Електромобілі – потужна зброя у світовій битві за боротьбу з глобальним потеплінням, проте їхній вплив сильно відрізняється від країни до країни, а в деяких місцях вони забруднюють більше, ніж моделі з бензиновим двигуном, як показує аналіз даних.
Згідно з даними, зібраними дослідницькою консалтинговою компанією Radiant Energy Group (REG), у Європі, де продажі зростають найшвидше у світі, електромобілі в Польщі та Косово фактично виробляють більше викидів вуглецю, тому що енергосистеми сильно залежать від вугілля.
Згідно з дослідженням, наданим Reuters , найкращими показниками є Швейцарія , що працює на атомних і гідроелектростанціях, зі 100% економією вуглецю в порівнянні з бензиновими автомобілями, Норвегія – 98%, Франція – 96%, Швеція – 95% і Австрія – 93%.
Ті, хто залишився – Кіпр з 4%, Сербія 15%, Естонія 35% і Нідерланди 37%. Дані також показали, що водій електромобіля в Німеччині , найбільшому виробнику автомобілів у Європі, який покладається на поєднання відновлюваних джерел енергії та вугілля, заощаджує 55% парникових газів.
У таких країнах, як Німеччина або Іспанія , з великими інвестиціями в сонячну та вітрову енергію, відсутність накопичувачів відновлюваної енергії означає, що кількість вуглецю, заощаджена при керуванні електромобілем, сильно залежить від часу доби. Зарядка вдень, коли переважають сонце та вітер, економить на 16-18% більше вуглецю, ніж уночі, коли мережі з більшою ймовірністю працюватимуть на газі чи вугіллі. Країни, в яких зарядка електромобілів більш ніж на 85% чистіше, ніж керування автомобілем з бензиновим двигуном, як правило, мають постійне джерело низьковуглецевої енергії, а саме гідроелектричну або ядерну енергію. Навіть у цьому випадку не існує жорстких правил, що визначають, яке джерело енергії та в який час призводить до найменшого викиду вуглецю в ЄС: наприклад, у Швеції вітер дме сильніше у нічний час. Дослідження показало, що зарядка електромобіля в Ірландії, яка отримує 46% енергії з відновлюваних джерел, дозволяє заощадити приблизно таку ж частку вуглецю, як і в Молдові , де 94% енергії надходить з газу, оскільки резервні копалини палива Ірландії більш вуглецеві.
«Ірландія виробляє більше електроенергії з нульовим викидом вуглецю, ніж Молдова, але вона також отримує близько 13% електроенергії з нафти (в 1,8 рази брудніші за газ), 9% з вугілля (у 2,3 рази брудніші за газ) і 3% з торфу (у 2,6 рази брудніші за газ)», – сказав дослідник Сід Багга . Аналіз, заснований на загальнодоступних даних платформи прозорості для європейських операторів транспортних систем ENTSO-E та Європейського агентства з навколишнього середовища ( EEA ), було проведено напередодні саміту COP26 . Він показав, як здатність автомобільної промисловості скорочувати викиди залежить від пошуку кращих способів декарбонізації електромереж та зберігання відновлюваної енергії. проблеми, які багато європейських країн ще не подолали. Літій-іонні акумулятори здатні зберігати енергію на повну потужність тільки протягом приблизно чотирьох годин, а це означає, що навіть країни, які отримують значні обсяги сонячної та вітрової енергії вдень, щосили намагаються тримати її напоготові для зарядки в нічний час. Дослідження REG було засноване на даних за період із 1 січня по 15 жовтня 2021 року. У ньому порівнювалися викиди від зарядки електромобіля, що відповідає ефективності Tesla Model 3 на 100 км шляху, з викидами, що виникають при заправці середнього бензинового автомобіля на таку ж відстань.