Новини

Авто на газі: українські водії почали платити в 10 разів більше

Українським водіям знову залазять в кишеню – ціна питання до 4000 гривень.

В Україні набирає обертів скандал, пов’язаний з подорожчанням вартості реєстрації автомобілів з газобалонним обладнанням (ГБО): у порівнянні з 2019 роком вона зросла майже в 10 разів. У грошах це тепер від 3000 до 3800 гривень. На думку експертів, вартість сертифікації далеко не відповідає реальним витратам на її проведення. При цьому на LPG через його дешевизну переходить все більше українців – в минулому році автогазу вперше використали більше, ніж бензину.

Сайт «Сегодня» з’ясував, у чому причина подорожчання, наскільки воно обгрунтовано і як бути власникам автомобілів з ГБО, які не бажають платити такі великі гроші за реєстрацію.

чому подорожчало

Як роз’яснили в Мінінфраструктури, установка ГБО вважається переобладнанням транспортного засобу і, згідно з постановою Кабміну №607 від 21 липня 2010 року, підлягає обов’язковій сертифікації в цілях безпеки. Сертифікат підтверджує, що ГБО змонтовано з сертифікованих вузлів і деталей, без порушення технічних вимог і не небезпечно для людей, що знаходяться в автомобілі (наприклад, отруєння газом) і оточуючих (загоряння, вибух газу).

Для отримання сертифікату потрібно надати автомобіль і перелік документів, виданих монтажником ГБО в акредитовану лабораторію. Там проведуть експертизу і, якщо все в порядку, на наступний день видадуть сертифікат відповідності. Ціна питання 2500-3300 гривень.

Якщо ГБО змонтовано з порушеннями, то видадуть лише акт технічної експертизи, в якій зазначено, що саме не відповідає стандартам. Після цього власнику треба обладнання або доопрацювати, або демонтувати, або не експлуатувати.

Отримавши сертифікат, власник може їхати в будь-який сервісний центр МВС і реєструвати автомобіль, якщо він новий, або перереєструвати, якщо він вже зареєстрований. У сервісному центрі техпаспорт замінять на новий з позначкою «встановлено газобалонне обладнання». За заміну техпаспорта доведеться заплатити ще 400-500 грн в залежності від автомобіля (на іномарки коштує дорожче). Для тих, хто живе в глибинці, працюють  мобільні сервісні центри МВС.

Як було раніше

ГБО на автомобілі встановлюють близько 20 років, і порядок сертифікації змінювався неодноразово. Як розповів нам старший майстер однієї з сертифікованих СТО по установці «газового» обладнання Сергій Черняк, до 2017 року вони видавали власникам машин два документа: Свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу (ТЗ) на такий вид переобладнання та Акт технічної експертизи про відповідність конструкції та технічного стану переобладнаного ТЗ вимогам безпеки дорожнього руху.

«На видачу Акту СТО купувала ліцензію терміном дії на два роки. Видавали ми документи безкоштовно, ціна ліцензії опосередковано входила в собівартість робіт по установці ГБО, – розповів Черняк. – З 2018 року, коли була скасована сертифікація УкрСЕПРО (Українська сертифікація продукції), ми не маємо права сертифікації. Тому тепер також безкоштовно видаємо Акт прийому-передачі автомобіля і Свідоцтво про узгодження конструкції. Цих документів достатньо для отримання сертифіката в акредитованій лабораторії ».

Експерти: Ціна сертифіката – 600 гривень

Як роз’яснив нам глава Української Газомоторні асоціації (УГА) Степан Ашрафьян, з початку 2018 і до кінця 2019 року акредитовані лабораторії (по Україні їх кілька сотень) самі видавали сертифікати на автомобілі з ГБО. Але потім їм акредитацію не продовжили.

«Все в лабораторіях залишилося як раніше, але права видавати сертифікати їх позбавили, – каже Ашрафьян. – Тепер їх видачею займаються вісім структур на всю Україну, перелік яких затверджений наказом Мінінфраструктури. Тобто з’явилася триступенева схема замість двоступеневої. Її наявність в міністерстві пояснюють турботою про безпеку на дорогах. Але за фактом вісім організацій, три з яких знаходяться в Києві, не можуть перевірити роботу кількох сотень лабораторій, розкиданих по всій країні, та ще й протягом одного-двох днів. Тобто вони просто «штампують» сертифікати і беруть за це великі гроші. Ні про який контроль за безпекою мова не йде. І про відповідальність цих структур не йдеться теж, так як тестування ГБО проводять лабораторії, і вони дають висновок ».

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ГБО

Останні записи

Експерт пояснив, чому безалкогольне пиво може бути небезпечним за кермом

Експерт пояснив, що реакція на алкоголь у водіїв є індивідуальною і залежить від багатьох факторів…

21.08.2025

Прості звички водія, які можуть скоротити витрату палива вдвічі

Економія палива стає дедалі важливішою для українських водіїв. У умовах зростання цін на бензин, нестабільності…

20.08.2025

Toyota Land Cruiser готується повністю перейти на електричну тягу

Toyota Land Cruiser, який довгі роки асоціювався з потужними бензиновими та дизельними двигунами, готується повністю…

20.08.2025

Експерт розповів, як визначити машини, які довго працювали в таксі

На ринку уживаних авто в нашій країні часто трапляються машини, які тривалий час відпрацювали у…

20.08.2025

Топ-5 найнадійніших японських кросоверів та позашляховиків останніх років

Коли мова заходить про надійність, японський автопром уже давно став символом цього слова. Прості та…

20.08.2025

Tesla повертає важіль поворотників у Model 3

У 2023 році Tesla оновила електроседан Model 3, відмовившись від традиційних важелів-поворотників на користь сенсорних…

20.08.2025