Categories: Новини

Євро-5 і «єврономери»: що пропонують депутати

Share

Україна ввела стандарт Євро-5 в 2016-му, бо підвищення екологічних вимог – одна з умов Угоди про асоціацію з ЄС. Депутати заборонили імпортувати в країну нові і вживані автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам, пише autonews.ua.

Відзначимо, що в європейських екологічних стандартах немає нічого поганого: їх мета – зменшити кількість викидів від автомобілів. Однак парламентарії так і не вирішили питання ввезення в Україну автомобілів як гуманітарної допомоги, а проблема з транзитниками тільки загострилася.

Так, введення Євро-5 унеможливило розмитнення в Україні автомобілів, випущених до 2010 року. Це викликало невдоволення у частини «пересічників», які купили автомобіль за кордоном і збиралися узаконити його пізніше.

У європейських країнах чим старіший автомобіль, тим дорожче він обходиться його власникові. Чим більше машина викидає шкідливих речовин – тим більший транспортний податок і тим дорожчою може бути страховка.

В Україні немає таких правил. Транспортний податок свого часу замінили спеціальним акцизним збором, що додається до вартості кожного літра палива. Тому для тих, у кого автомобіль вже є, незалежно від того, чи відповідає він Євро-5 чи ні, витрати на його утримання не змінюються.

Остання з пропозицій депутатів – дозволити українцям першу реєстрацію автомобілів, які відповідають стандартам Євро-3 і Євро-4, на 10 років. Законопроект №7457 депутати зареєстрували під Новий рік.

Також в Раді лежить законопроект №5561, який пропонує замість екологічних стандартів ввести обов’язковий техогляд при ввезенні вживаних автомобілів.

Автори законопроекту 5470-д також пропонують прибрати з вимог до ввезення автомобілів пред’явлення сертифіката про відповідність екологічним нормам. На відповідність цим нормам машину перевірятимуть при реєстрації в сервісному центрі МВС.

А законопроект №4391 пропонує не застосовувати вимогу Євро-5 до автомобілів, які ввозяться як гуманітарна допомога відповідно до закону «Про гуманітарну допомогу». У пояснювальній записці до законопроекту депутати зазначають, що низка країн готові передати Україні абсолютно безкоштовно автомобілі «швидкої допомоги», легкові авто спеціального призначення для МВС та інші види транспорту. Але українські закони це забороняють.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Штрафи за тріщини на вітровому склі: чи варто переживати водіям

Коли на лобовому склі з'являється тріщина, водії часто замислюються, чи можна продовжувати їзду з таким…

12.01.2025

Розсекречено дизайн Honda Accord 2026: як змінилася зовнішність автомобіля

У китайському сегменті Інтернету з’явилися фото з закритої презентації популярної моделі. Очевидцям вдалося зняти автомобіль…

12.01.2025

Представлено універсал Zeekr 007 GT: елегантність і потужність в одному автомобілі

Представлений ефектний універсал Zeekr 007 GT. Преміум-бренд Geely поділився офіційними фотографіями новинки, і одночасно у…

12.01.2025

Українцям додали ще один податок на авто

З 2025 року в Україні власники авто, вартість яких перевищує 3 мільйони гривень і які…

12.01.2025

Jeep відмовляється від Grand Cherokee заради нового Wagoneer S у Європі

Компанія Jeep оголосила про своє рішення припинити продаж моделі Grand Cherokee в Європі та замінити…

12.01.2025

Швидкість обмежать до 30 км/год: які зміни чекають на водіїв

У Греції було ухвалене важливе рішення обмежити швидкість автомобілів до 30 км/год у всіх містах,…

12.01.2025