Цьогоріч в усьому світі буде виготовлено чотири мільйони електромобілів. До 2025 їх стане 12 млн. Більшості потрібні акумулятори, для виробництва яких потрібно літій і кобальт – і лихоманка по їх видобутку вже почалася. Дефіцит акумуляторів змушують виробників електрокарів переглядати виробничі плани і навіть припиняти виробництво, передає fra.org.ua.
Jaguar Land Rover призупинить виробництво кросовера I-Pace через порожні склади у постачальника акумуляторів LG Chem. Mercedes вполовину скорочує свої обсяги випуску по тій же причині. Ключова проблема – недостатня виробнича потужність, будівництво новий фабрик вирішить її лише частково.
Сировина, що йде на виробництво літієвих батарей, стала причиною геополітичних збурень, торгових воєн, протестів борців за права людей і захисників навколишнього середовища.
Найгірший стан справ з кобальтом. На відміну від літію, здебільшого його добувають лише в одному місці – Демократичній республіці Конго. Тут зосереджено 59% світового запасу цього елемента. І зараз це найдорожчий компонент акумуляторів – ціна за тонну становить від $ 30 000 до $ 35 000. І його запасів може просто не вистачити. У найближче десятиліття попит може в 1,6 разів перевищити пропозицію.
Деякі компанії – наприклад, китайська CATL, з якою зараз веде переговори Tesla – намагаються відмовитися від використання кобальту в літієвих акумуляторах. Інші пропонують рішення по утилізації відпрацьованих батарей з метою повторного використання матеріалів.
На думку Гевіна Харпера, аналітика з Faraday Institution, зараз не існує методу переробки, який міг би задовольнити зростаючі запити автомобільної індустрії. Перехід на новий тип транспорту вимагає батарей. Поки у електрокарів вистачає інших проблем – ціна, запас ходу, інфраструктура зарядок – але як тільки вони будуть вирішені, виникне інша, з сировиною для акумуляторів. І задуматися про її вирішенні варто вже сьогодні.