Categories: Новини

Українців зустріли несподівані проблеми при розмитненні євроблях

Share
При розмитненні авто водії зіткнулися з несподіваними проблемами. Власники вживаних євроблях скаржаться, що митники беруть суми “зі стелі”, їх авто на різних митницях оцінюють по-різному.
Юристи пояснили цей нюанс та що робити, коли ви стикаєтесь з подібним, – пише “businessua.com”.

Після підписання нового закону про розмитнення авто з іноземною реєстрацією, у їх власники є три місяці для пільгової сплати платежів (коефіцієн 0,5).

Звісно ж багато українців вирішили заощадити та кинулись отримувати українські номери, попередньо підрахувавши вартість та зібравши суму. Однак не все так просто, як здавалося. На митниці виявилось, що їм потрібно доплатити і,  ось за що.

Водії зіткнулись з непрозорою оцінкою вартості вживаних автомобілів з-за кордону.

Як розповів власник уже розмитненої колишньої “бляхи”, йому було вигідніше поїхати в інший регіон (з урахуванням пального та інших супутніх видатків), аніж розмитнювати автомобіль у Чернівцях.

“Для розмитнення потрібно спочатку оцінити автомобіль. Отже, коли звернувся в нашій області, то мені назвали суму, скільки потрібно офіційно заплатити за це так зване пільгове розмитнення. Мені здалося, що сума дещо завищена, бо таке саме авто (“Фольксваген” В-5) у сусідній області оцінили і розмитнили за меншу ціну, – розповідає власник розмитненого автомобіля Віктор. – Відповідно, аби не тягнути з цим розмитненням, вирішив це зробити у сусідній області. В результаті з урахуванням усіх супутніх видатків вдалося зекономити понад 7 тисяч гривень. Не розумію, як може бути в межах однієї країни (в одній і твій самій структурі – митниці), така різниця у вартості розмитнення”.

І такі скарги непоодинокі. Навіть народні депутати визнають, що на різних митницях автомобіль можуть оцінити у різну суму. Відповідно, відбувається маніпуляція зі сплатою усіх необхідних платежів.

Справа у тому, що митники не беруть до уваги ті документи з оцінкою вартості авто, що надають їм власники таких машин. На митниці визначають значно вищу митну вартість, часто у два рази вищу, ніж та за яку люди придбали автомобіль. І люди змушені платити на 17 або 30 тисяч гривень більше. Це все призводить до затримок, заявники додатково оплачують час перебування автомобілів у терміналах, відкликають митні декларації, щоб зібрати гроші, оформлення затягується, то ж не дивно, що на митницях черги по кількасот автомобілів.

За словами народного депутата Тетяни Острікової, оцінюючи вартість машин, митники озброїлися німецьким електронним каталогом “Schwacke”. У ньому можна знайти ціни на вживані автомобілі у всіх європейських країнах – від найнижчої до найвищої. Митники обирають найвищу.

ДФС самовільно, всупереч Митному кодексу України, вирішила, що вартість будуть брати по верхній межі з цього каталогу. І  таким чином, якщо людина заявила свою “євробляху” до митного оформлення за 3200, то такій людині піднімали митну вартість до 6 тисяч.

Звісно це все впливає на ПДВ та інші обовязкові платежі і в кінці сума виходить значно більша.

У тоц час самі митники всі звинувачення відкидають та запевняють, що частіше навпаки беруть до уваги нижню граничну вартість, щоб українцям було дешевше розмитники машину.

Також вона написала, що “не пройшло і місяця з початку дії законів про зниження акцизів, як Уряд спромігся під великим тиском нардепів видати тимчасовий порядок митного оформлення авто. Тимчасовий порядок має усунути проблеми зі штучним завищенням митної вартості, свавільно створені окремими “керівниками” ДФС. Основні пункти 7-9, які деталізують правила визначення вартості авто. Сподіваюсь, ДФС та окремі її очільники будуть виконувати! Інакше наслідки для них будуть вкрай негативними”.

Щоб обійти нові правила розмитнення, люди з прикордонних районів знайшли вихід. “Євробляхери” із прикордонних районів, щоб не платити за розмитнення, стають на тимчасовий облік українських дипвідомств за кордоном. А це дає право на багаторазовий перетин кордону без розмитнення авто.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Украина это Европа расстаможка не нужна

  • Автоевродокументы-пакет для езды по Украине: растаможка, перезаезд-перезагон, техосмотр, страховка Зеленая карта, нотариальная доверенность, вписание совладельцем, восстановление техпаспорта и номерных знаков, перерегистрация на другую страну, восстановление в базе-реестре, снятие с учета и другие документы на авто из Евросоюза, Литвы, Польши, Германии и т.п.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

10 бензинових кросоверів, які можуть подолати 500 000 км без капремонту

У час, коли автовиробники активно просувають гібридні та електричні технології, не втрачають популярності й класичні…

16.06.2025

Як ребра на даху роблять кросовер безпечнішим і економнішим

Якщо придивитися до будь-якого сучасного кросовера або позашляховика зверху - можна помітити характерні ребра на…

16.06.2025

Опубліковано перший рендер нового Hyundai Sonata дев’ятого покоління

Компанія Hyundai наближається до дебюту дев'ятого покоління седана Sonata. Хоча остаточний вигляд новинки залишається загадкою,…

16.06.2025

В Україні шириться нова схема шахрайства зі штрафами для водіїв

В Україні набирає обертів нова схема шахрайства, спрямована проти водіїв, до якої, ймовірно, можуть бути…

16.06.2025

Експерт пояснив, як неякісні запчастини скорочують ресурс двигуна

В умовах зростання цін чимало автовласників у Росії дедалі частіше звертаються до недорогих аналогів оригінальних…

16.06.2025

Audi готує оновлення великого бензинового кросовера Q6 (ФОТО)

В Китаї готують фейслифтинг великого бензинового кросовера Audi Q6, який не має жодного стосунку до…

16.06.2025