Сьогодні кількість компаній, які проводили сертифікацію автомобілів, уповноважених Міністерством інфраструктури України, зменшилася в десятки разів.
Вартість проведення сертифікації для транспортних засобів, виготовлених для європейського ринку, становить 2 500 гривень. Для американського – 5 000 гривень. У 2019 року в Україні було зареєстровано 456 324 транспортних засоби, для яких проведення сертифікації було обов’язковим. Нескладно підрахувати обсяг українського ринку в цьому сегменті. Це понад 1,5 мільярда гривень. І можна зрозуміти, чому українські чиновники бажають його монополізувати, передає Авто 24.
Крім того, законопроектом, внесеним на розгляд, передбачається створення нової системи збору інформації та побудова комплексної системи її захисту. Парадокс в тому, що така система вже створена і успішно функціонує в МВС України (загальнодержавна база даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, яка є складовою частиною Єдиного державного реєстру МВС). Але на розробку нової передбачені значні бюджетні фінансові витрати. Хто в кінцевому підсумку заплатить за це, зрозуміло всім – рядові автомобілісти і підприємці.
«Діджіталізація відкрила для чиновників нові можливості в розпилі державних коштів, – каже юрист Ігор Черненко. – Під новий тренд вибиваються гроші, створюються схеми, але краще не стає. Існуюча система вже адаптована під європейські стандарти і не викликала нарікань ні у власників транспортних засобів, ні у органів контролю, ні у наших партнерів з ЄС. Створення нової системи нічим іншим як викачуванням грошей я не назву».
«Міністерство інфраструктури України вже продемонструвало повну безпорадність у створенні реєстрів. Як приклад – Державний реєстр сертифікатів відповідності транспортних засобів та устаткування, яке Міністерство не може створити протягом 8 років», – зазначає юрист.