Авто

Експерти з’ясували, як поводяться електромобілі коли показує 0% заряду

Електромобілі стрімко набирають популярність, і все більше водіїв відзначають їхню динаміку, економічність і комфорт у порівнянні з традиційними авто на бензині чи дизелі. Водночас перехід на електротягу супроводжується низкою нюансів, які не завжди очевидні для новачків. Один із них – так званий “синдром енергетичної тривоги”, тобто страх залишитися без заряду далеко від станції підживлення. Саме цей фактор свого часу змусив виробників активно збільшувати ємність батарей, аби забезпечити водіям більший запас ходу.

Спочатку автовиробники, зокрема Audi, розраховували, що розвиток зарядної інфраструктури повністю вирішить проблему. Але практика показала: навіть за наявності зарядок власники хочуть бачити значний запас кілометрів на екрані. На відміну від машин із ДВЗ, де об’єм бака однаковий для всіх версій, в електрокарах виробники змушені збільшувати батареї, щоб задовольнити очікування клієнтів. У підсумку сучасні моделі здатні долати сотні кілометрів без підзарядки – проте це не знімає питання повністю.

Водії звичайних авто добре знають, що після загоряння лампочки резерву в баку ще залишається запас пального. В електрокарів ситуація складніша: система попередження про низький заряд працює по-різному, і передбачити реальний залишок ходу непросто. До того ж, якщо бензиновий двигун ще “дотягне” на залишках пального, то при нулі на дисплеї електромобіль просто зупиниться.

Щоб перевірити, як це працює на практиці, німецький автоклуб ADAC протестував шість популярних моделей: BYD Seal, KIA EV6, NIO EL6, Tesla Model Y, Volkswagen ID.3 та Volvo EX40. Виявилося, що поведінка електрокарів різниться: наприклад, KIA починає попереджати вже при 21% заряду, тоді як Volvo – лише при 7%. У міру зниження рівня енергії сигнали стають частішими, з’являються звукові попередження, а система автоматично обмежує потужність, щоб заощадити залишок.

Цікаво, що жоден із протестованих електромобілів не зупинився одразу після “0%” – у всіх залишався невеликий прихований резерв, який дозволив проїхати ще 15-20 км. Проте експерти наголошують: це результати лабораторних умов. Взимку або при зношеній батареї запас значно зменшується. До того ж, регулярна їзда на межі негативно впливає на ресурс акумулятора, а його ремонт може обійтися дуже дорого.

У підсумку експерти роблять висновок: сучасні електромобілі добре захищені від повної розрядки, а страх “застрягти з нулем” часто перебільшений. Втім, покладатися на резерв не варто – краще планувати маршрут наперед і підзаряджати авто заздалегідь. Адже навіть найрозумніша електроніка не замінить уважності водія.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Міфи про моторну оливу: що варто знати водіям

Моторна олива супроводжує автомобілі з моменту винаходу двигуна. Спершу для цього використовували тваринні жири та…

21.12.2025

Топ-10 потужних авто, які можна купити недорого прямо зараз

Експерти порталу HotCars проаналізували статистику продажів на вторинному ринку та склали рейтинг найдоступніших автомобілів із…

21.12.2025

Чи потрібно прогрівати автоматичну коробку передач узимку

У холодну пору року будь-який силовий агрегат потребує прогріву, незалежно від його типу. Насамперед це…

21.12.2025

Новий Hyundai Tucson показали на свіжих рендерах

Соплатформенний із Kia Sportage кросовер Hyundai Tucson у нинішньому поколінні дебютував у 2020 році. Через…

21.12.2025

Dacia вивела представила електрокар дешевший за бензинові авто

Dacia вивела на британський ринок оновлений електромобіль Spring модельного року 2026, який став найдешевшим електрокаром…

20.12.2025

Ford відкликає понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США

Американська компанія Ford оголосила про відкликання понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США через…

20.12.2025