Протягом останнього місяця спостерігається різке збільшення випадків виявлення бензину й дизпального, які не відповідають чинним стандартам якості. Це пов’язано з дефіцитом і дорожнечею октанопідвищуючих компонентів, використовуваних кустарними виробниками, а також поширенням практики додавання в дизпальне газового конденсату.
Про це пише РБК-Україна з посиланням на слова директора Консалтингової групи “А-95” Сергія Куюна.
“Ми регулярно робимо виміри в “проблемних” мережах економ-сегменту й останнім часом спостерігаємо чітку динаміку погіршення якості пального. Якщо влітку це були порівняно невеликі відхилення, то восени таких випадків побільшало, а відхилення посилилися”, – говорить Куюн.
Зокрема, масовим стало зниження щільності бензину: за середньої щільності заводських високооктанових бензинів 750-755 кг/м3 більшість жовтневих проб бензину у дискаунтерів показала щільність 720-730 кг/м3. За словами експерта, витрата такого бензину буде значно вищою.
Також було виявлено кілька проб із підвищеним вмістом бензолу: 3-5% замість нормативних не більше 1%. Бензол відноситься до високотоксичних речовин, є сильним канцерогеном.
У бензинах також виявлено підвищений вміст етанолу, який дозволено використовувати в бензинах, проте він відсутній у продукції українських і білоруських заводів.
На думку Куюна, це наслідок зміни рецептури виробництва бензину в кустарних умовах, що, своєю чергою, обумовлено проблемами із закупівлями октанопідвищуючих компонентів.
“У вересні-жовтні на ринку відчувався гострий дефіцит метил-трет-бутилового ефіру (МТБЕ), ціни на нього злетіли, і це змусило кустарних виробників активно залучати дешевші низькоякісні компоненти – спирти, ізопентан, риформат, що відразу позначилося на якості бензину”, – каже експерт.
Найбільш тривожною він назвав ситуацію з якістю дизельного пального, яке раніше не належало до проблемних позицій. Жовтневі проби показали перевищення вмісту сірки до 32-59 ppm при регламентних 10 ppm, знижене цетанове число (50-50,7 одиниць проти 55 за техгламентом) і низьке значення температури спалаху (54-54,5 одиниці за нормативних 55).
“Якщо проблеми з бензином ми фіксуємо давно й стабільно, то погіршення якості дизельного пального – новий тренд у мережах економ-сегменту. На основі консультацій із технологами НПЗ ми дійшли висновку, що такий комплекс відхилень за якістю має одне пояснення – у заводське дизельне пальне додають газовий конденсат українських родовищ”, – розповів Куюн.
За його словами, про таку практику відомо давно, але зараз вона стає масовою. Зокрема, нещодавно про суттєві відхилення якості палива в мережах дискаунтерів повідомив Інститут споживчих експертиз.
За результатами жовтневої перевірки у мережах “БРСМ-Нафта”, Motto, Brent Oil і дніпропетровського “Циклону” було виявлено знижене октанове число, перевищення вмісту сірки й бензолу.
Не так давно в Верховній Раді з'явився законопроєкт, який має на меті зробити покарання за…
Коли потрапляєш у туман, просто нічого не видно. Відчуття таке, ніби ти їдеш у молоці,…
Багато автовласників, отримуючи при порушенні правил нечіткі знімки з дорожніх камер, помилково вважають, що вони…
Зараз, коли ціни на бензин просто зашкалюють, а грошей у багатьох не вистачає, на ринку…
BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…
Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…
Leave a Comment