Categories: Новини

Виходу немає: депутати готують новий законопроект про єврономери

Share

Активісти ніяк не можуть знайти спільну мову з владою і розробляють свій законопроект про легалізацію євроблях. А тим часом чиновники придумали свій спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять, передає ubr.ua.

Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон. За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями.

«Передача в управління автомобіля громадянину України – апріорі неможлива», – говорить глава Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.

Деруть три шкури

Одна з основних причин небажання проходити розмитнення – завищене ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Так кажуть активісти, що виступають за легалізацію своїх автомобілів. Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету.

«Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були б адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономерах ніж сплатити всі мита за розмитнення», – зауважила юрист Ангеліна Рудковська.

За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.

Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, з орієнтовною митною вартістю 400 тис. грн. з об’ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито – 1 тис. євро, акцизний збір – 3600 євро, ПДВ – 3700 євро. Всього: більше 8 300 євро.

Ставки знизять, але цього мало

Згідно з новим законопроектом, за розмитнення аналогічної евробляхі потрібно буде заплатити, в середньому, в два рази менше. Ставку розрахують виходячи з віку автомобіля, і чим більше старою буде машина, тим дорожче обійдуться митні формальності. На даний момент власникам вигідніше платити акцизний збір відповідно до закону №1389, який передбачає пільгове розмитнення для авто не старше 2010 року випуску.

Правда величезна кількість автомобілів на евробляхах набагато старше. Тому активісти не в захваті від нових законодавчих ініціатив депутатів.

«Бачили розрахунки за новими пропонованими ставками. Ціна не дуже приємна, і більшість авто все одно буде дорого розмитнити, так як прив’язка йде до року автомобіля. Є багато судових позовів з приводу прострочки перебування авто в Україні, багато з них оскаржувалися. Але всі ми розуміємо, якщо порушив – відповідай. Так, лазівка ​​їздити на авто є, але, будьте ласкаві, не порушуйте терміни транзиту або тимчасового ввезення – і все буде нормально », – розповіли нам в ГО «Авто Євро Сила».

Активісти також зазначили, що займаються розробкою власного законопроекту, який допоможе вирішити проблему з контролем машин на європейській реєстрації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий популярний та недорогий кросовер Toyota показали на перших зображеннях

Компактний кросовер Toyota, побудований на платформі легковика Corolla, був представлений ще в 2020 році, а…

02.04.2025

Вартість вживаних авто в Європі: тенденції та зміни

У першому кварталі 2025 року оптові ціни на автомобілі в ЄС зросли, що зумовлено підвищеним…

01.04.2025

Чи потрібно вимикати двигун при зупинці поліцією

Останнім часом на дорогах України почастішали випадки, коли водії після зупинки патрульними одразу глушать двигун.…

01.04.2025

Компанія Toyota не встигає постачати автомобілі – очікування до 2,5 років

Попит на гібридні автомобілі у світі продовжує стрімко зростати, і компанія Toyota впевнено зберігає лідерство…

01.04.2025

Названо слабкі сторони Toyota Corolla, про які варто знати

Toyota Corolla заслужено вважається однією з найпопулярніших моделей японського бренду у світі, здобувши репутацію надійного…

01.04.2025

Dacia готує недорогого конкурента Volkswagen Golf

Оновивши весь свій модельний ряд румунський суббренд Renault, відомий як Dacia, розпочав роботу над абсолютно…

01.04.2025