Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендував Верховній Раді прийняти в першому читанні законопроект про підвищення штрафів за ігнорування ременів безпеки до 510 гривень, що в десять разів більше, ніж діючий штраф. Запропоновані зміни націлені на зменшення смертності та травматизму на дорогах України, передає autonews.ua .
Нагадаємо, законопроект № 10131 був зареєстрований в парламенті 6 березня цього року. Його авторами стали 20 народних депутатів (повний перелік депутатів дивіться за посиланням). Автори законопроекту розраховують на його прийняття ще до завершення скликання парламенту. Ініціатором законопроекту виступив Центр демократії та верховенства права в рамках Кампанії «За безпечні дороги».
Основною ідеєю законопроекту є збільшення штрафів за ігнорування ременів безпеки і мотошоломів. Зараз він становить 51 грн. Незначний штраф створює у водіїв відчуття необов’язковості користування ременями. Автори проекту пропонують посилити покарання і встановити штраф 510 гривень. У минулому році аналогічний законопроект № 8492 отримав повну підтримку Комітету і, на жаль, не отримав достатньо голосів депутатів у другому читанні.
Запропоновані зміни вплинуть на безпеку водіїв і пасажирів. Зараз рівень користування ременями в Україні становить 23%. При цьому ремені безпеки могли б врятувати 50% учасників смертельних ДТП і захистити постраждалих від важких травм, зазначає ВООЗ. Аналогічний ефект дають і мотошлеми: їх використання знижує ризик загибелі до 40%, а тяжких травм – приблизно на 70%.
Міжнародний досвід свідчить, що одним з найбільш ефективних способів змусити водіїв і пасажирів користуватися ременями безпеки і шоломами, є посилення відповідальності за ці порушення. У країнах з високим рівнем безпеки руху штраф становить значну частину від доходу і тому більшість водіїв і пасажирів користуються ременями безпеки і шоломами. Наприклад, у Франції 99% водіїв постійно використовують ремені безпеки, Чехії – 97%, Словенії – 93%, Польщі – 83%.
Додамо, що 66% українців підтримують посилення відповідальності за ігнорування ременів безпеки – про це свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного дослідницькою компанією «Ipsos» в рамках проекту «Модернізація і підвищення безпеки дорожнього мережі в Україні »влітку 2016 року.
Nissan представив оновлену версію свого найдоступнішого кросовера Magnite, який зберіг характерний впізнаваний стиль. Зовнішність моделі…
В Україні все частіше трапляються тумани через різкі перепади температур, які вдень доходять до 15-20…
Українським водіям варто заздалегідь подбати про сезонну заміну шин, адже саме від цього залежить безпека…
Бренд Subaru, на відміну від інших японських виробників типу Toyota, далеко не завжди асоціюється з…
У 2022 році електрокар Ioniq 5 2025 став першою моделлю Hyundai, що повернулася на японський…
Audi представила Sportback-версію свого компактного кросовера Q3. Купеподібний Audi Q3 Sportback 2026 модельного року надійде…
View Comments
Какие они заботливые! Увеличивать штрафы - единственное, что умеют делать быстро и эффективно, медом не корми. Дороги бы они так ремонтировали, да и не только! Или состояние дорог по их мнению к безопасности движения отношения не имеет? Слуги народа, б-ть!