У Києві недалеко від ст. метро «Житомирська» з’явився невеликий нелегальний авторинок, де перегонщики продають киянам авто на «євробляхах». Як з’ясували журналісти, купити авто тут можна в кілька разів дешевше, ніж на українській реєстрації, і за лічені години. Причому як з документами, так і без. Журналісти дізналися, що почім на ринку і наскільки це законно.
Все оформили рівно
Біля станції метро «Житомирська» українці разом з молдаванами організували міні-ринок уживаних авто з Європи. Як переконалися журналісти, вчора на парковці було з десяток «литовців». Асортимент різний – від стареньких 20-річних Volkswagen Passat, які, побачивши світ, приїхали «вмирати» до Києва, до більш сучасних Audi. Цінники під лобовим склом – від $1,5 тис. до $4 тис.
«Ей, ти машину вибираєш?» – доноситься з салону «литовця». – «Касатик, бери «пассатік» – $2,1 тис., 2003 року випуску», – каже чоловік, який представився Олексієм. Відповідаємо, що шукаємо новішу модель. «Так ти скажи, яку, ми приженемо за тисячу євро. Ми їдемо туди, робимо фото-, відеоогляд – як захочеш», – обіцяє наш співрозмовник.
В кінці парковки помічаємо авто новіше: Audi A6 2006 року за $5,5 тис. «За 5 тис. віддам, якщо налаштований серйозно. Машина пригнана з Німеччини, по Литві не їздила. Я її брав з автовозу на німецьких документах. За €50 мені її перегнали з Маріямполе в Таурус, там я її зареєстрував на Ваню, свого друга, – він саме литовець. У нього беру завірену у нотаріуса литовську довіреність з перекладом російською і приїжджаю сюди. Тобто у мене по документах все рівно», – запевняє Олексій.
Є й інша схема, про яку розповів нам інший продавець. «Ми оформляємо тебе як співробітника литовської фірми через Молдову і виписуємо генеральну довіреність», – каже продавець Михайло. Єдине, що об’єднує ці схеми, – необхідність один раз на рік виїхати в країну реєстрації. Правда, і тут торговці обіцяють допомогти. «У нас є свої люди на кордоні. Ви можете або самі виїхати, або за $200 ми зробимо це за вас», – розповідає один з продавців.
Багато людей в збитках
А ось обміняти «литовця» на авто на українській реєстрації торговці готові запросто. Та ще й обіцяють щедро доплатити. Можна тут взяти і авто без документів. «Якщо вам потрібне авто під якісь цілі, ми можемо вам підібрати взагалі без документів, але на номерах. Зараз є Toyota Camry 3,5 2008 року, але у неї з документами непорядок. Віддамо без них за $4 тис.», – зазначає співрозмовник. Крім того, самі продавці радять звертати увагу на довідку про техогляд, яку видають у країні реєстрації. «Без неї автомобіль можуть вилучити з бази даних європейських країн, і повернути його туди буде дуже непросто. Інакше будуть проблеми зі страховкою», – розповідає Олексій.
При цьому продавці скаржаться на слабкі продажі і відсутність колишнього ажіотажу, хоч і кажуть, що свіжі машини все ще надходять на ринок, незважаючи ні на які перешкоди. «Попит хоча і далеко не такий, як раніше, але машини потроху продаються. Багато людей вийшли з цього бізнесу, тому що залізли в збитки. Ось я, наприклад, нещодавно пригнав «бумер» 320-й, а у нього коробка полетіла, як тільки в Україну заїхав. Мінус $500 відразу», – скаржиться продавець з 20-річним стажем Валерій. Заважають бізнесу і місцеві поліцейські.
У прес-службі поліції Києва сказали, що поки правоохоронці взагалі не займаються литовськими автомобілями. Винятком є випадки їх угону або участь у злочинах. Тож цей ринок – не в їхній компетенції.
Будуть проблеми
Тим часом експерти кажуть, що всі «довіреності» і «співробітники іноземних фірм» – обман і шахрайство, а машини просто ввозяться іноземцями та продаються тут за фіктивними документами. «Якщо є легальні схеми ввезення таких авто, навіщо тоді в ВР зареєстровані 23 проекти закону про їх легалізацію?! Такі автомобілі завозяться в Україну нерезидентами країни і не можуть перебувати тут більше восьми днів», – говорить «Вестям» директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів автомобілів Олег Назаренко. За його словами, всі ці напівлегальні схеми не дають можливості покупцю оформити право власності на куплений ним автомобіль. Більше того, навіть у разі прийняття закону про легалізацію ймовірність того, що людина або фірма, яка продала вам авто і за документами є його власником, захоче реєструвати його на нового власника, вкрай мала.
«Провідні фірми, які ганяють авто з Європи, за останні роки продали більш ніж по 10 тис. автомобілів. Тому, в разі прийняття в Україні закону про легалізацію, таким фірмам простіше буде закритися і зникнути, ніж перереєструвати десятки тисяч автомобілів і платити за них податок», – впевнений Назаренко. Правда, сподіватися на швидку легалізацію навряд чи варто. «Цей бізнес сьогодні в Україні “кришується” поліцейськими, митниками та народними депутатами, для яких прийняття такого закону означає кінець їхніх доходів. Але рано чи пізно ми до цього прийдемо», – резюмував Назаренко.
BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…
Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…
Електричний Kia EV6, який встиг за недовге життя здобути купу нагород, у тому числі стати…
Безалкогольне пиво здається таким безневинним, правда? Але якщо ви плануєте сісти за кермо, то краще…
До номінації «Легковий автомобіль року» цього року включили азіатські моделі Honda Civic Hybrid, Kia K4…
На дорогах країни бувають не найякісніші ділянки, які можуть призвести до пошкодження покришок. Більшу шкоду…
Leave a Comment