Новини

Недолив на АЗС: чотири мережі спіймали на перевищенні норм

На українських АЗС спостерігається дефіцит дизельного пального, що пов’язано з проблемами постачання солярки з Європи. На цьому тлі зростає ризик того, що деякі продавці можуть вдатися до недоливу, аби зберегти ціни та не втратити прибутки. Щоб оцінити ситуацію, експерти Інституту споживчих експертиз провели масштабну перевірку точності наливу дизелю на українських заправках.

Контрольні зразки відібрали у мережах преміум-сегменту, серед яких WOG, ОККО, KLO, AMIC та PARALLEL, але основну увагу приділили заправкам другого ешелону, таким як AVANTAGE 7, CHIPO, BVS, БРСМ-НАФТА, MARSHALL, VST, ФАКТОР і MANGO. Окремо перевірили популярні регіональні мережі SLON, EURO 5, ДИЗЕЛЬ-ДИСКОНТ, AERO 8 та АЛЬЯНС. Після відбору зразків паливо направили до акредитованої лабораторії для вимірювання.

Результати поділили на три зони. До “зеленої” увійшли мережі з переливом або незначним недоливом у межах 0,15%. У “синій” потрапили ті, хто відпустив обсяг точно за чеком або в межах законного недоливу до 0,5%. У “червону” зону внесли порушників, які перевищили встановлені норми.

Найменший недолив зафіксували у WOG – лише 0,05%, що відповідає 3 копійкам на літрі. У PARALLEL та KLO показники теж мінімальні – близько 0,1%. Трохи більший, але допустимий недолив продемонстрували ОККО, AVANTAGE 7 та одеська мережа SLON – приблизно 8 копійок на літрі, що часто пов’язано з компенсацією втрат під час транспортування та зберігання пального.

У “синю” зону потрапили AMIC, CHIPO та MARSHALL, де недолив становив близько 0,2%. Заправки VST і ДИЗЕЛЬ-ДИСКОНТ показали граничні 0,5%, що дорівнює 27-28 копійкам на літрі.

Серед порушників точності лише чотири мережі – БРСМ-НАФТА, MANGO, AERO 8 і АЛЬЯНС. У БРСМ-НАФТА перевищення невелике, а от на MANGO клієнти втрачають уже 1,35% обсягу, що становить 76 копійок на літрі. У AERO 8 та АЛЬЯНС недолив теж відчутний – 70 та 65 копійок відповідно.

Директор Інституту Юрій Чорнобривець підкреслив, що наразі немає підстав говорити про масові випадки навмисного недоливу задля обману клієнтів, але подальше погіршення ситуації з постачанням пального може спровокувати окремих продавців на радикальні кроки.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

– Чому регулярне миття авто важливе для безпеки та довговічності

Багато водіїв відкладають миття автомобіля, думаючи, що це неважливо. Насправді чиста машина - це не…

28.11.2025

Новий кросовер Nissan за бюджетною ціною показали на перших фото

Компанія Nissan готує запуск нового бюджетного кросовера Kait, орієнтованого на ринки Південної Америки. Анонс моделі…

28.11.2025

Топ-5 ознак того, що в машині потрібно терміново міняти ремінь ГРМ

Стан ременя газорозподільного механізму (ГРМ) є одним із ключових факторів довговічності двигуна, тож будь-які порушення…

28.11.2025

Що буде з митом і акцизом після скасування ПДВ-пільг для електромобілів

У 2026 році в Україні припинять дію податкові пільги на імпорт електромобілів, тож покупці знову…

28.11.2025

Tesla вчиться у китайських виробників: уніфікація деталей прискорює виробництво

У світовому автопромі все більше уваги приділяють досвіду китайських виробників, і навіть Tesla вчиться у…

28.11.2025

Renault готує оновлення класичного Megane: перші рендери

Незважаючи на появу електричного хетчбека Renault Megane E-Tech Electric, французький виробник, схоже, не планує відмовлятися…

28.11.2025