Новини

Автомобілі не входять до предметів першої необхідності, – заява Мінфіну

Міністерство фінансів України, виступаючи за введення військового збору в розмірі 15% при першій реєстрації автомобілів, не вважає їх під час війни з російськими окупантами критичною потребою для українців. Таку позицію озвучив міністр фінансів Сергій Марченко.

За його словами, якщо українці бажають придбати новий автомобіль під час війни, то вони мають додатково підтримати ЗСУ.

Марченко зазначив, що придбання автомобілів у цей період не є нагальною потребою. Він наголосив, що транспортні засоби для ЗСУ ввозяться без мита та ПДВ.

Це заява стала відповіддю міністра на критику щодо військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів, включаючи вживані авто (євробляхи), який планує запровадити Кабмін. Ця норма міститься в урядовому законопроєкті №11416, зареєстрованому у Верховній Раді 18 липня 2024 року з ініціативи прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Очікується, що народні депутати ухвалять цей законопроєкт у першому та другому читаннях у серпні 2024 року. Це означає, що податки та збори в країні збільшаться, а нові податки буде запроваджено вже з 1 вересня поточного року, якщо законопроєкт №11416 буде прийнято у другому читанні.

Багато експертів прогнозують, що введення військового збору в 15% при першій реєстрації нових і вживаних автомобілів може мати зворотний ефект. Надходження до державного бюджету можуть не збільшитися, а знизитися через скорочення продажів нових автомобілів та зменшення податкових надходжень від розмитнення і продажу ТЗ. Причиною є те, що не кожен українець зможе додатково сплатити в середньому 200 000 грн за реєстрацію автомобіля. Деякі експерти очікують, що продажі нових автомобілів впадуть на 30-50%, тоді як продажі авто на внутрішньому ринку навпаки зростуть.

Крім того, законопроєкт №11416 передбачає введення авансового платежу податку на прибуток, пов’язаного з ємністю резервуарного парку АЗС. Кабмін планує оподаткувати всі резервуари на АЗС. Експерти вважають, що це нововведення може призвести до того, що багато операторів роздрібного паливного ринку припинять працювати офіційно і підуть у “тінь”, щоб уникнути сплати додаткових податків. Трейдери, які залишаться на ринку, значно скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС і підвищать ціни на пальне.

 

 

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Показали тридверний Toyota Land Cruiser FJ, створений як конкурент Suzuki Jimny

Навколо нового компактного позашляховика Toyota Land Cruiser FJ ажіотаж не вщухає. Модель виявилася помітно більшою…

26.10.2025

Звички, які вбивають авто: що скорочує життя сучасних машин

Сучасні автомобілі дедалі рідше "доживають" до умовного пенсійного віку - і справа не лише в…

26.10.2025

Mercedes-Benz E-Class наступного покоління показали на нових рендерах

Актуальне покоління Mercedes-Benz E-Class (W214) дебютувало у 2023 році. Наразі ця модель очікує оновлення, а…

26.10.2025

Україна очолила антирейтинг Європи за скручуванням пробігу

CarVertical оприлюднив Market Transparency Index 2025, за яким Україна посіла останнє, 25-те місце серед європейських…

26.10.2025

Названі країни з найвищим продажем електрокарів

Транспортна революція набирає обертів, формуючи нових лідерів і аутсайдерів на світовій арені. За даними аналітичного…

26.10.2025

З’явилися перші рендери оновленої Toyota GR Corolla

Розробка нового покоління Toyota Corolla триває повним ходом. У найближчі кілька років модель очікує масштабне…

26.10.2025