Новини

Автомобілі не входять до предметів першої необхідності, – заява Мінфіну

Share

Міністерство фінансів України, виступаючи за введення військового збору в розмірі 15% при першій реєстрації автомобілів, не вважає їх під час війни з російськими окупантами критичною потребою для українців. Таку позицію озвучив міністр фінансів Сергій Марченко.

За його словами, якщо українці бажають придбати новий автомобіль під час війни, то вони мають додатково підтримати ЗСУ.

Марченко зазначив, що придбання автомобілів у цей період не є нагальною потребою. Він наголосив, що транспортні засоби для ЗСУ ввозяться без мита та ПДВ.

Це заява стала відповіддю міністра на критику щодо військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів, включаючи вживані авто (євробляхи), який планує запровадити Кабмін. Ця норма міститься в урядовому законопроєкті №11416, зареєстрованому у Верховній Раді 18 липня 2024 року з ініціативи прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Очікується, що народні депутати ухвалять цей законопроєкт у першому та другому читаннях у серпні 2024 року. Це означає, що податки та збори в країні збільшаться, а нові податки буде запроваджено вже з 1 вересня поточного року, якщо законопроєкт №11416 буде прийнято у другому читанні.

Багато експертів прогнозують, що введення військового збору в 15% при першій реєстрації нових і вживаних автомобілів може мати зворотний ефект. Надходження до державного бюджету можуть не збільшитися, а знизитися через скорочення продажів нових автомобілів та зменшення податкових надходжень від розмитнення і продажу ТЗ. Причиною є те, що не кожен українець зможе додатково сплатити в середньому 200 000 грн за реєстрацію автомобіля. Деякі експерти очікують, що продажі нових автомобілів впадуть на 30-50%, тоді як продажі авто на внутрішньому ринку навпаки зростуть.

Крім того, законопроєкт №11416 передбачає введення авансового платежу податку на прибуток, пов’язаного з ємністю резервуарного парку АЗС. Кабмін планує оподаткувати всі резервуари на АЗС. Експерти вважають, що це нововведення може призвести до того, що багато операторів роздрібного паливного ринку припинять працювати офіційно і підуть у “тінь”, щоб уникнути сплати додаткових податків. Трейдери, які залишаться на ринку, значно скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС і підвищать ціни на пальне.

 

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо важливі недоліки кросовера Mazda CX-3

Недоліками кросовера Mazda CX-3 є чутливість двигуна до якості масла і палива, тісний салон, а…

13.10.2024

Lucid Motors завершує тестування свого головного конкурента Tesla Model X

Поки Tesla була зайнята анонсом моделей Cybercab та Robovan, конкуренти у вигляді Lucid Motors виношували…

13.10.2024

Експерти з’ясували, які небезпеки приховує їзда з відчиненими вікнами

Експерт розповів , що водії нерідко воліють провітрювати свої машини, вимкнувши кондиціонер і відчинивши вікна.…

13.10.2024

Автомеханіки пояснили, чому злітають передачі на МКПП і як усунути несправність

Іноді водії стикаються з несподіваною проблемою – «випаданням» однієї з передач до МКПП. Це не…

13.10.2024

Зміни законодавства призвели до уповільнення ринку вживаних авто в Україні

Як вже стало відомо, з 1 жовтня уряд змінив правила щодо комісійної торгівлі транспортними засобами.…

12.10.2024

Mazda показала перше фото пікапа з гігантським логотипом

Mazda показала перше фото пікапа з величезним логотипом. Японська марка готується до оновлення BT-50: презентація…

12.10.2024