Ринок «євроблях». Як це працює в Україні

0
483

У Києві недалеко від ст. метро «Житомирська» з’явився невеликий нелегальний авторинок, де перегонщики штовхають киянам авто на «евробляхах». Як з’ясували Vesti-ukr, купити авто тут можна в кілька разів дешевше, ніж на українській реєстрації, і за лічені години. Причому як з документами, так і без.

Біля станції метро «Житомирська» українці разом з молдаванами організували міні-ринок уживаних авто з Європи. Вчора на парковці перебувало з десяток «литовців». Асортимент різний – від стареньких 20-річних Volkswagen Passat, які, побачивши світ, приїхали «вмирати» до Києва, до більш сучасних Audi. Цінники під лобовим склом – від $ 1,5 тис. до $ 4 тис.

«Гей, ти машину вибираєш?» – доноситься з салону «литовця». – «Касатік, бери« пассатік »- $ 2,1 тис., 2003 року випуску», – каже чоловік, який представився Олексієм. Відповідаємо, що шукаємо новішу модель. «Так ти скажи, яку, ми приженемо за тисячу євро. Ми їдемо туди, робимо фото-, відеоогляд – як захочеш », – обіцяє наш співрозмовник.

В кінці парковки помічаємо авто новіше: Audi A6 2006 за $ 5,5 тис. «За 5 тис. віддам, якщо налаштований серйозно. Машина пригнана з Німеччини, по Литві не їздила. Я її брав з автовозу на німецьких документах. За € 50 мені її перегнали з Мариямполе в Таурус, там я її зареєстрував на Ваню, свого друга, – він саме литовець. У нього беру завірену у нотаріуса литовську довіреність з перекладом на російську і приїжджаю сюди. Тобто у мене по документам все рівно», – запевняє Олексій.

Є й інша схема, про яку розповів нам інший продавець. «Ми оформляємо тебе як співробітника литовської фірми через Молдову і виписуємо генеральну довіреність», – каже продавець Михайло. Єдине, що об’єднує ці схеми, – необхідність один раз на рік виїхати в країну реєстрації. Правда, і тут торговці обіцяють допомогти. «У нас є свої люди на кордоні. Ви можете або самі виїхати, або за $ 200 ми зробимо це за вас», – розповідає один з продавців.

“Багато в збитках”

А ось обміняти «литовця» на авто на українській реєстрації торговці готові за милу душу. Та ще й обіцяють щедро доплатити. Можна тут взяти і авто без документів. «Якщо вам потрібно авто під якісь цілі, ми можемо вам підібрати взагалі без документів, але на номерах. Зараз є Toyota Camry 3,5 2008 року, але у неї з документами непорядок. Віддамо без них за $ 4 тис.», – зазначає співрозмовник. Крім того, самі продавці радять звертати увагу на довідку про техогляд, яку видають в країні реєстрації. «Без неї автомобіль можуть виключити з бази даних Європейських країн, і повернути його туди буде дуже непросто. Інакше будуть проблеми зі страховкою», – розповідає Олексій.

Читайте також  Найдешевший кросовер Skoda сфотографували на підйомнику

При цьому продавці скаржаться на слабкі продажі і відсутність колишнього ажіотажу, хоч і кажуть, що свіжі машини все ще надходять на ринок, незважаючи ні на які перешкоди. «Попит хоча і далеко не такий, як раніше, але машини потроху продаються. Багато вийшли з цього бізнесу, тому що в збитки повлезали. Ось я, наприклад, нещодавно пригнав «бумер» 320-й, а у нього коробка полетіла, як тільки в Україну заїхав. Мінус $ 500 відразу», – скаржиться продавець Валерій. Заважають бізнесу і місцеві поліцейські.

«Ганяють нас періодично. Хочуть гроші за те, що ми тут торгуємо. Хтось їм дає, я особисто – ні. Я взагалі більше в інтернеті продаю», – каже
Михайло.

У прес-службі поліції Києва сказали, що поки правоохоронці взагалі не займаються литовськими автомобілями. Винятком є ​​випадки їх угону або участь у злочинах. Так що цей ринок – не в їх компетенції.

Будуть проблеми

Тим часом експерти кажуть, що все «довіреності» і «співробітники іноземних фірм» – обман і шахрайство, а машини просто ввозяться іноземцями та продаються тут за фіктивними документами. «Якщо є легальні схеми з ввезення таких авто, навіщо тоді в ВР зареєстровано 26 проектів закону про їх легалізацію?! Такі автомобілі завозяться в Україну не резидентами країни і не можуть перебувати тут більше восьми днів», – говорить директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів автомобілів Олег Назаренко. За його словами, всі ці напівлегальні схеми не дають можливості покупцеві оформити право власності на куплений ним автомобіль. Більш того, навіть у разі прийняття закону про легалізацію ймовірність того, що людина або фірма, яка продала вам авто і за документами є його власником, захоче реєструвати його на нового власника, вкрай мала.

«Провідні фірми, які ганяють авто з Європи, за останні роки продали більш ніж за 10 тис. автомобілів. Тому, в разі прийняття в Україні закону про легалізацію, таким фірмам простіше буде закритися і зникнути, ніж перереєструвати десятки тисяч автомобілів і платити за них податок», – впевнений Назаренко.  Правда, сподіватися на швидку легалізацію навряд чи варто. «Цей бізнес сьогодні в Україні кришується поліцейськими, митниками та народними депутатами, для яких прийняття такого закону означає кінець їх доходів. Але рано чи пізно ми до цього прийдемо», – резюмував Назаренко.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.