Новини

Український автопарк найстаріший в Європі

Share

За інформацією AUTO-Consulting, станом на початок 2021 року середній вік легкових автомобілів в Україні становить 22,7 років. З таким показником український автопарк – найстаріший в Європі. Для порівняння, середній показник по ЄС для легкових автомобілів складає 10,8 років.

Серед лідерів – в 2019 році у Великобританії середній вік автопарку склав 8 років, у Франції – 9, в Німеччині – 9,5 років. У Нідерландах і Італії – вік в діапазоні 10-11 років.

Абсолютний чемпіон Європи з результатом 6,4 року – Люксембург. Аутсайдер – Литва (16,9), хоча за неофіційними відомостями в Болгарії ситуація не краща.

Середній вік легкових автомобілів в Росії сьогодні 13,6 років. Близько показники в Португалії (12,9 року) і Польщі (13,9), трохи вище показник в Чехії (14,8) і Греції (15,7). У Молдові вік автопарку також менше, ніж в Україні.

За розрахунками AUTO-Consulting, український автопарк старіє вже 6-й рік поспіль. Мінімальний показник середнього віку легкових автомобілів в парку був на початку 2009 року – 17,7 років. А 10 років тому – на початку 2011 року – вік автопарку становив 18,7 років. Тобто за 10 років український парк легкових автомобілів постарів на 4 роки.

Відзначимо, що за попередні 10 років Європейський автопарк також постарів – але значно менше – на рік-півтора.

Шкода від старіння автопарку очевидний. Середній вік машин прямо впливає не тільки на екологію, а й на безпеку руху: у нових моделей більш продумані з точки зору пасивної безпеки кузова і досконалі електронні асистенти, та й подушок безпеки чисельно більше.

А чи є від старіння користь? При бажанні можна знайти і її. Віковий автопарк збільшує затребуваність різних майстерень, СТО, розборок і магазинів запчастин, що, теоретично, веде до зростання їх доходів. Втіха слабке, але іншого поки немає.

За оцінками фахівців, український автопарк і далі продовжить старіти, тому що левова частка імпорту – це старі автомобілі віком 5-15 років, а частка нових автомобілів в структурі імпорту за 2020 рік склав всього 20,5%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Що робити, якщо ваше авто заблокували на парковці

Будь-який водій може опинитися в ситуації, коли його авто заблокували на парковці іншим транспортним засобом.…

27.06.2025

Вживані кросовери, які краще уникати при покупці

В Україні з кожним роком зростає продаж як нових, так і вживаних кросоверів. Значна частина…

27.06.2025

Правильне розміщення відеореєстратора: як уникнути штрафу водіям в Україні

Хоча відеореєстратор давно став звичайним аксесуаром для більшості українських водіїв і часто слугує вагомим доказом…

27.06.2025

Оновлений Renault Megane кросовер вперше показали на фото

Повністю електричний Renault Megane, який у 2021 році перетворився на купеподібний кросовер із приставкою e-Tech…

27.06.2025

Renault представить бюджетний кросовер C-класу

Розробка нового кросовера Renault у сегменті C-класу триває активними темпами. До офіційної прем'єри, яка запланована…

27.06.2025

Skoda і Volkswagen готують автомобілі нового типу

Індійські ЗМІ розкривають плани концерну VAG на місцевий ринок. Зокрема, вони опублікували інформацію про майбутні…

27.06.2025