Як у Києві влаштований ринок “єврономерів”

Час читання: 3 хв.
0

У Києві недалеко від ст. метро «Житомирська» з’явився невеликий нелегальний авторинок, де перегонщики продають киянам авто на «євробляхах». Як з’ясували журналісти, купити авто тут можна в кілька разів дешевше, ніж на українській реєстрації, і за лічені години. Причому як з документами, так і без. Журналісти дізналися, що почім на ринку і наскільки це законно.

Все оформили рівно

Біля станції метро «Житомирська» українці разом з молдаванами організували міні-ринок уживаних авто з Європи. Як переконалися журналісти, вчора на парковці було з десяток «литовців». Асортимент різний – від стареньких 20-річних Volkswagen Passat, які, побачивши світ, приїхали «вмирати» до Києва, до більш сучасних Audi. Цінники під лобовим склом – від $1,5 тис. до $4 тис.

Реклама

«Ей, ти машину вибираєш?» – доноситься з салону «литовця». – «Касатик, бери «пассатік» – $2,1 тис., 2003 року випуску», – каже чоловік, який представився Олексієм. Відповідаємо, що шукаємо новішу модель. «Так ти скажи, яку, ми приженемо за тисячу євро. Ми їдемо туди, робимо фото-, відеоогляд – як захочеш», – обіцяє наш співрозмовник.

В кінці парковки помічаємо авто новіше: Audi A6 2006 року за $5,5 тис. «За 5 тис. віддам, якщо налаштований серйозно. Машина пригнана з Німеччини, по Литві не їздила. Я її брав з автовозу на німецьких документах. За €50 мені її перегнали з Маріямполе в Таурус, там я її зареєстрував на Ваню, свого друга, – він саме литовець. У нього беру завірену у нотаріуса литовську довіреність з перекладом російською і приїжджаю сюди. Тобто у мене по документах все рівно», – запевняє Олексій.

Є й інша схема, про яку розповів нам інший продавець. «Ми оформляємо тебе як співробітника литовської фірми через Молдову і виписуємо генеральну довіреність», – каже продавець Михайло. Єдине, що об’єднує ці схеми, – необхідність один раз на рік виїхати в країну реєстрації. Правда, і тут торговці обіцяють допомогти. «У нас є свої люди на кордоні. Ви можете або самі виїхати, або за $200 ми зробимо це за вас», – розповідає один з продавців.

Багато людей в збитках

А ось обміняти «литовця» на авто на українській реєстрації торговці готові запросто. Та ще й обіцяють щедро доплатити. Можна тут взяти і авто без документів. «Якщо вам потрібне авто під якісь цілі, ми можемо вам підібрати взагалі без документів, але на номерах. Зараз є Toyota Camry 3,5 2008 року, але у неї з документами непорядок. Віддамо без них за $4 тис.», – зазначає співрозмовник. Крім того, самі продавці радять звертати увагу на довідку про техогляд, яку видають у країні реєстрації. «Без неї автомобіль можуть вилучити з бази даних європейських країн, і повернути його туди буде дуже непросто. Інакше будуть проблеми зі страховкою», – розповідає Олексій.

При цьому продавці скаржаться на слабкі продажі і відсутність колишнього ажіотажу, хоч і кажуть, що свіжі машини все ще надходять на ринок, незважаючи ні на які перешкоди. «Попит хоча і далеко не такий, як раніше, але машини потроху продаються. Багато людей вийшли з цього бізнесу, тому що залізли в збитки. Ось я, наприклад, нещодавно пригнав «бумер» 320-й, а у нього коробка полетіла, як тільки в Україну заїхав. Мінус $500 відразу», – скаржиться продавець з 20-річним стажем Валерій. Заважають бізнесу і місцеві поліцейські.

У прес-службі поліції Києва сказали, що поки правоохоронці взагалі не займаються литовськими автомобілями. Винятком є ​​випадки їх угону або участь у злочинах. Тож цей ринок – не в їхній компетенції.

Будуть проблеми

Тим часом експерти кажуть, що всі «довіреності» і «співробітники іноземних фірм» – обман і шахрайство, а машини просто ввозяться іноземцями та продаються тут за фіктивними документами. «Якщо є легальні схеми ввезення таких авто, навіщо тоді в ВР зареєстровані 23 проекти закону про їх легалізацію?! Такі автомобілі завозяться в Україну нерезидентами країни і не можуть перебувати тут більше восьми днів», – говорить «Вестям» директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів автомобілів Олег Назаренко. За його словами, всі ці напівлегальні схеми не дають можливості покупцю оформити право власності на куплений ним автомобіль. Більше того, навіть у разі прийняття закону про легалізацію ймовірність того, що людина або фірма, яка продала вам авто і за документами є його власником, захоче реєструвати його на нового власника, вкрай мала.

«Провідні фірми, які ганяють авто з Європи, за останні роки продали більш ніж по 10 тис. автомобілів. Тому, в разі прийняття в Україні закону про легалізацію, таким фірмам простіше буде закритися і зникнути, ніж перереєструвати десятки тисяч автомобілів і платити за них податок», – впевнений Назаренко. Правда, сподіватися на швидку легалізацію навряд чи варто. «Цей бізнес сьогодні в Україні “кришується” поліцейськими, митниками та народними депутатами, для яких прийняття такого закону означає кінець їхніх доходів. Але рано чи пізно ми до цього прийдемо», – резюмував Назаренко.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!