У Європі рейтинги безпеки Euro NCAP уже давно стали невід’ємною частиною вибору автомобіля — майже кожен покупець перед придбанням вивчає ці оцінки. Тож не дивно, що для автовиробників здобуття п’яти зірок є справою принципової важливості. Проте з 2026 року ситуація суттєво зміниться: Euro NCAP запроваджує нові, набагато суворіші стандарти, які можуть повністю змінити підходи до проєктування автомобілів.
Головна новація полягає в посиленні вимог до систем допомоги водієві (ADAS) та поверненні до фізичних органів керування. Щоб отримати найвищу оцінку, виробникам доведеться повернути до салонів традиційні кнопки, перемикачі та важелі для основних функцій — покажчиків повороту, аварійної сигналізації, двірників, звукового сигналу та кнопки екстреного виклику. Усі ці елементи мають бути добре видимими й легко доступними, щоб водій міг користуватися ними, не відволікаючись від дороги.
Причиною такого рішення стали дослідження, які доводять: навіть двосекундний погляд на сенсорний екран здатен призвести до аварії. Сенсорні панелі без тактильного зворотного зв’язку змушують водія довше шукати потрібну функцію, що підвищує ризик ДТП. Статистика підтверджує цю тенденцію: з 2020 року кількість аварій, спричинених неуважністю, у ЄС зросла майже на 20%.
Для автовиробників це справжній виклик. Останніми роками вони прагнули мінімалізму в інтер’єрах, відмовляючись від кнопок на користь екранів. Тепер доведеться переглядати дизайн, змінювати постачальників і вкладати кошти у нові рішення, що неминуче вплине на вартість авто та строки виходу моделей на ринок.
Окрім цього, Euro NCAP вимагає, щоб ключова інформація — швидкість, підсвічування, робота асистентів — відображалася під певним кутом огляду, а система контролю втоми водія не лише стежила за рухом очей і положенням голови, а й визначала ознаки сп’яніння. Для підвищення безпеки дітей запроваджуються нові сигнали попередження та адаптивні подушки безпеки.
Усе це має зменшити кількість ДТП, однак для автомобільної індустрії починається складна епоха змін.
Керування автомобілем у стані сп'яніння є одним із найсерйозніших порушень у сфері дорожнього руху та…
Автоексперти недаремно називають десятирічний вік справжнім "тестом на витривалість". Пробіги у 150-200 тисяч кілометрів, зношені…
Багато автолюбителів замислюються над тим, як збільшити кліренс свого автомобіля. Звісно, мова не про власників…
Поточне покоління Mazda 3 дебютувало шість років тому і з тих пір майже не зазнавало…
На дорогах водії часто користуються різними жестами, щоб обмінюватися інформацією, уникати непорозумінь і підтримувати порядок…
Компанія Volkswagen активно працює над створенням третього покоління популярного сімейства Crafter. Виробник уже підтвердив, що…
Leave a Comment