Новини

Автомобілі не входять до предметів першої необхідності, – заява Мінфіну

Share

Міністерство фінансів України, виступаючи за введення військового збору в розмірі 15% при першій реєстрації автомобілів, не вважає їх під час війни з російськими окупантами критичною потребою для українців. Таку позицію озвучив міністр фінансів Сергій Марченко.

За його словами, якщо українці бажають придбати новий автомобіль під час війни, то вони мають додатково підтримати ЗСУ.

Марченко зазначив, що придбання автомобілів у цей період не є нагальною потребою. Він наголосив, що транспортні засоби для ЗСУ ввозяться без мита та ПДВ.

Це заява стала відповіддю міністра на критику щодо військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів, включаючи вживані авто (євробляхи), який планує запровадити Кабмін. Ця норма міститься в урядовому законопроєкті №11416, зареєстрованому у Верховній Раді 18 липня 2024 року з ініціативи прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Очікується, що народні депутати ухвалять цей законопроєкт у першому та другому читаннях у серпні 2024 року. Це означає, що податки та збори в країні збільшаться, а нові податки буде запроваджено вже з 1 вересня поточного року, якщо законопроєкт №11416 буде прийнято у другому читанні.

Багато експертів прогнозують, що введення військового збору в 15% при першій реєстрації нових і вживаних автомобілів може мати зворотний ефект. Надходження до державного бюджету можуть не збільшитися, а знизитися через скорочення продажів нових автомобілів та зменшення податкових надходжень від розмитнення і продажу ТЗ. Причиною є те, що не кожен українець зможе додатково сплатити в середньому 200 000 грн за реєстрацію автомобіля. Деякі експерти очікують, що продажі нових автомобілів впадуть на 30-50%, тоді як продажі авто на внутрішньому ринку навпаки зростуть.

Крім того, законопроєкт №11416 передбачає введення авансового платежу податку на прибуток, пов’язаного з ємністю резервуарного парку АЗС. Кабмін планує оподаткувати всі резервуари на АЗС. Експерти вважають, що це нововведення може призвести до того, що багато операторів роздрібного паливного ринку припинять працювати офіційно і підуть у “тінь”, щоб уникнути сплати додаткових податків. Трейдери, які залишаться на ринку, значно скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС і підвищать ціни на пальне.

 

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Skoda Space готують до дебюту: електромобіль тестують у морозних умовах

Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…

23.02.2025

Автомеханік розповів, навіщо потрібні робот та варіатор, якщо є автомат

Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…

23.02.2025

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025