Categories: Новини

Штрафи для водіїв можуть істотно збільшити

Share

Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендував Верховній Раді прийняти в першому читанні законопроект про підвищення штрафів за ігнорування ременів безпеки до 510 гривень, що в десять разів більше, ніж діючий штраф. Запропоновані зміни націлені на зменшення смертності та травматизму на дорогах України, передає autonews.ua . 

Нагадаємо, законопроект № 10131 був зареєстрований в парламенті 6 березня цього року. Його авторами стали 20 народних депутатів (повний перелік депутатів дивіться за посиланням). Автори законопроекту розраховують на його прийняття ще до завершення скликання парламенту. Ініціатором законопроекту виступив Центр демократії та верховенства права в рамках Кампанії «За безпечні дороги». 

Основною ідеєю законопроекту є збільшення штрафів за ігнорування ременів безпеки і мотошоломів. Зараз він становить 51 грн. Незначний штраф створює у водіїв відчуття необов’язковості користування ременями. Автори проекту пропонують посилити покарання і встановити штраф 510 гривень. У минулому році аналогічний законопроект № 8492 отримав повну підтримку Комітету і, на жаль, не отримав достатньо голосів депутатів у другому читанні.

Запропоновані зміни вплинуть на безпеку водіїв і пасажирів. Зараз рівень користування ременями в Україні становить 23%. При цьому ремені безпеки могли б врятувати 50% учасників смертельних ДТП і захистити постраждалих від важких травм, зазначає ВООЗ. Аналогічний ефект дають і мотошлеми: їх використання знижує ризик загибелі до 40%, а тяжких травм – приблизно на 70%.

Міжнародний досвід свідчить, що одним з найбільш ефективних способів змусити водіїв і пасажирів користуватися ременями безпеки і шоломами, є посилення відповідальності за ці порушення. У країнах з високим рівнем безпеки руху штраф становить значну частину від доходу і тому більшість водіїв і пасажирів користуються ременями безпеки і шоломами. Наприклад, у Франції 99% водіїв постійно використовують ремені безпеки, Чехії – 97%, Словенії – 93%, Польщі – 83%.

Додамо, що 66% українців підтримують посилення відповідальності за ігнорування ременів безпеки – про це свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного дослідницькою компанією «Ipsos» в рамках проекту «Модернізація і підвищення безпеки дорожнього мережі в Україні »влітку 2016 року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Какие они заботливые! Увеличивать штрафы - единственное, что умеют делать быстро и эффективно, медом не корми. Дороги бы они так ремонтировали, да и не только! Или состояние дорог по их мнению к безопасности движения отношения не имеет? Слуги народа, б-ть!

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Ціни на електромобілі зрівняються з бензиновими до 2026 року

Згідно з дослідженням BloombergNEF, вартість акумуляторів для електромобілів досягла найнижчого рівня за останні сім років.…

15.12.2024

Чому водії продають автомобілі, ледь досягнувши 80 000 км пробігу

Ох, як тільки одометр підкрадається до цих злощасних 100 тисяч кілометрів, у багатьох одразу починається…

15.12.2024

Які кросовери та позашляховики не радять купувати механіки

SUV зараз на піку популярності, і я розумію, чому люди їх так люблять. Прохідність, комфорт,…

15.12.2024

Вартість газу в Україні перевищила ціни в Польщі та ЄС

На сьогодні автомобільний газ залишається найдешевшим паливом в Україні, однак його вартість виявилася вищою, ніж…

15.12.2024

Зимова підготовка авто: як уникнути серйозних поломок в холодну погоду

Зима — це справжній тест для авто. Холод і погана погода можуть спричинити купу проблем,…

15.12.2024

Україна змінює правила імпорту авто: що чекає з 1 січня

З 1 січня 2025 року в Україні змінюються правила імпорту автомобілів, і це справді серйозна…

15.12.2024