Кабінет міністрів вніс на розгляд парламентаріїв законопроект, який скасовує акцизний податок на пальне та зменшує ставку податку на додану вартість з 20% до 7%. Про це повідомила віце-прем’єр-міністр економіки Юлія Свиріденко.
Паралельно дозволять збільшити витрати на доставку палива. Загалом розрахунок на те, щоб ціни на АЗС не змінилися, а пальне було завезене у необхідних обсягах.
Зрозуміло, що фінансово втрачає за таких розкладів держава. Проте через ту підтримку, яку Україні обіцяють країни Заходу, це все буде компенсовано.
Так, документ скасовує акциз на паливі та знижує ставку ПДВ з 20% до 7%, що «істотно зменшує розмір податків, які раніше становили понад половину ціни».
Крім того, уряд змінив формулу, якою вважається максимальна ціна на заправки. У формулі збільшили ціну логістики та доплату до котирувань у Північно-Західній Європі, що дозволить включати до уваги додаткові витрати, що виникли після переорієнтації поставок з Білорусі та РФ на західний кордон України.
“Збільшення формули дає економічний стимул мережам завозити більше палива, адже за формулою розрахунку, яка була адекватна війні, зараз везти нафтопродукти мережам не вигідно”, – пояснює Свириденко. Зростання ціни, яке відбулося б за такі зміни, компенсується зниженням податків.
Формулу стануть застосовувати як тільки депутати ухвалюють зниження податків на пальне, рішення набувають чинності одночасно. “В результаті мережі завезуть більше пального, а ціна не зросте”, – пише Свириденко.
Розмір націнки українських мереж АЗС не зросте і залишиться на рівні, встановленому за кілька днів до початку російського вторгнення: 4,55 грн на літр бензинів та 5 грн на літр дизеля.