Країна автомобільного секонд-хенду: що чекає Україну після появи стандарту Євро-7

0
1048

В Євросоюзі зараз активно ведеться розробка нового екологічного стандарту для автомобілів Євро-7. Попередньо, він повинен почати діяти вже в 2025 році. Поки норми Євро-7 до кінця не затверджені, але передбачається, що відповідно до стандарту Євро-7, нові автомобілі повинні викидати всього 30 міліграмів NOx (оксиду азоту) на кілометр, а в другому сценарії навіть 10 мг / км. Зараз межа становить 60 мг для бензину і 80 мг для автомобілів з дизельним двигуном.

Експерти з різних країн насторожилися після таких новин, адже це, фактично, покладе кінець ері двигунів внутрішнього згоряння, тому що виробники просто перестануть випускати такі автомобілі. Крім цього, є побоювання, що після того, як такі норми вступлять в силу, всі автомобілі, які не котируються в Європі, просто хлинуть в Україну.

Realist.online розповідає про те, чи варто очікувати навали старих машин в Україні і що буде з нашим авторинком найближчим часом.

Ера електрокарів?

За даними Європейської Асоціації автовиробників АСЕА, на транспорт припадає лише 30% шкідливих викидів і 25% парникових газів. Проте, в Європі стурбовані тим, щоб зробити транспорт ще більш екологічним.

Дмитро Гончарук, президент Асоціації безпеки експлуатації транспорту каже, що в кінці 2020 року Європейська Комісія презентувала стратегію стійкою і інтелектуальної мобільності. Одне з основних її напрямків – це екологічність транспорту.

«До 2030 року вихлопи від транспортних засобів в Європі повинні скоротитися на 55, а до 2050- на 90%. Згодом практично весь Євросоюз планує перейти на електромобілі. Тому, з великою часткою ймовірності, автомобілі, які не відповідають європейським екологічним вимогам, будуть затребувані в Україні », – каже Realist.online Гончарук.

У Федерації автопрому України кажуть, що перехід на електромобільні і «зелені» технології в Європі є стратегічно важливим напрямком, яке активно форсується з боку урядів країн-членів. І з огляду на анонсовані політики європейських держав, кінець ери двигунів внутрішнього згоряння – лише справа часу.

« З введенням запланованого стандарту« Євро-7 »Єврокомісія де-факто заборонить автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння з 2025 року », – заявляла європейським ЗМІ Хильдегард Мюллер, президент Асоціації автомобільної промисловості Німеччини (VDA)

Вже сьогодні понад 10 країн Європи оголосили про повне припинення продажів автомобілів з ДВС в найближчі 10-20 років. Крім того, ЄС встановив амбітну мету досягти кліматичної нейтральності до 2050 року.

« Посилення екологічних норм і введення стандарту Євро-7 – це один з інструментів досягнення поставлених цілей. Сувора екологічна політика зумовлює автовиробників переглядати свої стратегії розвитку та інвестувати у виробництво екологічних автомобілів », – розповіли Realist.online в прес-службі Федерації автопрому України.

Що чекає український автопарк

У Федерації автопрому України додали, що в такому сценарії Україна може перетворитися на звалище старих автомобілів з Європи, які не відповідають встановленим екологічним нормам.

« Україна вже перетворюється в країну секонд-хенду. У минулому році чотири з п’яти зареєстрованих легкових автомобілів були у вжитку. При цьому більше третини зареєстрованих автомобілів були в віці від 10 років. Така тенденція погіршує екологічну ситуацію в країні. Станом на початок цього року середній вік парку легкових автомобілів склав 22,7 років. Це більш ніж удвічі більше, ніж в ЄС, і за цим показником Україна посідає друге місце в світі після Куби », – кажуть у Федерації автопрому.

Відповідно до їхніх аналітиці, в 2020 році ринок уживаних автомобілів переважає ринок нових з великим відривом. Для порівняння – за рік було зареєстровано 86,2 тис. Нових легкових автомобілів. А ринок вживаних легкових автомобілів перевищив цей показник в 4 рази і склав 367,1 тис. Одиниць.

Нагадаємо, що автопарк в Україні – дійсно один з найстаріших в Європі. Для порівняння, середній вік легкових автомобілів по ЄС становить 10,8 років. Дмитро Гончарук додав, що, якщо говорити про плюси і мінуси європейської ініціативи, то, з одного боку, позитивним моментом є омолодження українського автопарку.

« Але у цієї медалі є й зворотний бік: європейці відкрили для українців кордону, які наші співвітчизники будуть перетинати, в тому числі, і за кермом машин. Якщо вони не будуть відповідати технічним і екологічним вимогам ЄС, то не зможуть безперешкодно їздити по європейських дорогах. Тому не виключено, що європейці згадають про взятий Україною зобов’язання ввести обов’язковий технічний контроль для особистого автотранспорту. В іншому випадку застарілі машини на українських номерах будуть небажаними гостями в ЄС при нових екологічних стандартах », – пояснив Realist.online Гончарук.

Максим Іванцов, операційний директор сервісу по підбору авто CarFinder, вважає, що навіть якщо в Європі і буде прийнято екостандарт Євро-7, то в будь-якому випадку при цьому не буде заборонена експлуатація авто з більш старими стандартами. Тобто, масового напливу таких авто, в тому числі і в нашій країні, не відбудеться. Так само, як це не відбулося після введення в дію стандарту Євро-6.

« Хочу нагадати, що ключовими факторами для масової появи іноземних застосовуваних авто в Україні, навіть за даними статистики реєстрацій, є не екостандарт або вік авто, а перш за все – низька ціна, лояльність законодавства і контролюючих органів, свого часу і призвело до появи такого явища, як евробляхі. Якщо відповідними органами не буде проведено роботу щодо посилення норм екологічного захисту навколишнього середовища від старих авто з Європи (наприклад, нижче стандарту Євро-5), то саме це призведе подальшу деградацію і автомобільного парку, і екології », – зазначив в коментарі Realist.online Іванцов.

Читайте також  Розмитнення "євроблях" розпочинається з 15 червня

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.