Євробляхи хочуть заборонити впускати в Україну без застави

0
1237

Обіцяють знизити мита і скасувати заборону на старі машини

Ажіотаж навколо рішення Верховного Суду, який скасував штраф, накладений митниками на водія, який неправомірно їздить на автомобілі з єврономерами, триває. Багато власників таких авто вирішили, що їхні машини тепер законні, але автоексперти цього не підтверджують. А народні депутати знову обіцяють зробити ввезення таких автомобілів невигідним вже в цьому році, прийнявши закони про внесення застави за ввезені транзитом машини. Тим часом проблема загострюється, адже число таких машин до кінця року може подвоїтися, досягнувши двох мільйонів штук.

Суд і справа
Верховний Суд України минулого тижня скасував штраф (8500 грн), накладений на людину, яка два роки тому нібито транзитом ввезла в Україну автомобіль на єврономерах, але не вивезла його протягом 10 днів і не сплатила збори та податки. Експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв роз’яснив нам, що ВСУ лише скасував штраф, накладений не по тій статті Митного кодексу (ТК) і не більше.

“Митниця застосувала ст. 469 МК – зміна стану товарів, митне оформлення яких не закінчено, але в ній немає такого положення, “як тимчасове ввезення”, – говорить Караваєв. – За ухилення від сплати митних зборів, за ст. 485 МК, власника авто повинні були оштрафувати на 300% платежів, але терміни накладення штрафу (6 місяців) вже упущені”.

Закон
Вчора глава митного комітету ВР Ніна Южаніна заявила, що в ухвалений в 1-му читанні законопроект про узаконення авто на єврономерах внесуть правку про те, що за машини, які в’їжджають транзитом, їх водії повинні будуть внести заставу в сумі, що покриває всі необхідні платежі до держбюджету, як у випадку якби автомобіль ввозився в країну для постійного користування. Це, за її словами, зробить невигідним псевдотранзит, бо при порушенні термінів вивезення (10 днів) застава піде в казну. Також депутати обіцяють скасувати заборону на митне оформлення машин старше 5 років і які не відповідають екостандарти Євро-5, зменшити митний платіж і акцизний податок з б/в авто, але поки неясно наскільки. За словами жителя півдня, проблему треба вирішувати якнайшвидше, адже в 2018 р вже завезено до 500 тис. автомобілів з єврономерами, а всього їх вже близько 1,5 млн шт. Зараз платежі за 10-15-річний автомобіль ціною $ 1,5-2 тис. можна порівняти з вартістю самої машини. Автоексперт Олексій Мкртчян говорить, що при зниженні платежів до $ 500-700 і скасування згаданого заборони питання вирішиться:

“Більшість фактичних власників швидше погодяться сплатити і узаконити такий автомобіль, ніж втратити його зовсім. А бюджет отримає до 30 мільярдів гривень”.

Читайте також  Чому сучасний асфальт так швидко руйнується: дослідження

Винні в ДТП тікають
За даними Держфіскальної служби, в Україні з початку року заїхало і виїхало понад 3 млн автомобілів на єврономерах, але більшість з них вважаються ввезеними законно – на рік, так як оформлені на нібито співробітників зарубіжних компаній. З них тимчасово ввезених – 2,7 млн шт., в транзитному стані – 470 тис. З транзитних терміни перебування порушені у 110 тис. машин, з тимчасово ввезених – у 210 тис. Як роз’яснюють в прес-службі МВС, головна небезпека від машин на єврономерах – невідомо, кому вони насправді належать, оскільки зареєстровані на фіктивні фірми та підставних осіб. В результаті при ДТП, особливо з постраждалими, винуватці безслідно зникають з місця події.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.