куюн зауважив, що зараз імпортують пальне кілька національних мереж у обмежених обсягах. Для ринку центру, сходу та півдня країни більш актуальними є гуртові закупівлі старих запасів:

  • бензину – по 35 грн/л;
  • дизелю – по 40-42 грн/л.

“У цих регіонах власник невеликої мережі отримує “гіпотетичний” нуль, а реально – мінус довжиною 5-6 грн на літрі”, – порахував директор Консалтингової групи А-95.

Як наслідок, малі та середні мережі припиняють роботу в умовах війни. На ринку виникає дефіцит пального і вводяться обмеження. За готівку продають пальне лише військовим, муніципалітетам і корпоративним клієнтам.

Ситуація різко погіршилась після зупинки Кременчуцького НПЗ та потребує оперативних дій з боку уряду. Поки все залишається як є, фактично зупинено контрактування нових обсягів, які через складну європейську логістику та українську бюрократію ідуть дуже повільно, – резюмував Куюн.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Найнадійніші автомобілі випускає не Toyota: новий рейтинг

Consumer Reports опублікував щорічний рейтинг автомобільних брендів, у якому Subaru вдруге поспіль посіла перше місце.…

05.12.2025

З 2026 року в Україні подорожчають імпортні електрокари через повернення ПДВ

З початку 2026 року в Україні запровадять нову модель митного оформлення автомобілів, що призведе до…

05.12.2025

8 типових помилок водіїв, які перейшли з механіки на автомат

Багато водіїв, втомлених від механіки, мріють про автомат. На перший погляд, це просто: сів, натиснув…

05.12.2025

У Європі з’являються надшвидкі зарядки: 300 км пробігу всього за 8 хвилин

Ionity запустила в Норвегії свою першу зарядну станцію, здатну видавати до 500 кВт потужності. Об'єкт,…

05.12.2025

Як закон дозволяє захищатися від неправомірних дій поліції

Конфлікти між водіями та працівниками патрульної поліції трапляються досить часто. Причиною зазвичай стає груба поведінка…

05.12.2025

Топ-6 дизельних двигунів, які розчарували власників

Дизельні двигуни вже давно використовують не лише в вантажівках і тракторах. Сьогодні це економія палива,…

05.12.2025