Categories: Новини

Як зміниться життя водіїв після повернення техогляду

Хоч дата введення техогляду вже вкотре переноситься, все ж ця процедура рано чи пізно не омине автомобілістів: згідно затверджених міжнародних документів, в Україні має бути впроваджений обов’язковий контроль за придатністю до експлуатації транспортних засобів. Наразі, якщо ознайомитись із текстом проекту закону, створеного у МІУ, щойно винесеного на громадське обговорення, приватні легкові чи прирівняні до них вантажні автомобілі вперше заїдуть на станції техконтролю у 2022 році. Комерційний транспорт – раніше, з моменту набуття чинності новим законом.

Що перевірятимуть на новому ТО?

У тексті документа наведено лише узагальнений перелік, а деталізувати всі операції автори пропонують вже згодом, актами Кабміну. Зараз відомо, що перевірці підлягатимуть: системи гальмового і рульового керування, зовнішні світлові прилади, шини та колеса; вимірюватимуть світлопропускання скла, контролюватимуть справність газобалонного обладнання (за наявності). Кожного разу проводитиметься ідентифікація ТЗ і його складових частин, систем, у тому числі встановленого (додаткового) обладнання та інших елементів, які безпосередньо стосуються безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього природного середовища.

Нові штрафи

Звісно, якщо вводиться якась вимога, то має бути визначена й відповідальність за її невиконання. Отже, якщо проігнорувати необхідність проведення чергового ТО, або ж не надати патрульним відповідне свідоцтво про придатність ТЗ, доведеться сплатити штраф у розмірі 1700 грн. До того ж, експлуатація ТЗ без згаданого свідоцтва буде ще й заборонена, отже лише штрафом таке порушення не завершиться.

Відповідальність передбачена не лише для водіїв чи власників автомобілів: у разі порушення порядку видачі свідоцтва про придатність на станції контролю, керівництву (або власнику) акредитованої СТО доведеться поповнити держбюджет на 1700 грн. Якщо свідоцтво буде видане без фактичного проведення ТО – штраф складе 4250 грн.

Експерти, які, власне, й матимуть право проводити техогляди та ставити свою печатку на документи, теж не залишаться поза увагою: за порушення порядку проведення ТО передбачене стягнення від 2550 до 3400 грн. А якщо протягом року станеться ще одне порушення, – експерт втратить право роботи на 5 років.

Новим – сертифікація, вживаним – техогляд

У проекті, який розглядається, не буде вимоги щодо обов’язкової сертифікації вживаних транспортних засобів, які ввозяться на територію України. Натомість такі ТЗ підлягатимуть обов’язковому контролю технічного стану. Для нових ТЗ, як і зараз, імпортерам доведеться отримувати сертифікати відповідності.

Також у проекті є чимало змін, які стосуються комерційних перевізників та їхнього транспорту: щодо використання тахографів та обмежувачів швидкості, отримання водіями «свідоцтва про професійну компетентність», придорожні техогляди та інше, про що ми окремо розповімо згодом.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • а в цей час перевантажені фури з цукерками і надалі розбиватимуть дороги під вигуки про необхідність автокефальної церкви у 21 сторіччі

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Hyundai Tucson кардинально зміниться у наступному поколінні (фото)

Компанія Hyundai завершує підготовку до презентації нового покоління свого популярного кросовера Tucson. Модель, що напряму…

27.11.2025

Скільки часу гріти машину взимку та чому довгі прогріви шкодять

Колись взимку водії були змушені довго прогрівати двигун. У карбюраторних авто холод заважав правильному згорянню…

27.11.2025

Що зміниться у краш-тестах Euro NCAP з 2026 року

Euro NCAP оголосила про масштабну реформу своєї рейтингової системи, яка набере чинності у 2026 році…

26.11.2025

Названо найкращі вживані автомобілі 2025 року

Автомобільні експерти назвали найкращі вживані автомобілі 2025 року, і переможцем рейтингу стала BMW 3 Series.…

26.11.2025

Peugeot 3008 готує масштабний рестайлінг: перші фото

Восени 2023 року Stellantis представив актуальне покоління Peugeot 3008, і вже відомо, яким може бути…

26.11.2025

Чому преміальний бензин не потрібен більшості авто

Автомеханік пояснює, що преміальний бензин із високим октановим числом потрібний далеко не всім автомобілям. Для…

26.11.2025