2022 року Європу облетіло відео, на якому сер Род Стюарт своїми руками ремонтував дорожнє полотно. Це сталося після того, як у машини швидкої допомоги, яка їхала на виклик, урвалась шина. “Мій Ferrari взагалі не може тут проїхати”, – поскаржився він тоді. Але тепер поганим британським дорогам настав кінець.
Група вчених з Університету Суонсі, Королівського коледжу Лондона та Google Cloud розробила інноваційне дорожнє покриття — бітум, що самовідновлюється, який закладає тріщини в міру їх появи, запобігаючи появі вибоїн.
У ході випробувань технологічний матеріал затягував невеликі тріщини протягом години після їхнього утворення. Один із розробників зазначив, що таким чином можна продовжити термін служби поверхні на 30%.
Для створення бітуму, що самовідновлюється, дослідники змішали його з мікроскопічними пористими спорами рослин, просоченими переробленими маслами. Коли дорожнє покриття стискається під вагою транспорту, що проїжджає, суперечки видавлюються, а масло потрапляє в тріщини. Олія розм’якшує бітум настільки, що він може текти і «запечатувати» тріщини.
Вчені використовували машинне навчання – форму штучного інтелекту – для моделювання руху органічних молекул у бітумі та імітації поведінки інноваційного матеріалу, щоб побачити, як він реагує на нові дефекти дорожнього полотна. На думку дослідників, вже у найближчі два роки стане можливим використання цього матеріалу на британських дорогах.
Кожен автовласник хоча б раз замислювався над тим, що більше шкодить автомобілю - розбиті дороги…
Водії все частіше замислюються над тим, як зменшити витрати на паливо, і ця тема стає…
Компанія Audi виключила з лінійки бензинові версії моделей A5, A6 та спортивної S5, залишивши лише…
25 вересня 2025 року в Мюнхені було помічено автономний тестовий автомобіль BMW. Машину з характерним…
В Україні постійні водійські посвідчення видаються на 30 років, проте зміна особистих даних - ПІБ…
Сезонна заміна шин - ключовий аспект безпеки на дорозі. Від моменту "перевзуття" залежить зчеплення з…
Leave a Comment