Новини

Виробники електрокарів можуть зіткнутися із серйозною проблемою

Цьогоріч в усьому світі буде виготовлено чотири мільйони електромобілів. До 2025 їх стане 12 млн. Більшості потрібні акумулятори, для виробництва яких потрібно літій і кобальт – і лихоманка по їх видобутку вже почалася. Дефіцит акумуляторів змушують виробників електрокарів переглядати виробничі плани і навіть припиняти виробництво, передає fra.org.ua.

Jaguar Land Rover призупинить виробництво кросовера I-Pace через порожні склади у постачальника акумуляторів LG Chem. Mercedes вполовину скорочує свої обсяги випуску по тій же причині. Ключова проблема – недостатня виробнича потужність, будівництво новий фабрик вирішить її лише частково.

Сировина, що йде на виробництво літієвих батарей, стала причиною геополітичних збурень, торгових воєн, протестів борців за права людей і захисників навколишнього середовища.

Найгірший стан справ з кобальтом. На відміну від літію, здебільшого його добувають лише в одному місці – Демократичній республіці Конго. Тут зосереджено 59% світового запасу цього елемента. І зараз це найдорожчий компонент акумуляторів – ціна за тонну становить від $ 30 000 до $ 35 000. І його запасів може просто не вистачити. У найближче десятиліття попит може в 1,6 разів перевищити пропозицію.

Деякі компанії – наприклад, китайська CATL, з якою зараз веде переговори Tesla – намагаються відмовитися від використання кобальту в літієвих акумуляторах. Інші пропонують рішення по утилізації відпрацьованих батарей з метою повторного використання матеріалів.

На думку Гевіна Харпера, аналітика з Faraday Institution, зараз не існує методу переробки, який міг би задовольнити зростаючі запити автомобільної індустрії. Перехід на новий тип транспорту вимагає батарей. Поки у електрокарів вистачає інших проблем – ціна, запас ходу, інфраструктура зарядок – але як тільки вони будуть вирішені, виникне інша, з сировиною для акумуляторів. І задуматися про її вирішенні варто вже сьогодні.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025