Авто

Названо помилки шиномонтажу, які призводять до швидкого зносу гуми

У роботі шиномонтажних майстерень, як показує практика, трапляються серйозні помилки, які можуть не лише скоротити термін служби шин, а й поставити під загрозу безпеку водія та пасажирів. За словами експерта, одна з найпоширеніших помилок – відсутність маркування коліс під час зняття гуми.

Зазвичай спеціалісти мають позначати кожне колесо, наприклад, “ЗЛ” – заднє ліве, “ПП” – переднє праве тощо. Така проста процедура дозволяє правильно проводити ротацію шин під час сезонної заміни, забезпечуючи рівномірний знос і подовжуючи термін служби покришок. Найчастіше використовують схему, коли задні колеса переставляють уперед, а передні – назад.

Але на цьому проблеми не закінчуються. Експерт звертає увагу, що сучасні шини часто мають направлений рисунок протектора, а деякі – ще й несиметричну структуру. У такому випадку протектор поділяється на дві зони: одна відповідає за зчеплення на сухому асфальті, інша – на мокрій дорозі. Якщо ці особливості не врахувати під час монтажу, шина втрачає частину своїх властивостей, погіршується керованість, особливо на вологому покритті, коли зчеплення має вирішальне значення.

Ще один важливий аспект – використання спеціальної монтажної пасти при встановленні шини на диск. Якісна паста містить герметик, який запобігає витоку повітря. Проте деякі майстри, намагаючись заощадити, замінюють її звичайним милом або навіть відпрацьованим маслом. Це підвищує ризик негерметичності, а також може призвести до того, що шина “прикипить” до диска, ускладнюючи подальшу заміну.

Не менш важливо правильно затягувати болти. За технологією їх слід фіксувати хрест-навхрест, щоб забезпечити рівномірне притискання колеса до маточини. Якщо ж болти закручуються по колу, один за одним, це може призвести до порушення центрування, появи вібрацій і прискореного зносу протектора.

На перший погляд, ці деталі здаються дрібницями, але разом вони здатні не лише скоротити ресурс шин, а й створити небезпечні ситуації на дорозі. Тому обираючи шиномонтаж, варто звертати увагу на професіоналізм працівників і дотримання технологічних вимог. До речі, перевірений знак якісної майстерні – це наявність черги клієнтів, готових зачекати заради якісного сервісу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Рендер нового BMW 3 Series Touring показав, якою стане «трійка» майбутнього

Прем'єра нового BMW 3 Series уже не за горами. Від моделі очікують помітного технологічного прориву,…

22.10.2025

Чи можна буксирувати авто з АКПП та брати їм на буксир

Автоматичні коробки передач (АКПП) стають дедалі популярнішими серед водіїв, і багато виробників вже відмовилися від…

22.10.2025

Новий Peugeot 208 приготував серйозні зміни у дизайні

Новий Peugeot 208 готується до виходу на ринок. Очікується, що автомобіль з'явиться у продажу наступного…

22.10.2025

Porsche представила електричний Macan GTS 2026: 563 к.с. та спортивна динаміка

Porsche продовжує збільшувати асортимент електромобілів, і цього разу увага прикута до оновленого Macan GTS 2026…

22.10.2025

Експерт пояснила, як розпізнати поломку автомобіля за дивними звуками

Експерти розповіли, які звукові сигнали мають насторожити водія та стати приводом для звернення на СТО.…

22.10.2025

Оновлений Mazda CX-90 отримає свіжий дизайн і нову гібридну систему (ФОТО)

Флагманський трирядний кросовер Mazda CX-90, який дебютував на початку 2023 року та орієнтований переважно на…

22.10.2025