Новини

В Україні прогнозують масове закриття автозаправок

Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт №11416-д, який, серед іншого, передбачає сплату податку на прибуток для АЗС авансово. Закон може набрати чинності вже з 1 жовтня, і заправкам доведеться вносити гроші до державного бюджету незалежно від обсягів продажу пального. Експерти прогнозують, що це рішення може призвести до закриття значної кількості АЗС: з 6900 нинішніх точок до 2000. Великі мережі не відчують істотних змін, а ось для регіональних гравців ці умови можуть стати важкими — їм доведеться або підвищувати ціни, або закриватися, або йти в тінь.

Як зміняться ціни на АЗС?

Опитані Delo.ua експерти погоджуються, що новий закон не матиме значного впливу на великі національні мережі, оскільки він не запроваджує нові податки, а лише змінює спосіб їх адміністрування. Мережі з великим обсягом продажів вже сплачують податок на прибуток, тоді як малі регіональні АЗС, що ухилялися від цього, будуть змушені підвищувати ціни приблизно на 2 грн/л.

Це призведе до звуження різниці в цінах між преміум-мережами та невеликими заправками з 10 до 8 грн/л.

Директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн вважає, що фіксовані авансові ставки податку для всіх АЗС є несправедливими. Він наголошує, що мережі з високими обсягами продажів мають сплачувати більші авансові платежі. Пропонувалося запровадити диференційовані ставки, але ця ідея була відхилена через побоювання, що АЗС будуть маніпулювати показниками РРО.

Малому бізнесу буде складно

Голова Української асоціації скрапленого газу та СЕО мережі АЗС “Надежда” Станіслав Батраченко прогнозує, що в найближчі роки можуть закритися до 2000 АЗС. Він вважає, що податкові зміни будуть вигідні великим гравцям, тоді як малі заправки зіткнуться з труднощами, особливо ті, що торгують лише газом, адже його маржа менша, ніж у бензину чи дизеля.

Сергій Куюн також зазначає, що під загрозою закриття опиняться заправки з обсягами реалізації до 2 тис. л на місяць. Однак зникнення частини гравців не призведе до дефіциту пального — в Україні, за оцінками аналітиків, існує надлишок АЗС. Зараз працює близько 6900 заправок, хоча країні було б достатньо 3500.

Перехід у тінь

Закриття не єдиний варіант для власників АЗС, що не зможуть адаптуватися до нових податкових умов. Деякі можуть віддати свої заправки в оренду великим компаніям, а інші можуть спробувати ухилятися від податків, знижуючи якість пального або займаючись недоливами. Експерти також припускають, що частина АЗС перейде на нелегальну роботу, як це було раніше, коли в країні діяло понад 1500 так званих “бочок” без ліцензій.

Крім тіньових схем, є і легальні способи мінімізувати витрати, наприклад, дроблення бізнесу. Власники АЗС можуть здати в оренду свої магазини, що дозволить змінити категорію оподаткування й зекономити на авансових платежах.

Втім, усі опитані експерти сходяться на думці, що ефект від нового закону буде обмеженим, якщо не посилити боротьбу з нелегальною торгівлею пальним, недоливами та ухиленням від податків.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АЗС

Останні записи

Моторист роз’яснив, чому восени двигун гірше заводиться та троїть

З настанням осені двигун автомобіля стає особливо чутливим до погодних умов. Ранковий холод, підвищена вологість…

13.10.2025

Дизельний скандал повертається: п’ять автогігантів постали у суді через викиди

Минуло трохи більше десяти років після гучного дизельного скандалу, а автогіганти знову опинилися під прицілом…

13.10.2025

Як страх і помилки впливають на перший досвід водіння

Щоб забезпечити безпечне водіння, початківцям водіям необхідно дотримуватися правил дорожнього руху, аналізувати ситуацію на дорозі…

13.10.2025

Названо 5 найгірших двигунів Kia всіх часів

Корейський автовиробник Kia пройшов довгий шлях від свого скромного початку в 1970-х роках. Сьогодні компанія,…

13.10.2025

Toyota розсекретила нову Corolla з незвичайним космічним дизайном

Toyota готується презентувати на Токійському автосалоні концепт абсолютно нової Corolla, яка кардинально відрізняється від існуючих…

13.10.2025

Чому багато автосервісів відмовляються ремонтувати електромобілі

Хоча електромобілі загалом вважаються надійнішими за традиційні авто з ДВЗ, їх ремонт може стати серйозною…

13.10.2025