Ми повідомляли, що вже в 2024 році середньостатистичний електрокар може коштувати всього на 1,9 тис. доларів. Як підрахували експерти, витрати на серійний випуск екологічно чистих транспортних засобів будуть продовжувати знижуватися з року в рік і через 4 роки зрівняються з вартістю збірки авто з двигуном внутрішнього згоряння.
Причому варто відзначити, що основну вартість електрокарів зараз складають батареї, на які припадає близько 25-40% ціни машини. А ось як раз модернізація технологій дає можливість з кожним роком скорочувати витрати на випуск батарей.
В даний час, відзначають в UBS, Volkswagen Golf з традиційним двигуном внутрішнього згоряння обходиться виробнику на 5 тис. доларів дешевше, ніж зіставні за габаритами електромобілі. Вже до 2025 року вони можуть порівнятися за собівартістю виробництва. Компанія Tesla в цьому відношенні має перевагу, оскільки виробляє і закуповує батареї в великих кількостях. Кожна батарея, на думку експертів UBS, обходиться їй дешевше на одну або дві тисячі доларів США, ніж конкурентам.
У різних країнах експансія електромобілів і досягнення ними цінового паритету з традиційними транспортними засобами буде відбуватися в різні терміни, оскільки все буде визначатися уподобаннями місцевих споживачів і сформованої цінової політикою місцевих автовиробників.
У Європі, наприклад, виробництво деяких електромобілів зрівняється у вартості зі звичайними легковиками вже в наступному році, але за окремими категоріями транспортних засобів процес розтягнеться до 2027 року. У Китаї його чекають в 2023 році, щоб умовно завершитися до 2029 року. А ось США і Австралія в цьому плані виграють, оскільки досягнення цінового паритету там очікується вже в наступному році. Південна Корея на тлі інших країн буде відрізнятися незначно.