Авто

Названо помилки шиномонтажу, які призводять до швидкого зносу гуми

У роботі шиномонтажних майстерень, як показує практика, трапляються серйозні помилки, які можуть не лише скоротити термін служби шин, а й поставити під загрозу безпеку водія та пасажирів. За словами експерта, одна з найпоширеніших помилок – відсутність маркування коліс під час зняття гуми.

Зазвичай спеціалісти мають позначати кожне колесо, наприклад, “ЗЛ” – заднє ліве, “ПП” – переднє праве тощо. Така проста процедура дозволяє правильно проводити ротацію шин під час сезонної заміни, забезпечуючи рівномірний знос і подовжуючи термін служби покришок. Найчастіше використовують схему, коли задні колеса переставляють уперед, а передні – назад.

Але на цьому проблеми не закінчуються. Експерт звертає увагу, що сучасні шини часто мають направлений рисунок протектора, а деякі – ще й несиметричну структуру. У такому випадку протектор поділяється на дві зони: одна відповідає за зчеплення на сухому асфальті, інша – на мокрій дорозі. Якщо ці особливості не врахувати під час монтажу, шина втрачає частину своїх властивостей, погіршується керованість, особливо на вологому покритті, коли зчеплення має вирішальне значення.

Ще один важливий аспект – використання спеціальної монтажної пасти при встановленні шини на диск. Якісна паста містить герметик, який запобігає витоку повітря. Проте деякі майстри, намагаючись заощадити, замінюють її звичайним милом або навіть відпрацьованим маслом. Це підвищує ризик негерметичності, а також може призвести до того, що шина “прикипить” до диска, ускладнюючи подальшу заміну.

Не менш важливо правильно затягувати болти. За технологією їх слід фіксувати хрест-навхрест, щоб забезпечити рівномірне притискання колеса до маточини. Якщо ж болти закручуються по колу, один за одним, це може призвести до порушення центрування, появи вібрацій і прискореного зносу протектора.

На перший погляд, ці деталі здаються дрібницями, але разом вони здатні не лише скоротити ресурс шин, а й створити небезпечні ситуації на дорозі. Тому обираючи шиномонтаж, варто звертати увагу на професіоналізм працівників і дотримання технологічних вимог. До речі, перевірений знак якісної майстерні – це наявність черги клієнтів, готових зачекати заради якісного сервісу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо найочікуваніші автомобільні новинки 2026 року

2026 рік обіцяє стати насиченим на прем'єри: автомобільна індустрія одночасно рухається в бік електрифікації, повертає…

21.12.2025

Що буде з бензином в Україні після пошкодження мосту через Дністер

Російські удари по Одеській області пошкодили важливу інфраструктуру, зокрема міст через Дністер у Маяках, який…

21.12.2025

Ford тимчасово зупиняє виробництво бюджетних моделей

Компанія Ford вирішила зняти з виробництва свої найдоступніші бензинові моделі в США через масштабну реконструкцію…

21.12.2025

Топ-8 зимових помилок водіїв, що можуть призвести до серйозних проблем

Перші заморозки щороку перевіряють водія не на досвід, а на дисципліну. Ми виділили вісім типових…

21.12.2025

Автоексперт назвав оптимальну швидкість для економії пального

Витрата пального залежить від умов їзди. У місті її збільшують затори та часті зупинки, а…

21.12.2025

Які автомобілі найчастіше викрадають у США у 2025 році

У першій половині 2025 року в США зафіксували 334 114 викрадень автомобілів - це на…

21.12.2025