Новини

Штраф за паркування на місцях для людей з інвалідністю: що варто знати водіям

Зупинка або стоянка на місцях для осіб з інвалідністю регулюється частиною 6 статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Закон забороняє водіям займати такі місця, якщо вони не мають відповідних пільг або не перевозять осіб з інвалідністю, а порушення карається штрафом від 1020 до 1700 грн. Винятком є лише вимушена стоянка, передбачена пунктом 15.10 Правил дорожнього руху, яку поліція часто ігнорує при винесенні постанов.

Особливо ризиковано зупинятися на таких місцях у центральних районах міст, де більшість звичайних паркувальних місць зайнята. Навіть коротка зупинка на позначеному місці без належних підстав може призвести до штрафу, який зазвичай фіксується фото- або відеозйомкою, або безпосередньо працівником поліції на планшет.

Якщо штраф накладено незаконно, його можна оскаржити в суді протягом 10 днів з моменту отримання постанови. Частими помилками поліції є відсутність чітких доказів: знак або розмітка можуть бути непомітні, а фото та відео – неповними. Водій має право посилатися на відсутність доказів у матеріалах справи, і судова практика часто стає на бік водіїв. Оскарження через адвоката дозволяє підготувати аргументовану позицію та добитися повного скасування постанови.

Закон дозволяє правомірну зупинку лише у випадках вимушеної стоянки через технічну несправність або небезпечну ситуацію на дорозі. У таких випадках слід одразу зафіксувати обставини – зробити фото, записати свідків або повідомити поліцію. Також дозволяється зупинка для перевезення осіб з інвалідністю, якщо в автомобілі є відповідне посвідчення або довідка.

Після отримання постанови не слід одразу сплачувати штраф. Спершу перевіряють наявність доказів, звертаються до адвоката, який допоможе скласти скаргу до суду. У разі скасування постанови водій звільняється від відповідальності, а стягнені кошти підлягають поверненню. Важливо пам’ятати про презумпцію невинуватості: якщо факт порушення не доведено, водій вважається невинним.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Штраф

Останні записи

BMW готує рестайлінг компактного X1: перші деталі та зображення

Незважаючи на стабільний попит, до кінця 2026 року компактний кросовер BMW X1 очікує рестайлінг. Оновлення…

10.12.2025

Nissan готує електричний Juke з платформою CMF-BEV та новим дизайном

Nissan ніколи не вирізнявся надто сміливими дизайнами кросоверів, однак у його модельному ряду був один…

10.12.2025

Представлено оновлену Opel Astra: новий дизайн і більше технологій

2025-й минув для Opel під знаком кросоверів, але вже 2026-й стане роком оновленої Opel Astra.…

10.12.2025

Що має бути в автомобілі за правилами: перелік обов’язкових речей

Багато водіїв вважають, що достатньо просто дотримуватися ПДР, але перед поїздкою важливо перевірити, чи є…

10.12.2025

Nissan готує електричний Juke EV: перші фото прототипу на тестах у Європі

Nissan готує дебют свого найменшого електрокросовера - нового Juke EV, який помічено на тестах у…

10.12.2025

Експерт розвіяв головний міф про гальма в автомобілі взимку

Взимку існує міф, що якщо довго не натискати на педаль, гальма "замерзнуть". Насправді це неправда…

10.12.2025