Новини

Чому в Україні не буде реального техогляду в 2020 році

Share

Обіцяний урядом обов’язковий техогляд приватних авто спричинить серйозні зрушення в автомобільному бізнесі – якщо, звичайно, це буде дійсно техогляд, а не збір грошей у населення. Але вже сьогодні ясно, що з технічною стороною справи будуть великі проблеми.

Обов’язковий технічний контроль (ОТК) сучасного транспортного засобу передбачає перевірку багатьох систем, причому перевірку досить глибоку, інструментальну. Для цього потрібне обладнання, навчені фахівці і приміщення. І першого, і другого, і третього знадобиться чимало, враховуючи кількість легковиків в країні (6,6 млн.шт.), а також часу на ОТК кожного автомобіля – 30 – 60 хвилин.

У розвинених країнах мета обов’язкового технічного контролю – перевірити машину на безпеку і екологічну чистоту.

Відразу потрібно сказати, що на сьогоднішній день мережа СТО, здатних здійснювати перевірку транспорту, мінімальна – нвыть міністр інфраструктури Криклій зазначив, що в країні всього лише близько 500 центрів технічного контролю.

Від себе додамо, що сконцентровані вони переважно у великих містах – обласних центрах. Це ті станції, які в даний час проводять обов’язковий ТО для автобусів, вантажівок та іншого комерційного транспорту.

У зв’язку з цим виникає питання: Хто буде інспектувати ті мільйони легковиків, яким знадобиться заповітна мітка на лобове скло? Можна було б припустити, що в тему повернуться майстерні, які займалися техоглядами до їх скасування в 2011 році.

Для діагностики ходової потрібні спеціальні стенди з біговими барабанами для всіх чотирьох коліс і вібромайданчиками.

Але кілька опитаних нами підприємців- “СТО-шників” з даної когорти навідріз відхрестилися від цього, здавалося б, перспективного роду діяльності. Виявляється, в їхній пам’яті занадто свіжий сум від втрати грошей, вкладених в обладнання для ОТК в кінці нульових років: чималі кошти виявилися викинутими на вітер після скасування обов’язкового техогляду влітку 2011-го. Наприклад, після скасування техогляду в Києві закрився навіть чудовий діагностичний центр “Автологістика”, який має сертифікат від німецького інституту TUV (NORD Mobilitat GmbH& Co.).

Для роботи з діагностичним обладнанням ОТК потрібні кваліфіковані фахівці. За їх підготовку доведеться платити окремо.

Та й сума, яку потрібно викласти за комплект обладнання для повноцінної перевірки транспортних засобів, оцінюється власниками СТО не менше ніж в 500 тис. грн. Адже потрібно і чотириканальний газоаналізатор вихлопу для бензинових і дизельних авто, і діагностична лінія з перевірки відведення коліс, амортизаторів і гальм, і окремий стенд діагностики люфтів ходової, і стійка перевірки фар. І це не враховуючи приміщення, яке бажано зробити наскрізним, для потокового проїзду випробовуваних автомобілів без затримок…

Такий технічний арсенал – нехай навіть в недорогому китайському виконанні – має далеко не кожна діюча СТО. Тому в містах і селах України доведеться заново укомплектувати близько тисячі діагностичних центрів. Держава дає цю діяльність на відкуп комерсантам. Але де знайти стільки підприємців, готових інвестувати мінімум по півмільйона в бізнес, який знову буде залежати від порядку денного нашої мінливої влади?

Щоб звичайні СТО могли проводити обов’язковий техконтроль, одним постом не відбутися – доведеться виділяти окремий цех або лінію.

Правда, все це дороге електронне і механічне оснащення може не знадобитися, якщо запускати в країні не строгий і безпристрасний контроль рухомого складу, а чергову формальність з цілями, далекими від питань безпеки. Хотілося б помилятися, але поки все говорить саме про другий варіант. Тим більше, що переконливих аргументів щодо захисту обіцяного ОТК від корупції громадськість так і не почула.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Leave a Comment

View Comments

  • Хто хоче їхати в ЕС нехай проходять.Сто дасть гарантію що за 1-2р.у Вас авто не поламається? Тільки виїхав за ворота сто і в яму . Шарова відлетіла ричаг тріснув . То що вартий той папірець?А запчастини які?Дороги і т.д.Огляд авта можна надати *новій поліції* чисто візуальний :"нема дир в блясі ,не димить вихлоп ,не тече масло по дорозі,чи колеса не лисі і не криві і все.!І штрафувати заборонити а тоді посилати на сто. через 10ть днів нема техогляду тоді штраф. Зрозуміло що елементи корупціїї обійти трудно. Але треба не ускладнювати життя собі і особливо іншим.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Китайський автопром зайняв понад 30% світового авторинку

У березні 2024 року на китайські автомобілі припало 33% від загального обсягу світового продажу автомобілів,…

06.05.2024

Новий електричний Mercedes-Benz G-Class випробували на льоду

Mercedes-Benz обіцяє, що майбутній EQG, також відомий як електричний варіант G-Class, стане справжнім позашляховиком. Є…

05.05.2024

Електромобілі проти машин з ДВЗ: названі найнадійніші машини

Експерти опублікували статистику поломок ADAC за 2024 рік, що підтверджує, що електромобілі залишаються надійнішими за автомобілі…

05.05.2024

Моделі Polestar отримають супершвидку зарядку за 10 хвилин

Шведські електромобілі Polestar отримають супершвидку 10-хвилинну зарядку. Шведський виробник електромобілів Polestar спільно з компанією StoreDot,…

05.05.2024

Названо автомобілі які вимагають найнижчих витрат на обслуговування та ремонт у довгостроковість

З моменту появи компанії Tesla у 2003 році керівництво цієї марки в особі Ілона Маска…

05.05.2024

Водіям підказали, як заощадити на рідині, що омиває, влітку і не зіпсувати автомобіль

З настанням теплої пори року автовласники часто заливають у бачок склоомивача замість спеціальної миючої рідини…

05.05.2024