Новини

У листопаді в українців почнуть відбирати “євробляхи”: водії в страху кинулися розмитнювати авто

Share

Власники “євроблях”, ввезених в Україну в 2021 році, спішно почали розмитнювати свої автомобілі. На такі авто не поширюються пільгові ціни на розмитнення. Але вже з 11 листопада їхнім власникам загрожують величезні штрафи. А в деяких випадках машини можуть бути і зовсім конфісковані.

Справа в тому, що 10 листопада закінчується термін дії тимчасових законів про спрощену процедуру розмитнення “євроблях”. Крім пільг для авто, завезених до 2021 року, вони передбачали відстрочку штрафів для всіх “євробляхеров”.

“За законом, ввезені у 2021 році “євробляхи” не підпадають під пільгові правила. Але оскільки ніяких нових перспектив після 10 листопада їхнім водіям не світить – додаткових правок і законопроєктів так і не прийняли, – тепер в пріоритеті у них не заощадити, а хоча б зберегти машину”, – йдеться в матеріалі UBR.ua.

Наразі, до речі, таких автомобілів в Україні налічується близько 70 тисяч. В основному, це старі машини – 2003-2005 років випуску. Хоча є і новіші – випущені в 2016-му.

Не всі знають, коли їхній автомобіль ввезений до країни

Ускладнює ситуацію те, що деякі продавці “євроблях” обманюють своїх покупців – і називають їм невірний рік ввезення машини в Україну. Наприклад, людина думає, що автомобіль був ввезений в 2020 році, проте на етапі оформлення декларації для проходження пільгового розмитнення виявляється, що у 2021-му.

В результаті водія “розвертають”. Понад те, його ще й ставлять перед вибором: платити штраф або втратити автомобіль. Штраф, до речі, може бути величезним: якщо машина застрахована, він може скласти 170 тис. грн.

Розмитнення дорожче за машину

В середньому, загальна сума розмитнення складає 100 тис. грн. “Машина може коштувати 1 500 доларів (близько 40 тис. грн), а розмитнення – 3 500-3 700 доларів (до 100 тис. грн). Тому в підсумку виходить така ціна, як наче стару машину купували в Україні”, – наводить UBR.ua слова юриста “Авто Євро Сили” Івана Козачука.

Так само невигідно брати під розмитнення і банківські кредити. Через прирівнювання ставок до тих, які видають на автомобілі з Америки і Європи, загальна сума виходить теж значною.

“Втім, є і хороша сторона. Датою закінчення дії закону про пільгове розмитнення (10 листопада) водії не обмежені, а орієнтуються на дату ввезення автомобіля, щоб не більше року від того моменту”, – йдеться в матеріалі.

Чому поспішають до 10 листопада

Після закінчення пільгового періоду легалізації “євроблях” поліція почне застосовувати санкції. Крім того, якщо займатися легалізацією авто після 10 листопада, потрібно буде вже думати, як такий автомобіль безпечно і без штрафу доставити для перезаїзду до України до кордону.

“Дехто планує використовувати евакуатор. А після здійснення виїзду-в’їзду до митниці можна буде вже їхати своїм ходом”, – йдеться в матеріалі.

Суть такого маневру проста. Оскільки розмитнювати автомобіль можна на внутрішніх митницях – в містах проживання водіїв, – важливо лише перетнути за кермом кордон.

Розмитнювати машини потрібно відразу

“За законом, людина має розмитнити автомобіль відразу після того, як він був ввезений до України. А його т.зв.”тимчасове ввезення” і експлуатація протягом року, це – “сіра схема”, яка за рік може стати “чорною”, – наводить видання слова адвоката Віталія Собковича.

В такому разі, на його думку, штрафи є не так покаранням, як попередженням для водіїв. Перед покупкою ті повинні відразу “вважати її економічну доцільність”.

“Євробляхери” спалюють свої машини

Втім, знаходяться і ті, хто підходять до вирішення питання радикально. Не бажаючи легалізовувати авто за повною ціною (або ж вивозити його назад за кордон), люди просто спалюють машини. При чому, називають це протестом.

“Історія цієї “євробляхи” закінчена. Це – мій протест влади”, – заявив власник машини, знімаючи на відео (пізніше опублікованому “Авто Євро Силою”) її спалення.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Китайський автопром зайняв понад 30% світового авторинку

У березні 2024 року на китайські автомобілі припало 33% від загального обсягу світового продажу автомобілів,…

06.05.2024

Новий електричний Mercedes-Benz G-Class випробували на льоду

Mercedes-Benz обіцяє, що майбутній EQG, також відомий як електричний варіант G-Class, стане справжнім позашляховиком. Є…

05.05.2024

Електромобілі проти машин з ДВЗ: названі найнадійніші машини

Експерти опублікували статистику поломок ADAC за 2024 рік, що підтверджує, що електромобілі залишаються надійнішими за автомобілі…

05.05.2024

Моделі Polestar отримають супершвидку зарядку за 10 хвилин

Шведські електромобілі Polestar отримають супершвидку 10-хвилинну зарядку. Шведський виробник електромобілів Polestar спільно з компанією StoreDot,…

05.05.2024

Названо автомобілі які вимагають найнижчих витрат на обслуговування та ремонт у довгостроковість

З моменту появи компанії Tesla у 2003 році керівництво цієї марки в особі Ілона Маска…

05.05.2024

Водіям підказали, як заощадити на рідині, що омиває, влітку і не зіпсувати автомобіль

З настанням теплої пори року автовласники часто заливають у бачок склоомивача замість спеціальної миючої рідини…

05.05.2024