В Україні зміняться правила розмитнення автомобілів: які податки заплатять і що отримають “євробляхери”

0
901

В Україні фінансовий комітет Верховної Ради погодив нові послаблення для “євробляхерів”. “Слуги народу” розробили законопроєкт № 4643-д і пропонують змінити формулу розрахунку акцизу і ввести особливі правила для тих, хто не розмитнив свій автомобіль вчасно.

Про те, як будуть працювати нові правила і кого вони стосуватимуться, читайте в матеріалі OBOZREVATEL.

Хто може скористатися
“Я як голова робочої групи шукав компромісне рішення. Ми пропонуємо зробити розмитнення простіше й дешевше”, – розповів автор законопроєкту Олександр Ковальчук. Розмитнення дійсно пропонують здешевити.

Головне “але” – в документі вкотре створили особливі умови для тих, хто ввіз автомобіль і не став його легалізувати. Порушники замість штрафів отримають можливість заощадити. А звідси логічне запитання: навіщо всім тим, хто буде в майбутньому ввозити автомобілі з Європи, розмитнювати їх, якщо можна об’єднатися, вийти на протест під стінами Ради і отримати особливі умови.

Кого стосуватиметься:

тільки так званих євроблях, ввезених до 31 грудня 2020-го;
термін дії закону – 180 днів з моменту ухвалення;
одне авто однієї категорії на одну людину (одне легкове, одне вантажне, один причіп)
авто повинні відповідати стандарту “Євро-2” (не пізніше ніж 1999 року випуску) або вище;

Така норма має дискримінаційні ознаки, впевнена юристка Ольга Ніколаєнко. Припустімо, два українці ввезли в один день дві іномарки. Обидва прострочили термін розмитнення, але в 2018-му для них взяли пільгові умови й запропонували розмитнити за спеціальними умовами. Один сплатив акциз, ПДВ і мито, а другий відмовився. Тепер той, хто не платив, зможе заощадити сотні євро.

“Може йтися про нерівні й дискримінаційні умови. Для цих осіб уже було передбачено норму пільгового розмитнення, тепер же, через якийсь, час для цієї самої групи осіб створюють ще більш пільгові умови. Ця проблема вже мала бути розв’язана”, – пояснює юрист.

Як буде рахуватися акциз за новою формулою
Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.

Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:

машині до 9 років – 0 євро;
машині 10 років – 25 євро;
машині 11 років – 50 євро;
машині 12 років – 75 євро;
машині 13 років – 100 євро;
машині 14 років – 125 євро;
машині від 15 років – 150 євро.

Коефіцієнт двигуна залежить від його обсягу. Щоб його вирахувати, потрібно обсяг помножити на зазначену нижче ставку:

Читайте також  Експерт прогнозує зростання кількості вживаних авто з Європи на українському ринку

ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро
ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро
ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро
ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро
ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро

Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років з бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.

Отже, за новими правилами:

машина віком 8 років – 500 євро;
машина віком 14 років – 625 євро.

За старими правилами:

машина віком 8 років – 800 євро;
машина віком 14 років – 1400 євро.

Важливо також зазначити, що за новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ треба буде заплатити не з усієї вартості автомобіля, а тільки з акцизу. Олександр Ковальчук пояснив: це дозволить не тільки знизити вартість розмитнення, а й ліквідувати схему штучного заниження вартості машини. Щоб порівняти правила, замість мита і повного ПДВ потрібно заплатити ще й разовий “штраф” у розмірі 8,5 тис. грн.

“За кілька тисяч гривень експерт може оцінити авто саме на таку суму, як потрібно водієві. Також усі охочі можуть звернутися до дилера і той випише документ, у якому буде вказано, що ця машина “потрібного” стандарту”, – відзначає Ковальчук.

Проблема розмитнення тягнеться в Україні роками
Верховна Рада вирішила проблему високих акцизів на ввезені з Європи машини ще кілька років тому. Тоді нардепка Ніна Южаніна розробила і презентувала два законопроєкти: один зробив розмитнення дешевше для всіх, інший – ввів величезні штрафи за порушення правил.

Логіка такого рішення зрозуміла: не можна створювати окремі умови для якоїсь групи населення. Тому вирішили знизити ставки всім, хто хоче ввезти в країну автомобіль. Але і це не допомогло, об’єднання “євробляхерів” фактично перетворилося на політичний рух. Вони виторговують собі нові поступки.

Крім того, ці ж активісти можуть допомогти і ввезти “бляху” в Україні, знаючи всі хитрощі і лазівки в правилах. Сплата акцизів і податків – обов’язок кожного громадянина. І незважаючи на те, що “слуги” вкотре пропонують нові послаблення, штрафи за керування машиною, яка незаконно перебуває на території країни, ніхто не скасовував.