Країна автомобільного секонд-хенду: що чекає Україну після появи стандарту Євро-7

0
1098

В Євросоюзі зараз активно ведеться розробка нового екологічного стандарту для автомобілів Євро-7. Попередньо, він повинен почати діяти вже в 2025 році. Поки норми Євро-7 до кінця не затверджені, але передбачається, що відповідно до стандарту Євро-7, нові автомобілі повинні викидати всього 30 міліграмів NOx (оксиду азоту) на кілометр, а в другому сценарії навіть 10 мг / км. Зараз межа становить 60 мг для бензину і 80 мг для автомобілів з дизельним двигуном.

Експерти з різних країн насторожилися після таких новин, адже це, фактично, покладе кінець ері двигунів внутрішнього згоряння, тому що виробники просто перестануть випускати такі автомобілі. Крім цього, є побоювання, що після того, як такі норми вступлять в силу, всі автомобілі, які не котируються в Європі, просто хлинуть в Україну.

Realist.online розповідає про те, чи варто очікувати навали старих машин в Україні і що буде з нашим авторинком найближчим часом.

Ера електрокарів?

За даними Європейської Асоціації автовиробників АСЕА, на транспорт припадає лише 30% шкідливих викидів і 25% парникових газів. Проте, в Європі стурбовані тим, щоб зробити транспорт ще більш екологічним.

Дмитро Гончарук, президент Асоціації безпеки експлуатації транспорту каже, що в кінці 2020 року Європейська Комісія презентувала стратегію стійкою і інтелектуальної мобільності. Одне з основних її напрямків – це екологічність транспорту.

«До 2030 року вихлопи від транспортних засобів в Європі повинні скоротитися на 55, а до 2050- на 90%. Згодом практично весь Євросоюз планує перейти на електромобілі. Тому, з великою часткою ймовірності, автомобілі, які не відповідають європейським екологічним вимогам, будуть затребувані в Україні », – каже Realist.online Гончарук.

У Федерації автопрому України кажуть, що перехід на електромобільні і «зелені» технології в Європі є стратегічно важливим напрямком, яке активно форсується з боку урядів країн-членів. І з огляду на анонсовані політики європейських держав, кінець ери двигунів внутрішнього згоряння – лише справа часу.

« З введенням запланованого стандарту« Євро-7 »Єврокомісія де-факто заборонить автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння з 2025 року », – заявляла європейським ЗМІ Хильдегард Мюллер, президент Асоціації автомобільної промисловості Німеччини (VDA)

Вже сьогодні понад 10 країн Європи оголосили про повне припинення продажів автомобілів з ДВС в найближчі 10-20 років. Крім того, ЄС встановив амбітну мету досягти кліматичної нейтральності до 2050 року.

« Посилення екологічних норм і введення стандарту Євро-7 – це один з інструментів досягнення поставлених цілей. Сувора екологічна політика зумовлює автовиробників переглядати свої стратегії розвитку та інвестувати у виробництво екологічних автомобілів », – розповіли Realist.online в прес-службі Федерації автопрому України.

Що чекає український автопарк

У Федерації автопрому України додали, що в такому сценарії Україна може перетворитися на звалище старих автомобілів з Європи, які не відповідають встановленим екологічним нормам.

« Україна вже перетворюється в країну секонд-хенду. У минулому році чотири з п’яти зареєстрованих легкових автомобілів були у вжитку. При цьому більше третини зареєстрованих автомобілів були в віці від 10 років. Така тенденція погіршує екологічну ситуацію в країні. Станом на початок цього року середній вік парку легкових автомобілів склав 22,7 років. Це більш ніж удвічі більше, ніж в ЄС, і за цим показником Україна посідає друге місце в світі після Куби », – кажуть у Федерації автопрому.

Відповідно до їхніх аналітиці, в 2020 році ринок уживаних автомобілів переважає ринок нових з великим відривом. Для порівняння – за рік було зареєстровано 86,2 тис. Нових легкових автомобілів. А ринок вживаних легкових автомобілів перевищив цей показник в 4 рази і склав 367,1 тис. Одиниць.

Нагадаємо, що автопарк в Україні – дійсно один з найстаріших в Європі. Для порівняння, середній вік легкових автомобілів по ЄС становить 10,8 років. Дмитро Гончарук додав, що, якщо говорити про плюси і мінуси європейської ініціативи, то, з одного боку, позитивним моментом є омолодження українського автопарку.

« Але у цієї медалі є й зворотний бік: європейці відкрили для українців кордону, які наші співвітчизники будуть перетинати, в тому числі, і за кермом машин. Якщо вони не будуть відповідати технічним і екологічним вимогам ЄС, то не зможуть безперешкодно їздити по європейських дорогах. Тому не виключено, що європейці згадають про взятий Україною зобов’язання ввести обов’язковий технічний контроль для особистого автотранспорту. В іншому випадку застарілі машини на українських номерах будуть небажаними гостями в ЄС при нових екологічних стандартах », – пояснив Realist.online Гончарук.

Максим Іванцов, операційний директор сервісу по підбору авто CarFinder, вважає, що навіть якщо в Європі і буде прийнято екостандарт Євро-7, то в будь-якому випадку при цьому не буде заборонена експлуатація авто з більш старими стандартами. Тобто, масового напливу таких авто, в тому числі і в нашій країні, не відбудеться. Так само, як це не відбулося після введення в дію стандарту Євро-6.

« Хочу нагадати, що ключовими факторами для масової появи іноземних застосовуваних авто в Україні, навіть за даними статистики реєстрацій, є не екостандарт або вік авто, а перш за все – низька ціна, лояльність законодавства і контролюючих органів, свого часу і призвело до появи такого явища, як евробляхі. Якщо відповідними органами не буде проведено роботу щодо посилення норм екологічного захисту навколишнього середовища від старих авто з Європи (наприклад, нижче стандарту Євро-5), то саме це призведе подальшу деградацію і автомобільного парку, і екології », – зазначив в коментарі Realist.online Іванцов.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!