Новини

Euro NCAP посилює стандарти безпеки: автовиробників змусять повернути кнопки в салони

У Європі рейтинги безпеки Euro NCAP уже давно стали невід’ємною частиною вибору автомобіля — майже кожен покупець перед придбанням вивчає ці оцінки. Тож не дивно, що для автовиробників здобуття п’яти зірок є справою принципової важливості. Проте з 2026 року ситуація суттєво зміниться: Euro NCAP запроваджує нові, набагато суворіші стандарти, які можуть повністю змінити підходи до проєктування автомобілів.

Головна новація полягає в посиленні вимог до систем допомоги водієві (ADAS) та поверненні до фізичних органів керування. Щоб отримати найвищу оцінку, виробникам доведеться повернути до салонів традиційні кнопки, перемикачі та важелі для основних функцій — покажчиків повороту, аварійної сигналізації, двірників, звукового сигналу та кнопки екстреного виклику. Усі ці елементи мають бути добре видимими й легко доступними, щоб водій міг користуватися ними, не відволікаючись від дороги.

Причиною такого рішення стали дослідження, які доводять: навіть двосекундний погляд на сенсорний екран здатен призвести до аварії. Сенсорні панелі без тактильного зворотного зв’язку змушують водія довше шукати потрібну функцію, що підвищує ризик ДТП. Статистика підтверджує цю тенденцію: з 2020 року кількість аварій, спричинених неуважністю, у ЄС зросла майже на 20%.

Для автовиробників це справжній виклик. Останніми роками вони прагнули мінімалізму в інтер’єрах, відмовляючись від кнопок на користь екранів. Тепер доведеться переглядати дизайн, змінювати постачальників і вкладати кошти у нові рішення, що неминуче вплине на вартість авто та строки виходу моделей на ринок.

Окрім цього, Euro NCAP вимагає, щоб ключова інформація — швидкість, підсвічування, робота асистентів — відображалася під певним кутом огляду, а система контролю втоми водія не лише стежила за рухом очей і положенням голови, а й визначала ознаки сп’яніння. Для підвищення безпеки дітей запроваджуються нові сигнали попередження та адаптивні подушки безпеки.

Усе це має зменшити кількість ДТП, однак для автомобільної індустрії починається складна епоха змін.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Euro NCAP

Останні записи

Топ-5 неочевидних порушень ПДР, за які позбавлять прав водія

Неочевидні порушення правил дорожнього руху можуть призвести до позбавлення водійських прав не менш серйозно, ніж…

25.12.2025

Чи зобов’язаний водій виходити з авто на вимогу поліцейського

Водій зобов'язаний вийти з автомобіля лише у випадках, коли поліцейський має для цього законні підстави.…

25.12.2025

Новий кросовер Volkswagen ID.Unyx 08 показали наживо

Volkswagen продовжує інтригувати китайський ринок великим електричним кросовером ID.Unyx 08, який надійде у продаж наступного…

25.12.2025

Як перевірити якість незамерзаючої рідини для авто

Перевірити якість склоомиваючої незамерзаючої рідини досить просто і не потребує спеціального обладнання: достатньо взяти невелику…

25.12.2025

Чи справді електрокари небезпечніші за бензинові авто

В інтернеті часто поширюються відео про пожежі електромобілів, що створює враження, ніби вони небезпечніші за…

25.12.2025

Як правильно прогрівати дизельний двигун взимку

Зима - справжнє випробування для власників дизельних авто: двигун на важкому паливі прогрівається повільніше, ніж…

25.12.2025