Головна Новини Привілейовані на дорогах: як «блатні» водії в Україні уникають відповідальності

Привілейовані на дорогах: як «блатні» водії в Україні уникають відповідальності

Час читання: 4 хв.
0

Нова смертельна дорожньо-транспортна пригода, в якій опинився причетний бізнесмен Олександр Ярославський, змусило згадати й інші аварії з VIP-персонами. Нерідко винуватці цинічно перекладають відповідальність на інших, а справи тягнуться багато років – у результаті закриваються. Незважаючи на заяви влади, що закон один для всіх, його застосовують у нас вибірково.

Докладніше про ситуацію в матеріалі «Обозревателя» .

Олександр Трухін: «слуга народу» намагався втекти

Реклама

ДТП за участю народного депутата сталася на Бориспільській трасі 23 серпня 2021 року. Автомобіль Audi на великій швидкості в’їхав у Ford, який у свою чергу протаранив Daewoo. В результаті постраждали троє людей.

Справою зайнялося Державне бюро розслідувань. У вересні у відомстві зазначали, що ще не встановили, чи за кермом був Олександр Трухін і довгий час навіть не допитували народного депутата. А журналістам, щоб витягнути крихти інформації, доводилося закидати відомство інформаційними запитами.

Можливо, справу вдалося б зам’яти, якби не злите журналістом відео з бодікамери патрульного поліцейського.

Сюжет викликав грандіозний скандал та бурхливу реакцію громадськості: відео чітко показало, що на місці ДТП Трухін точно був. Більше того, нібито намагався підкупити поліцейського.

Незважаючи на те, що Трухіна «попросили» з партії «Слуга народу», вважати, що тепер уже розслідування буде неупередженим – занадто оптимістично. За останніми даними, озвученими Держбюро розслідувань, за кермом нібито був не депутат, а… інша людина. Загалом наша пісня хороша – починай спочатку.

Микола Куліба: два роки безкарності

Через два роки після страшної аварії, одним із учасників якого був на той момент уповноважений президента з прав дитини Микола Куліба, розслідування так і не завершено.

ДТП сталося на перехресті Чабани – Гатне під Києвом 24 листопада 2019 року. Внаслідок того, що високопосадовець виїхав на перехрестя на заборонний сигнал світлофора, сталося зіткнення з мікроавтобусом. Toyota, в якій знаходився Микола Кулеба зі своїми дітьми, після удару врізалася у відбійник.

Усіх учасників аварії було травмовано, у тому числі й сини дитячого омбудсмена, які перебували в його автомобілі. У 10-річного Єлисея були переломи тазу, щелепи, забої різного ступеня. А 19-річного Тимофія було госпіталізовано в несвідомому стані і медики ввели його в штучну кому.

Сам омбудсмен також отримав травми, проте вийшов на зв’язок вже за кілька годин після ДТП, а за чотири дні «приймав» у себе в палаті 21-річного водія Volkswagen. Хлопець згодом зізнався журналістам, що Кулеба надав йому матеріальну допомогу та, по суті, сплатив лікування.

Те, що в такій аварії усі вижили, лікарі назвали дивом. А у МВС вже наступного дня після ДТП заявили, що за першими даними слідства винен чиновник: саме він порушив правила. Але далі “щось пішло не так”.

«Станом на сьогодні підозра Кулібе не оголошена. Команда зверху – затягувати», – каже джерело OBOZREVATEL у правоохоронних органах.

Петро Димінський: «вина» на охороні

18 серпня 2017 року Mercedes із відомим львівським бізнесменом, тоді власником телеканалу ZIK та футбольного клубу «Карпати» Петром Димінським влаштував ДТП у Яворівському районі. Внаслідок аварії загинула 31-річна Наталія Трила, яка була за кермом Opel.

За інформацією очевидців, одразу після зіткнення бізнесмен вийшов із Mercedes, пересів у машину супроводу та поїхав. Провину за смертельну ДТП взяв на себе охоронець Димінського Андрій Борщ, а бізнесмен втік за кордон.

Охоронця заарештували, проте після проведених експертиз з’ясувалося, що за кермом знаходився точно не він. Під підозру потрапив бізнесмен, але «дістати» Димінської поліції вже не вдалося.

За деякими даними, він ховався у Швейцарії, а потім осів у Греції. У 2019 році на території українського посольства у цій країні його допитували детективи НАБУ – щоправда, за іншою справою. Та не затримали.

«Димінському вдалося відкупитись – немає жодних сумнівів. Продаж його активів стався не просто так», – стверджує джерело OBOZREVATEL.

Олександр Омельченко: страшний рекорд

Абсолютним рекордсменом з ДТП, серед яких було дві смертельні, можна вважати колишнього міського голову Києва та депутата Київради Олександра Омельченка. 20 грудня 2015 року його автомобіль Volvo на пішохідному переході на Столичному шосе збив жінку, яка згодом померла у лікарні.

Позашляховик мера тоді втік із місця трагедії, а потім повернувся. Провину на себе взяв водій Омельченко, який заявив, що це він був за кермом, а поїхав, бо йому стало погано через цукровий діабет.

Втім, навіть водієві Голосіївський суд Києва дав умовний термін. Щоб ухвалити такий вердикт, суддям вистачило одного засідання.

За кілька років до цього, 5 листопада 2009 року, на виїзді з села Чапаївка під Києвом колишній мер збив пішохода, який загинув від травм. Але у результаті слідчі заявили, що не знайшли у діях Олександра Омельченка складу злочину та закрили справу.

Від усіх звинувачень Омельченко вперто відхрещувався, запевняючи, що за кермом був не він, і звинувачував журналістів у збоченні фактів.

Леонід Черновецький: де злочин?

2 листопада 2003 року на 25-му кілометрі Обухівської траси тодішній народний депутат України Леонід Черновецький вчинив ДТП, внаслідок якого загинув 20-річний мешканець Полтавської області Дмитро Коропченко.

Справа була закрита з формулюванням “відсутність складу злочину”. 2008 року слідство відновили, але й цього разу воно закінчилося нічим: найодіозніший з київських градоначальників так і не сів до в’язниці.

Олександр Ярославський: слідами попередників?

І ось нове резонансне ДТП, до якого виявився причетний черговий VIP – харківський бізнесмен Олександр Ярославський.

За даними співрозмовників OBOZREVATEL у правоохоронних органах, саме він нібито перебував за кермом автомобіля, який скоїв смертельну ДТП уночі 10 лютого 2022 року на автодорозі Чугуїв – Мартове.

“Він часто їздив за кермом сам, а в день інциденту вживав алкогольні напої”, – стверджує джерело.

За його словами, на користь цього говорить і мобільний трафік Ярославського, зафіксований на місці аварії.

А ось у компанії DCH, президентом якої є Ярославський, стверджують, що за кермом машини, номерні знаки якої виявили на місці аварії, був водій, який працює в одній із допоміжних служб DCH.

Тим часом Олександр Ярославський уже залишив територію України – вилетів до Лондона. Що й казати, ситуація до болю нагадує історію з Димінським. Чим закінчиться розслідування – залишається лише припускати, проте тенденція очевидна.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.