З початком 2025 року в Європейському Союзі почнуть діяти суворі норми щодо викидів CO2, згідно з якими 22% всіх автомобілів, що продаються , повинні бути електричними, в той час як поточний показник становить всього 13%.
Що відомо
Великі гравці автоіндустрії, такі як Volkswagen, Stellantis та Renault, відреагували на ці зміни, підвищуючи ціни на бензинові моделі, але зберігаючи вартість електромобілів на колишньому рівні. Наприклад, у Франції Peugeot збільшив ціну на бензинові автомобілі на 500 євро, а Renault підняв ціну на модель Clio на 300 євро, при цьому не торкаючись вартості гібридних моделей.
Експерти висловлюють побоювання, що такі заходи можуть не досягти очікуваного ефекту з огляду на те, що підвищення цін на автомобілі з ДВС може зменшити загальний попит, особливо на тлі поточної стагнації ринку, який залишається на 20% нижче за рівень 2019 року.
Автовиробники розраховують, що запровадження більш доступних моделей електромобілів та купівля «кредитів викидів» у інших компаній, як це зробила Suzuki з Volvo, допоможуть їм уникнути штрафів, які можуть сягнути 15 мільярдів євро. Проте зростаюча конкуренція від китайських виробників та низька прибутковість змушують європейський автопром сподіватися на можливий перегляд цих вимог із боку Брюсселя.