Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт №11416-д, який, серед іншого, передбачає сплату податку на прибуток для АЗС авансово. Закон може набрати чинності вже з 1 жовтня, і заправкам доведеться вносити гроші до державного бюджету незалежно від обсягів продажу пального. Експерти прогнозують, що це рішення може призвести до закриття значної кількості АЗС: з 6900 нинішніх точок до 2000. Великі мережі не відчують істотних змін, а ось для регіональних гравців ці умови можуть стати важкими — їм доведеться або підвищувати ціни, або закриватися, або йти в тінь.
Як зміняться ціни на АЗС?
Опитані Delo.ua експерти погоджуються, що новий закон не матиме значного впливу на великі національні мережі, оскільки він не запроваджує нові податки, а лише змінює спосіб їх адміністрування. Мережі з великим обсягом продажів вже сплачують податок на прибуток, тоді як малі регіональні АЗС, що ухилялися від цього, будуть змушені підвищувати ціни приблизно на 2 грн/л.
Це призведе до звуження різниці в цінах між преміум-мережами та невеликими заправками з 10 до 8 грн/л.
Директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн вважає, що фіксовані авансові ставки податку для всіх АЗС є несправедливими. Він наголошує, що мережі з високими обсягами продажів мають сплачувати більші авансові платежі. Пропонувалося запровадити диференційовані ставки, але ця ідея була відхилена через побоювання, що АЗС будуть маніпулювати показниками РРО.
Малому бізнесу буде складно
Голова Української асоціації скрапленого газу та СЕО мережі АЗС “Надежда” Станіслав Батраченко прогнозує, що в найближчі роки можуть закритися до 2000 АЗС. Він вважає, що податкові зміни будуть вигідні великим гравцям, тоді як малі заправки зіткнуться з труднощами, особливо ті, що торгують лише газом, адже його маржа менша, ніж у бензину чи дизеля.
Сергій Куюн також зазначає, що під загрозою закриття опиняться заправки з обсягами реалізації до 2 тис. л на місяць. Однак зникнення частини гравців не призведе до дефіциту пального — в Україні, за оцінками аналітиків, існує надлишок АЗС. Зараз працює близько 6900 заправок, хоча країні було б достатньо 3500.
Перехід у тінь
Закриття не єдиний варіант для власників АЗС, що не зможуть адаптуватися до нових податкових умов. Деякі можуть віддати свої заправки в оренду великим компаніям, а інші можуть спробувати ухилятися від податків, знижуючи якість пального або займаючись недоливами. Експерти також припускають, що частина АЗС перейде на нелегальну роботу, як це було раніше, коли в країні діяло понад 1500 так званих “бочок” без ліцензій.
Крім тіньових схем, є і легальні способи мінімізувати витрати, наприклад, дроблення бізнесу. Власники АЗС можуть здати в оренду свої магазини, що дозволить змінити категорію оподаткування й зекономити на авансових платежах.
Втім, усі опитані експерти сходяться на думці, що ефект від нового закону буде обмеженим, якщо не посилити боротьбу з нелегальною торгівлею пальним, недоливами та ухиленням від податків.
Зима вже зовсім близько, сніг і морози вже дісталися України. І саме час задуматися про…
Антифриз – це справжній рятівник для машини. Він не дає двигуну замерзнути взимку чи перегрітися…
Ford Ranger з'явиться важка версія Super Duty: перші фото. Австралійський підрозділ «блакитного овалу» поділився тизером…
Про це в інтерв'ю Autocar розповів відповідальний за технічний розвиток німецького автогіганта Кай Грюніц на…
Експерт розвіяв популярні міфи та дав чіткі поради щодо заміни моторної оливи. Він зазначив, що…
Великобританія рішуче затвердила нову дату заборони виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) — 2030…
Leave a Comment