У серпні норвезький ринок нових автомобілів встановив черговий рекорд. За даними InsideEVs, частка повністю електрифікованих автомобілів досягла 71,9%. Якщо до них додати гібриди, які заряджаються від мережі (їх уже 15,8%), то досягається частка 87,7%.
Високі темпи електрифікації в основному пояснюються політикою місцевої влади. Наприклад, власники електромобілів звільняються від сплати різних податків і зборів. Крім того, стандарти в Норвегії – одні з найвищих в світі, а у жителів висока купівельна спроможність.
За даними InsideEVs, в серпні в скандинавській країні було продано 16 427 нових автомобілів, з яких 14 110 були електромобілями і гібридами PHEV. Таким чином, ці два типи приводу знаходяться на межі повного витіснення з ринку як машин з бензиновими і дизельними двигунами, так і стандартних гібридів.
Найбільш продаваною моделлю в країні минулого місяця була Tesla Model Y (1309 одиниць), за нею слідували Ford Mustang Mach-E (907), Volkswagen ID.4 (861), Tesla Model 3 (774) і Volkswagen ID. 3 (649).).
Крім серйозних субсидій і преференцій, що роблять невигідним придбання моделей з двигуном внутрішнього згоряння, важливу роль в покупці електромобілів грає те, що ціна на електроенергію в Норвегії невисока (використані поновлювані джерела енергії мають низьку вартість).
Статистика показує, що середня ціна електромобіля в Європі в 2012 році становила 33 292 євро, а в 2020 році вона зросла до 42 568 евро. Наприклад, у Великобританії ціни на електромобілі за цей період підскочили на 52%, а в Нідерландах – на 52%. Однак Норвегія відрізняється від інших країн тим, що різниця між ціною на електромобіль і автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння становить всього 8 500 євро.