Гібридні автомобілі з можливістю зарядки тягової батареї від електромережі на певному етапі технічної еволюції здавалися розумним перехідною ланкою на шляху до тотальної електрифікації, але тепер європейські влада переглянула своє ставлення до них, що змусить деяких виробників відмовитися від даного типу транспортних засобів, повідомляє UaMotors .
Захисники природи схиляються до ідеї про те, що поєднують двигун внутрішнього згоряння і тягову батарею з електромотором машини наносять навколишньому середовищу більшої шкоди, ніж класичні автомобілі з ДВЗ. Виробництво таких гібридів завдає екології збитків як при виготовленні двигуна на вуглеводневому паливі, так і при випуску тягових акумуляторів. Такі машини важчі, тому вони витрачають на швидкості більше палива.
Європейська влада збираються прискорити перехід на «чистокровні» електромобілі, заборонивши з 2026 року виробляти гібрида або хоча б позбавити їх субсидій і пільг. Навіть виключення гібридів з категорії дружніх по відношенню до природи транспортних засобів істотно підірве інвестиції на даному напрямку.
До слова, оснащення автомобіля з ДВЗ тяговим акумулятором і електродвигуном обходиться в середньому в 4000 євро, тому гібрида не можуть похвалитися доступною ціною. За оцінками AutoForecast Solutions, до 2028 року автовиробники розраховують вивести на європейський ринок 86 нових моделей чисто акумуляторних електромобілів, а кількість заряджають гібридів обмежиться 28 новими моделями.
Багато автовиробників бачать в гібридах хорошу ринкову перспективу, адже на розвиток мережі зарядних станцій піде набагато більше часу, ніж наказують прийняті владою окремих країн терміни повної відмови від ДВЗ. Прихильниками м’якого переходу на електротягу залишаються компанії BMW і Renault, які не стали наслідувати приклад конкурентів і оголошувати терміни повного переходу на випуск електромобілів. Представники Volvo, наприклад, не заперечують проти прискорення переходу на електротягу, але при цьому намагаються домогтися від європейських властей цільового фінансування будівництва зарядних станцій. Основна перевага гібрида з можливістю зарядки від мережі – незалежність від розетки, адже на далекі відстані такий автомобіль може пересуватися виключно за рахунок запасів вуглеводневої палива.
Деякі дослідження стверджують, що фактичне споживання палива і обсяг викидів заряджають гібридів виявляються в чотири рази вище схвалених для даного типу машин значень, оскільки автовласники не прагнуть їх постійно заряджати від електромережі. За підсумками минулого року кількість проданих заряджають гібридів в Європі зросла в три рази до 507 тис. машин, майже зрівнявшись з кількістю батарейних електромобілів, проданих за рік – 539 тис. шт.
Автовиробники стурбовані і тим фактом, що влада Європи готують вимоги Euro 7, що посилюють норми викидів для машин з ДВЗ. Після їх прийняття в 2025 році, як очікують автоконцерни, випускати гібриди стане вкрай невигідно, але ж повністю відмовитися від ДВЗ до цього часу не вийде.