Штрафи за порушення ПДР: чи стане безпечніше на дорогах

0
449

Депутати остаточно підтримали посилення покарань для порушників ПДР. Так, 16 лютого, парламентарії 325 голосами схвалили в другому читанні законопроект №2695, який значно підвищує штрафи для автолюбителів, а також розширює повноваження поліцейських на дорогах.

Згідно з прийнятим документом, водії, які перевищили швидкісні ліміти (більш ніж на 50 км / г), будуть покарані штрафом у розмірі 1,7 тис. гривень, а в разі створення аварійної ситуації на перевищеній швидкості – 3,4 тис. гривень. Тобто, штраф виріс в шість з половиною разів (з 510 гривень).

Крім того, якщо водій дозволить собі залишити місце ДТП, то його чекає санкція в розмірі 3,4 тис. гривень з позбавленням права водіння терміном на 1-2 роки.

У разі якщо поліцейським попадеться водій без прав, то його оштрафують на 3,4 тис. гривень. При повторному подібному порушенні, скоєному протягом року, водієві загрожує штраф у розмірі 40,8 тис. гривень з позбавленням права керування авто на термін від 5 до 7 років.

Якщо поліцейські зупинять водія, у якого забрали права, то йому випишуть штраф 20,4 тис. гривень, а за повторне порушення протягом року санкція складе вже 40,8 тис. Гривень з позбавленням права керування авто на термін від 5 до 7 років.

Ну а за п’яну їзду порушнику доведеться заплатити 17 тис. гривень, якщо це перший епізод, 34 тис. гривень – за другий епізод і 51 тис. гривень і конфіскацію авто – за третій епізод протягом року. Також злісного порушника позбавляють прав на 10 років. Поряд з цим передбачено штраф в 40,8 тис. гривень за відмову проходити огляд на стан алкогольного або наркотичного сп’яніння.

Більш того, посилюється відповідальність п’яних лихачів за ДТП, що призвели до тяжких наслідків.

Крім цього, прийнятий закон розширює повноваження поліцейських на дорогах. Тепер вони отримують право тримати радар TruCAM в руках, а не на тринозі.

Також, як пише в своєму Facebook автомобільний експерт Володимир Караваєв, для фіксації порушень поліція може використовувати будь-яку техніку, не тільки автоматичну, без будь-яких вимог до захисту інформації.

А ось тест на наявність алкоголю за допомогою «Драгера» копи зможуть проводити без свідків, якщо включена нагрудна камера.

За прийнятим законопроектом при зупинці авто водієві без дозволу поліцейського не варто виходити з транспортного засобу, а руки тримати він повинен на видному місці.

Разом з тим в остаточну редакцію закону не потрапило положення про позапланові перевірки, тобто зупинки авто без пояснення причин з метою огляду водіїв на предмет алкогольного або наркотичного сп’яніння. Такі заходи повинні були стати нормою в нічний час, а також святкові та вихідні дні.

Хоча за фактом поліцейські, користуючись юридичною неграмотністю громадян, практикують такі речі всупереч чинному забороні.

Також в остаточний варіант документа не проникла формулювання, яка дозволяла поліцейському брати в руки водійські права, що створює нішу для корупції з боку патрульних. Тепер водій зобов’язаний пред’являти свої документи так, щоб поліцейський міг зафіксувати дані.

Новий закон також дозволяє водієві залишатися в авто, незважаючи на прохання поліцейського вийти.

Крім цього, огляд авто можливий тільки при включеній відеокамері, а якщо немає такої технічної можливості, то наявність двох свідків обов’язково. Також прийнятий варіант закону унеможливлює перевірки «з-за кущів».

У той же час, за новим законом, більш жорстко каратимуть пішоходів і велосипедистів. За перехід дороги в недозволеному місці тепер буде покладено штраф 255 гривень. Порушення ПДР буде варто велосипедисту 340 гривень, а якщо він порушить правила в п’яному стані, то штраф становитиме 680 гривень.

Вадим Володарський не вірить, що нові штрафи за п’яну їзду знизять аварійність на дорогах.

«Якщо людина сідає п’яним за кермо, то це означає, що для нього розмір штрафу значення не має або ж він розуміє, що ніякої відповідальності не понесе», – говорить він.

Поряд з цим, як каже експерт, половина протоколів, складених за п’яну їзду, складається несправедливо.

На думку експерта, половина протоколів щодо порушення 130-ї статті Кодексу України про адміністративні правопорушення складається на тверезих.

«Реально половина протоколів по 130-й статті КУАП складається на тверезих. Це ті, кому приписали стан сп’яніння, або ті, кому приписали або обдурили і змусили відмовитися від медичного огляду на стан сп’яніння », – сказав Вадим Володарський.

Важливою умовою щодо поліпшення ситуації на дорогах є якісна інфраструктура, етика поліцейських і водійська культура.

«Стан дорожнього покриття, розмітки, розташування знаків, наявність смуг руху – не відповідає тому рівню, який повинен бути в нормальній європейській державі. Другий важливий аспект – це морально-ділові психологічні якості нових «реформованих» поліцейських, зокрема, співробітників патрульної поліції. Давати поліцейським повноваження оцінювати дії водія, правий він чи не правий, при таких величезних сумах штрафу, це неправильно. Нам необхідно змінити всі умови – і поведінку водіїв, і умови набору поліцейських в патрульну поліцію, дорожню інфраструктуру і так далі. Необхідно діяти таким чином », – каже адвокат Ігор Серков.

Також важливою умовою безпеки на дорогах є нарощування парку камер фото- і відеофіксації.

На думку експерта, більш дієвою будуть штрафи за перевищення швидкості. Також важливо контролювати пріоритетність проїзду автомобілів екстрених служб.

«Для цього потрібні або стаціонарні камери. Обіцяли 10 тисяч, Поставили від сили штук 200 по всій Україні. Хотілося б, щоб їх було більше і була невідворотність покарання. Тоді буде і зі швидкісним режимом простіше працювати, і з приводу непропуску аварійного транспорту теж буде більш дієва міра », – розповів експерт з питань транспорту В’ячеслав Коновалов.

Читайте також  Чому зростають ціни на пальне? Експерт пояснив (Відео)