В Україні стрімко падає інтерес до машин із дизельними двигунами. За даними асоціації “Укравтопром”, у вересні цього року вперше зареєстровано лише 5,2 тисячі дизельних авто – це на 10% менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Найбільше скоротився попит саме на нові дизельні автомобілі. Якщо ще у 2024 році українці активно купували кросовери з турбодизелем, то тепер падіння становить уже 29%. Загалом зареєстровано близько 1,1 тисячі нових дизельних машин. Найпопулярнішою моделлю залишається Renault Duster, який і далі вважають надійною “робочою конячкою” для міських і сільських доріг.
У рейтингу далі йдуть Toyota Land Cruiser Prado (121 авто), Volkswagen Touareg (99), Skoda Kodiaq (74) та Toyota Land Cruiser 300 (50).
Натомість сегмент вживаних дизельних авто демонструє відносну стабільність – спад тут лише 3%, адже більшість таких машин надходить із Європи, де дизель усе ще популярний. Лідером серед уживаних авто став Renault Megane, а також добре продаються Nissan Qashqai, Skoda Octavia, Volkswagen Passat і Golf.
Експерти прогнозують, що тенденція до зниження попиту на дизель продовжиться. Із поширенням гібридів та електромобілів українці дедалі частіше відмовляються від дизеля. Водночас він залишається актуальним для власників позашляховиків і комерційного транспорту, де важливий високий крутний момент.
Дизельні авто у 2020-х втрачають позиції, але поки що не здаються остаточно. Український автопарк поступово переходить у нову епоху – епоху без диму з вихлопної труби.