У найближчі місяці український ринок вживаних автомобілів, ймовірно, зазнає суттєвого спаду. Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку, прогнозує значне зниження попиту на старі автомобілі після рекордного зростання реєстрацій у серпні.
У серпні 2024 року в Україні було зареєстровано понад 25,7 тисячі імпортованих вживаних автомобілів, що сталося на фоні анонсу нового податку на купівлю імпортних автомобілів у розмірі 15%. Хоча податок зрештою не був введений, новина сприяла швидкому зростанню попиту. В порівнянні з серпнем минулого року, реєстрації вживаних авто зросли на 22%.
Бучацький зазначає, що серпневе зростання стало рекордним за останні два роки і перевершило навіть період “нульового розмитнення” у квітні-липні 2022 року, коли відсутність податків стимулювала активнішу купівлю автомобілів. Проте експерт очікує, що у вересні, жовтні та листопаді статистика реєстрацій може знизитися на 20-30%, оскільки багато покупців вже встигли зробити покупки у серпні.
Порівняння з довоєнними показниками показує, що нинішній рівень попиту на вживані автомобілі все ще нижчий. Раніше в Україну щомісяця імплементувалося близько 50 тисяч автомобілів, тоді як зараз цей показник становить 22-25 тисяч.
З початку війни популярність автомобілів, які обирають українці, залишилася незмінною. Найбільш затребувані моделі – сімейні автомобілі вартістю до 10 тисяч доларів. Лідерами у цьому сегменті є Volkswagen Golf, Škoda Octavia та Volkswagen Passat.