Categories: Новини

Нові закони щодо “євроблях”: які автомобілі подешевшають

Share

“Верховна Рада легалізувала євробляхи”. Такі заголовки з’явилися в українських ЗМІ в четвер, 8 листопада, після того, як нардепи прийняли закони 8487 і 8488, змінивши правила гри на цьому полі. Водії на іноземних номерах, що мітигнували під парламентом, дійсно домоглися поступок від влади, однак за словами експертів, це складно назвати “легалізацією”. Що зміниться в законодавстві і чи подешевшають не тільки старі, а й нові автомобілі з-за кордону, дізнавався “Апостроф”.

Закони

Акцизний збір ніхто повністю не прибирав, хоча “бляховоди” наполягали саме на цьому.

“Акциз – міра для захисту внутрішнього виробника, а у нас немає внутрішнього виробника, відповідно, відсутня необхідність в цьому інструменті. Правда, ми вже погоджувалися на акциз, але хоча б в районі 100-200 євро”, – каже “Апострофу” співзасновник ГО “Авто Євро Сила” Олександр Чернявський.

В принципі, до таких цифр нардепи і привели ставки акцизу, але тільки базові його показники.

Так, для всіх авто на бензинових двигунах об’ємом до 3 літрів сума базової ставки акцизу становитиме 50 євро. Якщо більше 3 літрів – 100 євро. Власникам дизельних авто доведеться заплатити трохи більше: 75 євро за двигун до 3 літрів і 150 євро якщо “серце” авто має обсяг понад 3 літрів. Але це тільки частина суми за розмитнення. Повна формула сплати акцизу виглядає так: базова ставка, помножена на коефіцієнти об’єму двигуна і вік автомобіля. Наприклад, для 10-річного авто з бензиновим двигуном в 3 літри сума акцизу дорівнюватиме 1500 євро. Не так-то й мало. Крім того, 20% ПДВ ніхто не скасував, так само як і 10% ввізного мита.

Але справа в тому, що на митниці, за словами Олександра Чернявського, не завжди коректно оцінюється вартість автомобіля, і, як наслідок, ПДВ виходить завищеним. Наприклад, якщо українець реально купив авто за 2 тисячі євро, його залізного коня можуть оцінити в 3 тисячі євро, а платити ПДВ з 2 або 3 тисяч – дві великі різниці.

“А можуть і в 4 тисячі оцінити. Але якщо ти заплатив хабар, то можуть і в 500 євро оцінити, – каже Чернявський. – Зробили таким чином, що для автомобілів 2017-2018 років випуску повні митні платежі складуть близько 40% від вартості авто, а для автомобілів 2002-2003 років випуску, які є найдоступнішими, платежі складуть близько 150-200% від вартості. Це цілковита несправедливість і театр абсурду. Якщо прибрати коефіцієнт року в акцизі, всі в середньому платитимуть близько 40% при розмитненні автомобіля, а не тільки водії нових мерседесів і лексусів по 100-200 тисяч доларів”.

У підсумку, про 500 євро за повне розмитнення (саме ця сума часто називалася водіями “блях” як ідеальна) не може бути й мови.

У такій ситуації напевно вигідніше не легалізувати своє авто на іноземних номерах, а продовжувати ним користуватися напівлегально, з оформленням на польського або естонського дядька. Але не все так просто. Разом з сумнівним “пряником” у вигляді знижених базових акцизних ставок, нардепи збільшили довжину “батога”, яким каратимуть напівлегальних “бляховодів”.

Наприклад, законом 8488 заборонено передавати “бляху”, яка за документами проходить як транзитна або тимчасово ввезена, у володіння або користування третім особам. За такі дії можна отримати штраф у розмірі 34 тисячі гривень. Правда, цей штраф отримає той, хто ввіз автомобіль в Україну. У підсумку, люди, які переганяють авто з Європи, більше не зможуть займатися даним видом бізнесу. Перегнав своє авто сам і сам на ньому “бомбиш” вечорами? Теж отримуй штраф у розмірі 8,5 тисяч гривень за використання авто в комерційних цілях. За їзду на “простроченій” “блясі”, термін транзиту або тимчасового ввезення якої минув, вилка штрафів взагалі драконівська: від 170 гривень до 170 тисяч гривень.

Чи буде дешевше

Звичайно, коефіцієнт віку автомобіля в формулі розрахунку розмитнення істотно псує фінансову карму. Якщо скасувати його, на чому і наполягають в “Авто Євро Силі”, легалізувати старе авто буде куди дешевше. А що ж з новими автомобілями? Чи подешевшають вони за умов, коли акцизна ставка знижена, а третій множник (коефіцієнт віку) новим авто “до лампочки”.

“Нові авто подешевшають. Правда, найбільш масові автомобілі подешевшають несуттєво. Більше падіння в ціні торкнеться авто з великим об’ємом двигуна: на кілька тисяч євро. В діапазоні автомобілів з об’ємними двигунами (більше трьох літрів) ринок пожвавиться, – пояснює “Апострофу” глава компанії Autoconsulting Олег Омельницький. – Інша справа, що світові тенденції такі, що автомобілів з великим об’ємом двигуна випускається не так вже й багато. Навіть преміальні авто зараз вже випускаються з дволітровими моторами”.

Що ж стосується “не істотного” зниження ціни на ходові автомобілі з малим об’ємом двигуна, про який говорить Омельницький, то, за словами автоексперта Олександра Швеця, падіння ціни буде практично непомітним.

“Адже ніхто ж не прибрав ПДВ і ввізне мито. Так, сам акциз на нові автомобілі буде, звичайно, меншим, але ця різниця в ціні в реальних цифрах вийде всього на 500 євро дешевше”, – розповів “Апострофу” Швець.

Дійсно, підрахуємо акциз, наприклад, для нового авто вартістю 100 тисяч євро з обсягом двигуна 2 літри. 50 євро (базова ставка) множимо на 2 (коефіцієнт об’єму двигуна) і множимо на 1 (коефіцієнт віку авто), виходить всього 100 євро. За старою ставкою довелося б заплатити близько 500 євро. Але! Додаємо ПДВ (20% від вартості авто) і мито 10%, виходить 30 тисяч євро. Різниця очевидна.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Які автомобілі не підходять для зимових умов

До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…

21.11.2024

Названо порушення через які можна втратити водійські права

За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…

21.11.2024

5 ефективних способів захистити авто від зимових умов без гаража

Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…

21.11.2024

Автомобілістам пояснили, чи варто купувати вживаний електромобіль

Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…

21.11.2024

Експерти дали поради, що робити, якщо ваш електромобіль розрядився

Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…

21.11.2024

Офіційно оголошено ціни на електричний Volkswagen e-Transporter

Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…

21.11.2024