Хоч дата введення техогляду вже вкотре переноситься, все ж ця процедура рано чи пізно не омине автомобілістів: згідно затверджених міжнародних документів, в Україні має бути впроваджений обов’язковий контроль за придатністю до експлуатації транспортних засобів. Наразі, якщо ознайомитись із текстом проекту закону, створеного у МІУ, щойно винесеного на громадське обговорення, приватні легкові чи прирівняні до них вантажні автомобілі вперше заїдуть на станції техконтролю у 2022 році. Комерційний транспорт – раніше, з моменту набуття чинності новим законом.
Що перевірятимуть на новому ТО?
У тексті документа наведено лише узагальнений перелік, а деталізувати всі операції автори пропонують вже згодом, актами Кабміну. Зараз відомо, що перевірці підлягатимуть: системи гальмового і рульового керування, зовнішні світлові прилади, шини та колеса; вимірюватимуть світлопропускання скла, контролюватимуть справність газобалонного обладнання (за наявності). Кожного разу проводитиметься ідентифікація ТЗ і його складових частин, систем, у тому числі встановленого (додаткового) обладнання та інших елементів, які безпосередньо стосуються безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього природного середовища.
Нові штрафи
Звісно, якщо вводиться якась вимога, то має бути визначена й відповідальність за її невиконання. Отже, якщо проігнорувати необхідність проведення чергового ТО, або ж не надати патрульним відповідне свідоцтво про придатність ТЗ, доведеться сплатити штраф у розмірі 1700 грн. До того ж, експлуатація ТЗ без згаданого свідоцтва буде ще й заборонена, отже лише штрафом таке порушення не завершиться.
Відповідальність передбачена не лише для водіїв чи власників автомобілів: у разі порушення порядку видачі свідоцтва про придатність на станції контролю, керівництву (або власнику) акредитованої СТО доведеться поповнити держбюджет на 1700 грн. Якщо свідоцтво буде видане без фактичного проведення ТО – штраф складе 4250 грн.
Експерти, які, власне, й матимуть право проводити техогляди та ставити свою печатку на документи, теж не залишаться поза увагою: за порушення порядку проведення ТО передбачене стягнення від 2550 до 3400 грн. А якщо протягом року станеться ще одне порушення, – експерт втратить право роботи на 5 років.
Новим – сертифікація, вживаним – техогляд
У проекті, який розглядається, не буде вимоги щодо обов’язкової сертифікації вживаних транспортних засобів, які ввозяться на територію України. Натомість такі ТЗ підлягатимуть обов’язковому контролю технічного стану. Для нових ТЗ, як і зараз, імпортерам доведеться отримувати сертифікати відповідності.
Також у проекті є чимало змін, які стосуються комерційних перевізників та їхнього транспорту: щодо використання тахографів та обмежувачів швидкості, отримання водіями «свідоцтва про професійну компетентність», придорожні техогляди та інше, про що ми окремо розповімо згодом.
У сучасних автомобілях встановлюється велика кількість датчиків, які мають свого часу сповіщати про збої в…
Раніше компанія Mitsubishi анонсувала кілька новинок, роботи над якими вже ведуться. Найближчим часом очікується їхній…
Іноді при заправці до повного бака можна заподіяти автомобілю непоправну шкоду. Однак про це замислюється…
Ми вчора розповідали, що Kia провела планове оновлення свого популярного позашляховика Sportage. Південнокорейський автовиробник виклав…
Під час очікування включення дозвільного сигналу світлофора на перехресті автовласники навіть не замислюються, що вони…
Абсолютно новий позашляховик Kia завдовжки менше 4 метрів анонсували напередодні офіційного дебюту. Перші тизери машини…
View Comments
а в цей час перевантажені фури з цукерками і надалі розбиватимуть дороги під вигуки про необхідність автокефальної церкви у 21 сторіччі