Пробіг автомобіля сам по собі не визначає його стан. Машина, що пройшла 300 тисяч кілометрів, може бути у відмінному технічному стані, тоді як інша потребуватиме капітального ремонту вже після 150 тисяч. Все залежить від умов експлуатації, обслуговування та якості комплектуючих.
У середньому бензинові легковики служать від 250 до 350 тисяч кілометрів, дизельні – від 350 до 500 тисяч. Комерційний транспорт здатен подолати до 700 тисяч кілометрів, тоді як автомобілі преміум-класу при належному догляді перевищують позначку у пів мільйона. Натомість бюджетні моделі часто вимагають серйозного ремонту вже після 150-200 тисяч кілометрів.
Кузов є однією з найдорожчих частин автомобіля після двигуна. При якісному антикорозійному захисті він може служити 20-30 років, однак наскрізна іржа на силових елементах робить відновлення безглуздим. Важливу роль відіграє регіон експлуатації – сіль та волога значно прискорюють корозію. Для рамних авто, таких як позашляховики чи вантажівки, ресурс перевищує пів мільйона кілометрів, якщо рама не вражена іржею і регулярно очищується.
Блок циліндрів і головка блоку можуть витримати від 300 до 500 тисяч кілометрів, особливо у дизельних та атмосферних двигунах. Їхній ворог – перегрів, детонація та низький тиск оливи, тому своєчасна заміна масла, фільтрів і контроль системи охолодження критично важливі. Механічна коробка передач зазвичай працює до 400 тисяч кілометрів і дешевша в обслуговуванні за автомат. Для її довговічності потрібно стежити за зчепленням і міняти оливу кожні 80-100 тисяч.
Автоматичні трансмісії, включно з DSG і варіаторами, конструктивно складні й чутливі до якості оливи та температури. Їхній ресурс зазвичай не перевищує 250 тисяч кілометрів, а ремонт обходиться дорого. Основні причини поломок – перегрів і несвоєчасна заміна мастила. Системи упорскування та ТНВД у дизельних авто також потребують якісного палива, адже після 150-200 тисяч кілометрів форсунки зношуються, що веде до втрати потужності й ризику пошкодження поршнів.
ГРМ слід обслуговувати за регламентом: ремінь змінюють кожні 60-120 тисяч кілометрів, а ланцюг із часом теж розтягується й починає шуміти. Його обрив може спричинити серйозні пошкодження двигуна. Серед швидкозношуваних деталей – зчеплення, що служить близько 80-150 тисяч кілометрів, підвіска, яка витримує 40-100 тисяч, гальмівні колодки (20-50 тисяч) і диски (50-100 тисяч). Турбіна зазвичай функціонує до 250 тисяч кілометрів, а її ремонт не є надто витратним.
Jaguar завершив еру двигунів внутрішнього згоряння та тепер зосередиться виключно на виробництві електрокарів. Наразі заводи…
Нерідко під час наближення до світлофора водій стикається з раптовим увімкненням жовтого сигналу. У такі…
У щорічному рейтингу надійності автомобілів від журналу Consumer Reports відбулися зміни серед лідерів. Subaru, яка…
Дослідження Вашингтонського університету та Інституту Toyota показало, що великі сенсорні екрани в салоні авто можуть…
Toyota Yaris, яка давно асоціюється із сегментом сітікарів, готується до нового покоління, запуск якого очікується…
Багато водіїв вважають, що на рівній площині можна обійтися без ручника, обмежившись режимом Park у…
Leave a Comment