Американська компанія розробила економічно ефективну технологію, що дозволяє заряджати літієві батареї лише за 5 хвилин.
Щоб задовольнити потреби ринку електромобілів, компанія Solidion із Далласа розробила запатентовану систему, що дозволяє швидко заряджати батареї у будь-яких кліматичних умовах.
У системі використовується теплорозподільник на основі графену. Він швидко нагріває батареї перед або під час заряджання, а вбудована система охолодження спрацьовує під час розрядки, щоб запобігти перегріву.
За словами компанії, технологія дозволяє швидко заряджати електромобілі за будь-якої погоди, зокрема, долаючи існуючі обмеження щодо використання акумуляторів у холодному кліматі. Solidion планує вивести її ринку протягом 2-3 років.
Удосконалена швидка зарядка
Щоб конкурувати з автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння, швидке заряджання електромобілів має бути незалежною від погодних умов і займати приблизно стільки ж часу, скільки заправлення бензинового авто.
Перепади температури в різні сезони та географічні райони можуть ускладнити швидке заряджання батарей, оскільки вони можуть реагувати на них по-різному.
Середня температура взимку у більшості країн Північної Європи та половині США нижче 0°C. Швидка зарядка при низьких температурах неможлива з жодної з доступних сьогодні батарей для автомобілів.
За словами компанії, задовольняючи нагальну потребу ринку електромобілів у швидкій зарядці, її технічна команда розробила і запатентувала метод швидкої зарядки акумуляторних елементів або блоків без порушення їх цілісності. Ця технологія дозволяє батареям працювати в безпечному режимі та уникати проблем із розрядом.
Для цього в системі Solidion використовується теплорозподільник на основі графену, який ефективно відводить тепло від батареї, нагріваючи її до або під час заряджання.
Графен надзвичайно ефективний для цієї мети: його теплопровідність становить 5300 Вт/м-К, що значно перевищує мідь (410 Вт/м-К) і при цьому вчетверо легше.
Коли батарея використовується, наприклад, для живлення електромобіля, система переключається в режим охолодження, відводячи тепло від батареї, щоб запобігти перегріву. Розподільник направляє надлишкове тепло в систему охолодження, забезпечуючи ефективний контроль температури та оберігаючи батарею від перегріву.
Система Solidion автоматично перемикається між нагріванням під час заряджання та охолодженням під час використання, забезпечуючи безпечну та швидку зарядку в діапазоні температур.
Твердотільні батареї Solidion можуть бути швидко виведені на ринок, оскільки вони сумісні з існуючими літій-іонними виробничими потужностями. Крім того, їх конструкція збільшує дальність ходу електромобілів, підвищує безпеку, знижує вартість одного кВт/год і використовує нові катоди, які можуть замінити менш дорогі метали, такі як нікель і кобальт, менш дорогі, такі як сірка.
Завдяки цим розробкам Solidion сподівається постачати безпечніші, масштабованіші та доступніші за ціною батареї, які стануть доповненням до наступних технологій електромобілів.