Новини

Автомобілі не входять до предметів першої необхідності, – заява Мінфіну

Міністерство фінансів України, виступаючи за введення військового збору в розмірі 15% при першій реєстрації автомобілів, не вважає їх під час війни з російськими окупантами критичною потребою для українців. Таку позицію озвучив міністр фінансів Сергій Марченко.

За його словами, якщо українці бажають придбати новий автомобіль під час війни, то вони мають додатково підтримати ЗСУ.

Марченко зазначив, що придбання автомобілів у цей період не є нагальною потребою. Він наголосив, що транспортні засоби для ЗСУ ввозяться без мита та ПДВ.

Це заява стала відповіддю міністра на критику щодо військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів, включаючи вживані авто (євробляхи), який планує запровадити Кабмін. Ця норма міститься в урядовому законопроєкті №11416, зареєстрованому у Верховній Раді 18 липня 2024 року з ініціативи прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Очікується, що народні депутати ухвалять цей законопроєкт у першому та другому читаннях у серпні 2024 року. Це означає, що податки та збори в країні збільшаться, а нові податки буде запроваджено вже з 1 вересня поточного року, якщо законопроєкт №11416 буде прийнято у другому читанні.

Багато експертів прогнозують, що введення військового збору в 15% при першій реєстрації нових і вживаних автомобілів може мати зворотний ефект. Надходження до державного бюджету можуть не збільшитися, а знизитися через скорочення продажів нових автомобілів та зменшення податкових надходжень від розмитнення і продажу ТЗ. Причиною є те, що не кожен українець зможе додатково сплатити в середньому 200 000 грн за реєстрацію автомобіля. Деякі експерти очікують, що продажі нових автомобілів впадуть на 30-50%, тоді як продажі авто на внутрішньому ринку навпаки зростуть.

Крім того, законопроєкт №11416 передбачає введення авансового платежу податку на прибуток, пов’язаного з ємністю резервуарного парку АЗС. Кабмін планує оподаткувати всі резервуари на АЗС. Експерти вважають, що це нововведення може призвести до того, що багато операторів роздрібного паливного ринку припинять працювати офіційно і підуть у “тінь”, щоб уникнути сплати додаткових податків. Трейдери, які залишаться на ринку, значно скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС і підвищать ціни на пальне.

 

 

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Nissan готує електричний Juke EV: перші фото прототипу на тестах у Європі

Nissan готує дебют свого найменшого електрокросовера - нового Juke EV, який помічено на тестах у…

10.12.2025

Експерт розвіяв головний міф про гальма в автомобілі взимку

Взимку існує міф, що якщо довго не натискати на педаль, гальма "замерзнуть". Насправді це неправда…

10.12.2025

Автоексперт пояснив, як часто взимку потрібно мити машину

При зимовому митті автомобіля корисно щоразу наносити воскове покриття. Експерт пояснює, що холодна пора вимагає…

10.12.2025

Toyota зберігає лідерство на світовому авторинку у 2025 році

У 2025 році світовий авторинок демонструє зміцнення лідерів і посилення конкуренції, особливо в сегменті електромобілів.…

10.12.2025

Новий Nissan Versa 2027 помічений на дорозі (ФОТО)

Новий Nissan Versa 2027 несподівано з'явився в Мексиці під час зйомки, підтвердивши, що дебют моделі…

10.12.2025

Поліцейський пояснив, які авто зупиняють найчастіше та чому

Деякі автомобілі інспектори зупиняють частіше, ніж інші, і водії часто запитують, чи можна цього уникнути.…

10.12.2025