Новини

В Україні захотіли ввести податок на старі авто

В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів, проте тепер його доведеться платити безпосередньо власникам “залізних коней”. Аналогічні заходи вже існують в Євросоюзі.

З відповідною ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства. Так ДЕІ збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.

“Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах”, – каже Мальований.

Він констатував, що утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:

  1. в країні немає розгалуженої мережі центрів для здавання і знешкодження використаних автомобілів;
  2. за цю послугу ще й необхідно доплачувати.

На цьому тлі головний екоінспектор України запропонував перейняти досвід ЄС. Серед відзначених ним механізмів:

  • фінансове стимулювання в разі покупки нової машини після належної утилізації старої;
  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
  • високі штрафи за порушення норм утилізації відпрацьованого “залізного коня”;
  • введення відповідальності для автовиробників щодо подальшого знешкодження відпрацьованого товару.

Мальований нагадав про ухвалення в першому читанні законопроєкту №2207-1д, який наблизить українську нормативну базу поводження з відходами до європейської. Зокрема, для автовиробників вводиться розширена відповідальність за використані авто та шини.

Новий утилізаційний збір в Україні – добре забутий старий

Раніше в Україні вже був утилізаційний збір. Але колишній механізм діяв інакше – тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.

Спочатку його оплачували імпортери, але потім збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів залежно від новизни і об’єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн залежно від новизни і маси.

Втім, механізм не проіснував і року – з початку вересня 2013-го до квітня 2014-го. Проти цього заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Renault Duster більше не буде колишнім: гібрид, 4×4 та заводське ГБО

Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…

31.10.2025

Чому небезпечно їздити з порожнім баком: наслідки для автомобіля

Багато водіїв, прагнучи заощадити час або гроші, нерідко їздять з майже порожнім баком, не замислюючись…

31.10.2025

Toyota відкликає понад 1,28 млн авто через проблеми з панорамним оглядом

Японський автовиробник Toyota Motor оголосив про відкликання понад 1,28 мільйона автомобілів 42 різних моделей. Причиною…

31.10.2025

Japan Mobility Show 2025: головні прем’єри від Mazda, Toyota, Lexus та інших

У Токіо стартував Japan Mobility Show 2025 - головна автомобільна подія року в Японії. Виставка…

31.10.2025

Пройшов вибір фіналістів конкурсу “Автомобіль року в Європі 2026”

Журі престижної європейської премії «Автомобіль року 2026» опублікувало список фіналістів, до якого увійшли 7 моделей,…

31.10.2025

Світовий дебют Mercedes-Benz GLB EQ відбудеться у грудні 2025 року

Компанія Mercedes-Benz готується представити новий електричний кросовер GLB EQ, створений на базі інноваційної модульної платформи…

31.10.2025