Новини

Euro NCAP посилює стандарти безпеки: автовиробників змусять повернути кнопки в салони

У Європі рейтинги безпеки Euro NCAP уже давно стали невід’ємною частиною вибору автомобіля — майже кожен покупець перед придбанням вивчає ці оцінки. Тож не дивно, що для автовиробників здобуття п’яти зірок є справою принципової важливості. Проте з 2026 року ситуація суттєво зміниться: Euro NCAP запроваджує нові, набагато суворіші стандарти, які можуть повністю змінити підходи до проєктування автомобілів.

Головна новація полягає в посиленні вимог до систем допомоги водієві (ADAS) та поверненні до фізичних органів керування. Щоб отримати найвищу оцінку, виробникам доведеться повернути до салонів традиційні кнопки, перемикачі та важелі для основних функцій — покажчиків повороту, аварійної сигналізації, двірників, звукового сигналу та кнопки екстреного виклику. Усі ці елементи мають бути добре видимими й легко доступними, щоб водій міг користуватися ними, не відволікаючись від дороги.

Причиною такого рішення стали дослідження, які доводять: навіть двосекундний погляд на сенсорний екран здатен призвести до аварії. Сенсорні панелі без тактильного зворотного зв’язку змушують водія довше шукати потрібну функцію, що підвищує ризик ДТП. Статистика підтверджує цю тенденцію: з 2020 року кількість аварій, спричинених неуважністю, у ЄС зросла майже на 20%.

Для автовиробників це справжній виклик. Останніми роками вони прагнули мінімалізму в інтер’єрах, відмовляючись від кнопок на користь екранів. Тепер доведеться переглядати дизайн, змінювати постачальників і вкладати кошти у нові рішення, що неминуче вплине на вартість авто та строки виходу моделей на ринок.

Окрім цього, Euro NCAP вимагає, щоб ключова інформація — швидкість, підсвічування, робота асистентів — відображалася під певним кутом огляду, а система контролю втоми водія не лише стежила за рухом очей і положенням голови, а й визначала ознаки сп’яніння. Для підвищення безпеки дітей запроваджуються нові сигнали попередження та адаптивні подушки безпеки.

Усе це має зменшити кількість ДТП, однак для автомобільної індустрії починається складна епоха змін.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Euro NCAP

Останні записи

В Україні пропонують штрафи за надмірний шум від автомобілів

В Україні готують закон, який може суттєво вплинути на міський простір. Законопроєкт № 9564 передбачає…

04.12.2025

Чому взимку замерзає ручник і як не потрапити на ремонт

Взимку стоянкове гальмо може примерзнути через вологу всередині троса або механізму. Коли вода замерзає, трос…

04.12.2025

Honda Accord готують до великих змін: з’явилися нові рендери

Одинадцяте покоління Honda Accord, представлене наприкінці 2022 року та запущене у продаж у 2023-му, принесло…

04.12.2025

Як розпізнати неякісне паливо та уникнути проблем із двигуном

Незважаючи на постійний контроль з боку відповідних органів, ризик заправки автомобіля неякісним паливом на АЗС…

04.12.2025

В Україні можуть скоротити термін дії водійських прав для людей старше 65 років

В Україні готуються зміни, які можуть істотно вплинути на життя літніх водіїв. У Верховній Раді…

04.12.2025

Audi готує оновлені Q4 e-tron та Q4 Sportback e-tron у 2026 році (фото)

У 2026 році електричні компактні автомобілі Volkswagen Group чекає велике оновлення, крім Skoda Elroq, яка…

04.12.2025