В Україні захотіли ввести податок на старі авто

0
780

В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів, проте тепер його доведеться платити безпосередньо власникам “залізних коней”. Аналогічні заходи вже існують в Євросоюзі.

З відповідною ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства. Так ДЕІ збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.

“Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах”, – каже Мальований.

Він констатував, що утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:

  1. в країні немає розгалуженої мережі центрів для здавання і знешкодження використаних автомобілів;
  2. за цю послугу ще й необхідно доплачувати.

На цьому тлі головний екоінспектор України запропонував перейняти досвід ЄС. Серед відзначених ним механізмів:

  • фінансове стимулювання в разі покупки нової машини після належної утилізації старої;
  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
  • високі штрафи за порушення норм утилізації відпрацьованого “залізного коня”;
  • введення відповідальності для автовиробників щодо подальшого знешкодження відпрацьованого товару.

Мальований нагадав про ухвалення в першому читанні законопроєкту №2207-1д, який наблизить українську нормативну базу поводження з відходами до європейської. Зокрема, для автовиробників вводиться розширена відповідальність за використані авто та шини.

Новий утилізаційний збір в Україні – добре забутий старий

Раніше в Україні вже був утилізаційний збір. Але колишній механізм діяв інакше – тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.

Спочатку його оплачували імпортери, але потім збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів залежно від новизни і об’єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн залежно від новизни і маси.

Втім, механізм не проіснував і року – з початку вересня 2013-го до квітня 2014-го. Проти цього заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.