Categories: Новини

Євро-5 і «єврономери»: що пропонують депутати

Share

Україна ввела стандарт Євро-5 в 2016-му, бо підвищення екологічних вимог – одна з умов Угоди про асоціацію з ЄС. Депутати заборонили імпортувати в країну нові і вживані автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам, пише autonews.ua.

Відзначимо, що в європейських екологічних стандартах немає нічого поганого: їх мета – зменшити кількість викидів від автомобілів. Однак парламентарії так і не вирішили питання ввезення в Україну автомобілів як гуманітарної допомоги, а проблема з транзитниками тільки загострилася.

Так, введення Євро-5 унеможливило розмитнення в Україні автомобілів, випущених до 2010 року. Це викликало невдоволення у частини «пересічників», які купили автомобіль за кордоном і збиралися узаконити його пізніше.

У європейських країнах чим старіший автомобіль, тим дорожче він обходиться його власникові. Чим більше машина викидає шкідливих речовин – тим більший транспортний податок і тим дорожчою може бути страховка.

В Україні немає таких правил. Транспортний податок свого часу замінили спеціальним акцизним збором, що додається до вартості кожного літра палива. Тому для тих, у кого автомобіль вже є, незалежно від того, чи відповідає він Євро-5 чи ні, витрати на його утримання не змінюються.

Остання з пропозицій депутатів – дозволити українцям першу реєстрацію автомобілів, які відповідають стандартам Євро-3 і Євро-4, на 10 років. Законопроект №7457 депутати зареєстрували під Новий рік.

Також в Раді лежить законопроект №5561, який пропонує замість екологічних стандартів ввести обов’язковий техогляд при ввезенні вживаних автомобілів.

Автори законопроекту 5470-д також пропонують прибрати з вимог до ввезення автомобілів пред’явлення сертифіката про відповідність екологічним нормам. На відповідність цим нормам машину перевірятимуть при реєстрації в сервісному центрі МВС.

А законопроект №4391 пропонує не застосовувати вимогу Євро-5 до автомобілів, які ввозяться як гуманітарна допомога відповідно до закону «Про гуманітарну допомогу». У пояснювальній записці до законопроекту депутати зазначають, що низка країн готові передати Україні абсолютно безкоштовно автомобілі «швидкої допомоги», легкові авто спеціального призначення для МВС та інші види транспорту. Але українські закони це забороняють.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Розсекречено дизайн і характеристики Honda Accord 2025

Китайський Мінпром опублікував фото нового варіанта стилістичного оформлення Honda Accord. Як вважає ресурс ITHome, на…

09.11.2024

Оновлений Nissan Micra отримає унікальний стиль, базуючись на платформі Renault 5

Несподівана поява нового Nissan Micra на етикетці автокомпонента підтвердила його ім'я та показала перші відмінності…

09.11.2024

Моторист розповів, чи потрібне довге прогрівання двигуна взимку

Зима – не найкращий час для будь-якого автомобіля. Його експлуатація в таких умовах завжди пов'язана…

09.11.2024

Українцям назвали три системи, які слід перевірити в авто перед морозом

Перед початком зими у машині потрібно перевірити стан АКБ, а також коректність роботи термостату та…

08.11.2024

Volkswagen представив унікальну систему безпеки для водіїв

Сучасні технології допомагають автомобілям стати безпечнішими, і Volkswagen робить значний крок уперед у цій галузі.…

08.11.2024

Названо 5 найпопулярніших електромобілів жовтня

У жовтні в Україні зареєстрували 4277 нових електромобілів на акумуляторних батареях (BEV), що на 5%…

08.11.2024