Новини

Український автопарк найстаріший в Європі

За інформацією AUTO-Consulting, станом на початок 2021 року середній вік легкових автомобілів в Україні становить 22,7 років. З таким показником український автопарк – найстаріший в Європі. Для порівняння, середній показник по ЄС для легкових автомобілів складає 10,8 років.

Серед лідерів – в 2019 році у Великобританії середній вік автопарку склав 8 років, у Франції – 9, в Німеччині – 9,5 років. У Нідерландах і Італії – вік в діапазоні 10-11 років.

Абсолютний чемпіон Європи з результатом 6,4 року – Люксембург. Аутсайдер – Литва (16,9), хоча за неофіційними відомостями в Болгарії ситуація не краща.

Середній вік легкових автомобілів в Росії сьогодні 13,6 років. Близько показники в Португалії (12,9 року) і Польщі (13,9), трохи вище показник в Чехії (14,8) і Греції (15,7). У Молдові вік автопарку також менше, ніж в Україні.

За розрахунками AUTO-Consulting, український автопарк старіє вже 6-й рік поспіль. Мінімальний показник середнього віку легкових автомобілів в парку був на початку 2009 року – 17,7 років. А 10 років тому – на початку 2011 року – вік автопарку становив 18,7 років. Тобто за 10 років український парк легкових автомобілів постарів на 4 роки.

Відзначимо, що за попередні 10 років Європейський автопарк також постарів – але значно менше – на рік-півтора.

Шкода від старіння автопарку очевидний. Середній вік машин прямо впливає не тільки на екологію, а й на безпеку руху: у нових моделей більш продумані з точки зору пасивної безпеки кузова і досконалі електронні асистенти, та й подушок безпеки чисельно більше.

А чи є від старіння користь? При бажанні можна знайти і її. Віковий автопарк збільшує затребуваність різних майстерень, СТО, розборок і магазинів запчастин, що, теоретично, веде до зростання їх доходів. Втіха слабке, але іншого поки немає.

За оцінками фахівців, український автопарк і далі продовжить старіти, тому що левова частка імпорту – це старі автомобілі віком 5-15 років, а частка нових автомобілів в структурі імпорту за 2020 рік склав всього 20,5%.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Покупка водійських прав онлайн: які ризики для українців

Сьогодні купити водійські права в інтернеті здається легко - оголошення з "гарантією без іспитів" заполонили…

26.10.2025

Що водії найчастіше забувають зробити з автомобілем перед зимою

Перед тим, як настануть морози й зима остаточно вступить у свої права, варто виконати кілька…

26.10.2025

Коли пішохід має перевагу на переході: законне тлумачення ситуації

Щодня на дорогах України виникають суперечки між водіями та пішоходами, адже багато людей помилково вважають,…

26.10.2025

Що робити, щоб автомобіль легше заводився на морозі

Низькі температури суттєво збільшують навантаження на будь-який автомобіль, і найбільше від холоду страждає акумулятор. При…

26.10.2025

Показали тридверний Toyota Land Cruiser FJ, створений як конкурент Suzuki Jimny

Навколо нового компактного позашляховика Toyota Land Cruiser FJ ажіотаж не вщухає. Модель виявилася помітно більшою…

26.10.2025

Звички, які вбивають авто: що скорочує життя сучасних машин

Сучасні автомобілі дедалі рідше "доживають" до умовного пенсійного віку - і справа не лише в…

26.10.2025