Стало дешевше, але ймовірні проблеми з правом власності.
Зовсім скоро українці повинні отримати вердикт президента щодо законів, ухвалених Радою для легалізації нерозмитнених автомобілів на єврономерах, які в народі називають “євробляхи”. Нагадаємо, 8 листопада депутати проголосували за два законопроекти, а у президента є максимум два тижні на те, щоб їх затвердити або ветувати. Наразі, за інформацією прес-служби парламенту, обидва закони тільки готуються на підпис, але експерти очікують, що результат (підпис або вето) буде до кінця 2018 року. Самі водії машин на єврономерах, яких налічується близько 1 млн шт., закликають президента ветувати закони, вважаючи, що за ці машини доведеться платити занадто багато. “Сегодня” оцінила, скільки коштуватиме легалізувати “євробляху” і за скільки купити таку ж в Україні.
Закони в цифрах
Парламентарії в рази зменшили вартість акцизу для вживаних автомобілів і дозволили ввозити до України машини старше п’яти років і з екологічністю нижче Євро-5, незважаючи на те, що ця норма була заборонена Угодою про асоціацію з ЄС. Також спрощена формула розрахунку платежів: вона залежить від об’єму двигуна та віку машини. Раніше вік не враховувався: для нових автомобілів платіж був 5% від вартості машини, для вживаних не старше п’яти років – 10%, а для ввезених з ЄС – 7,5%. За новою формулою розмитнення (див. інфографіку) кожен власник такого автомобіля може самостійно оцінити суму платежу.
Як видно з прикладів, розмитнити вживану машину виходить вигідніше, ніж купити таке ж, але вже зареєстроване авто в Україні. Також вводиться пільговий період в 90 днів з моменту набуття законом чинності, протягом якого можна сплатити 50% вартості платежу. А протягом 180 днів розмитнити за повну вартість, але без штрафів. А вони величезні: за прострочення транзитного ввезення на 10-20 діб – штраф 8500 грн, 20-30 діб – 85 тис. грн, більше 30 діб або при “втраті” автомобіля – 170 тис. грн.