Новини

Автомобілі не входять до предметів першої необхідності, – заява Мінфіну

Міністерство фінансів України, виступаючи за введення військового збору в розмірі 15% при першій реєстрації автомобілів, не вважає їх під час війни з російськими окупантами критичною потребою для українців. Таку позицію озвучив міністр фінансів Сергій Марченко.

За його словами, якщо українці бажають придбати новий автомобіль під час війни, то вони мають додатково підтримати ЗСУ.

Марченко зазначив, що придбання автомобілів у цей період не є нагальною потребою. Він наголосив, що транспортні засоби для ЗСУ ввозяться без мита та ПДВ.

Це заява стала відповіддю міністра на критику щодо військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів, включаючи вживані авто (євробляхи), який планує запровадити Кабмін. Ця норма міститься в урядовому законопроєкті №11416, зареєстрованому у Верховній Раді 18 липня 2024 року з ініціативи прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Очікується, що народні депутати ухвалять цей законопроєкт у першому та другому читаннях у серпні 2024 року. Це означає, що податки та збори в країні збільшаться, а нові податки буде запроваджено вже з 1 вересня поточного року, якщо законопроєкт №11416 буде прийнято у другому читанні.

Багато експертів прогнозують, що введення військового збору в 15% при першій реєстрації нових і вживаних автомобілів може мати зворотний ефект. Надходження до державного бюджету можуть не збільшитися, а знизитися через скорочення продажів нових автомобілів та зменшення податкових надходжень від розмитнення і продажу ТЗ. Причиною є те, що не кожен українець зможе додатково сплатити в середньому 200 000 грн за реєстрацію автомобіля. Деякі експерти очікують, що продажі нових автомобілів впадуть на 30-50%, тоді як продажі авто на внутрішньому ринку навпаки зростуть.

Крім того, законопроєкт №11416 передбачає введення авансового платежу податку на прибуток, пов’язаного з ємністю резервуарного парку АЗС. Кабмін планує оподаткувати всі резервуари на АЗС. Експерти вважають, що це нововведення може призвести до того, що багато операторів роздрібного паливного ринку припинять працювати офіційно і підуть у “тінь”, щоб уникнути сплати додаткових податків. Трейдери, які залишаться на ринку, значно скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС і підвищать ціни на пальне.

 

 

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як підготувати електромобіль до осінніх холодів і зберегти запас ходу

З настанням перших холодів власники електромобілів помічають, що їхні авто поводяться інакше. Якщо влітку пробіг…

29.09.2025

Топ-7 авто, від яких відмовляються навіть перекупники

Є машини, які зникають із торгових майданчиків за лічені години: щойно оголошення з'явилося - вже…

29.09.2025

З 2026 року в Європі можна буде їздити електромобілем безкоштовно

З 2026 року у Європі стартує технологія V2G (Vehicle-to-Grid), яка дозволяє електромобілям віддавати частину заряду…

29.09.2025

Як правильно підготувати авто до перших заморозків

З настанням осені та наближенням перших заморозків важливо заздалегідь підготувати автомобіль до холодної погоди. Це…

29.09.2025

Toyota bZ4X 2026 здивувала оновленим дизайном і збільшеною автономністю

Toyota bZ4X стала важливим кроком для бренду у світі електромобілів, особливо на європейському ринку, де…

29.09.2025

Чи потрібен пластиковий документ, якщо є водійське у «Дії»

Щодня поліція зупиняє водіїв для перевірки документів, і багато хто замислюється, чи достатньо мати фото…

29.09.2025