Новини

Українці економитимуть 4,5 млрд грн щомісяця – яка ситуація на ринку пального

Українську владу закликають розв’язати проблему з можливим дефіцитом бензину та дизелю.

З огляду на війну уряд всередині березня скасував акциз та знизив до 7% ПДВ на моторні палива.

Як розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, завдяки рішенням влади бензин подешевшав на 13,34 грн/л, а дизель – на 11,83 грн/л.

“Без цього дизпальне сьогодні коштувало б до 50 грн/л. За моїми оцінками, українські споживачі економитимуть понад 4,5 млрд грн щомісяця”, – наголосив експерт.

Розрахунок вартості

За словами Сергія Куюна, собівартість постачання А-95 становить 30,22 грн/л, а дизельного пального – 34,53 грн/л. На АЗС ці види пального збувають на 3,31 і 2,9 грн за літр дорожче – в середньому по 33,53 грн/л і 37,43 грн/л.

Мінекономіки дозволяє націнку до 5 гривень. Якщо забрати з вказаної вище суми витрати на зарплати, енергоресурси та логістику, то чистого прибутку компанії отримують від 0,9 до 1,31 грн/л. Трохи більшим – до 1,8 грн/л – є заробіток на преміальних видах пального.

Експерт підкреслив, що розрахунок справедливий, якщо товар постачають на захід України залізницею. Для східних областей транспортування бензовозом обійдеться в додаткову гривню за літр.

Працюють в мінус

Сергій Куюн зауважив, що зараз імпортують пальне кілька національних мереж у обмежених обсягах. Для ринку центру, сходу та півдня країни більш актуальними є гуртові закупівлі старих запасів:

  • бензину – по 35 грн/л;
  • дизелю – по 40-42 грн/л.

“У цих регіонах власник невеликої мережі отримує “гіпотетичний” нуль, а реально – мінус довжиною 5-6 грн на літрі”, – порахував директор Консалтингової групи А-95.

Як наслідок, малі та середні мережі припиняють роботу в умовах війни. На ринку виникає дефіцит пального і вводяться обмеження. За готівку продають пальне лише військовим, муніципалітетам і корпоративним клієнтам.

Ситуація різко погіршилась після зупинки Кременчуцького НПЗ та потребує оперативних дій з боку уряду. Поки все залишається як є, фактично зупинено контрактування нових обсягів, які через складну європейську логістику та українську бюрократію ідуть дуже повільно, – резюмував Куюн.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названо найменш надійні автомобілі, які не радять купувати на вторинному ринку

Експерти склали антирейтинг найменш надійних автомобілів, які не радять купувати, особливо на вторинному ринку. Спеціалісти…

25.12.2025

Названо найнадійніші преміальні кросовери та позашляховики 2025 року

Lexus GX 2025 модельного року визнали найнадійнішим преміальним позашляховиком у своєму класі. За оцінкою експертів…

25.12.2025

Як українські суди визначають законність ручних радарів TruCam

В Україні остаточно підтвердили законність використання ручних радарів швидкості TruCam. 16 грудня 2025 року Восьмий…

25.12.2025

Топ-5 неочевидних порушень ПДР, за які позбавлять прав водія

Неочевидні порушення правил дорожнього руху можуть призвести до позбавлення водійських прав не менш серйозно, ніж…

25.12.2025

Чи зобов’язаний водій виходити з авто на вимогу поліцейського

Водій зобов'язаний вийти з автомобіля лише у випадках, коли поліцейський має для цього законні підстави.…

25.12.2025

Новий кросовер Volkswagen ID.Unyx 08 показали наживо

Volkswagen продовжує інтригувати китайський ринок великим електричним кросовером ID.Unyx 08, який надійде у продаж наступного…

25.12.2025