У німецькому муніципалітеті Грюнхайде офіційно відкрито перший європейський завод компанії Tesla – «гігафабрика» №4, також відома як «Гіга-Берлін».
З цієї знакової для компанії нагоди Ілон Маск закотив вечірку на декілька тисяч людей, отримавши на це спеціальний дозвіл у тамтешніх чиновників. При цьому, як не дивно, дозволу на роботу у підприємства досі немає, але його начебто видадуть вже у листопаді. Тоді ж з конвеєра почнуть сходити кросовери Model Y, а перші покупці отримають їх в грудні.
До кінця наступного року щотижневий обсяг виробництва має становити від п’яти до десяти тисяч електромобілів. Тут для них будуть робити й батареї з осередків нового типорозміру 4680, які зараз випускають на експериментальній фабриці в Каліфорнії. Очікується, що ці блоки акумуляторів дозволять знизити загальну масу машин і збільшити запас ходу. Однак на спочатку німецький завод, мабуть, буде використовувати нинішні елементи формфактора 2170.
Дизайн Tesla Model Y, яка буде випускатися під Берліном, також мають оновити. Серед іншого, кросовер отримає нові адаптивні фари. Аналогічну версію електромобіля з батареями з осередків 4680 будуть випускати й на новому заводі в техаському Остіні («Гігафабрика 5», «Гіга-Техас»), який почав передсерійне виробництво ще в серпні.
Трохи раніше Ілон Маск оголосив, що в Остін переїде з каліфорнійського Пало-Альто і штаб-квартира Tesla. При цьому перший автозавод компанії, розташований у Фрімонті, не тільки продовжить свою роботу, але і збільшить потужності на 50 відсотків.
Leave a Comment