З одного боку, обслуговування електромобілів є дешевшим, оскільки відсутня необхідність у регулярному обслуговуванні двигуна внутрішнього згоряння, який потребує постійного догляду. Однак, з іншого боку, первинна вартість електрокарів залишається високою.
Теоретично, менша кількість рухомих частин в електромобілях повинна забезпечувати їхню високу надійність. Проте технології виробництва енергії в цих автомобілях все ще знаходяться на стадії розвитку. Це призводить до того, що деякі електромобілі стикаються з різними механічними несправностями.
На відміну від автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, які вдосконалювалися протягом понад століття, сучасні електромобілі активно розвиваються лише з початку 2010-х років. Відсутність стандартизації та необхідних навичок робить ремонт електромобілів складнішим порівняно з обслуговуванням автомобілів з ДВС у звичайному автосервісі. Для ремонту електромобіля часто потрібен спеціалізований сервіс з підготовленим персоналом, яких поки що не так багато, що призводить до високих витрат на ремонт.
Одним із ключових і найдорожчих компонентів електромобіля є акумуляторний блок. Він може стати джерелом найбільших проблем.
Батарея грає найважливішу роль, забезпечуючи живлення електромоторів, і її вартість є значною частиною загальної вартості електромобіля. На відміну від традиційних двигунів, електромотори зазвичай не виходять з ладу раптово, а поступово втрачають свою ефективність. Постійне використання та перезаряджання призводять до зниження ефективності батареї, що спричиняє швидке зниження вартості електромобіля на вторинному ринку.
Більш серйозною проблемою є ризик повного виходу з ладу батареї або навіть її загоряння через перегрівання. Літій-іонні батареї виготовляються з легкозаймистих матеріалів, що підвищує ймовірність перегріву. Цей ризик особливо великий у теплому кліматі, де умови експлуатації можуть сприяти прискореній деградації та перегріву акумуляторів.
Проблеми з надійністю електромобілів можуть виникати не лише у двигунах і батареях, але й у сучасних електронних системах. Наприклад, у травні 2022 року Tesla була змушена відкликати чотири моделі через помилку в дисплеї. Mercedes-Benz також стикається з проблемами у величезному екрані MBUX, через який керуються багато функцій автомобіля.
Електронні системи, схильні до збоїв, відкривають нові можливості для несправностей, які можуть бути складнішими для усунення порівняно з традиційними аналоговими елементами управління. Якщо у звичайному автомобілі з ДВС виходить з ладу електрорегулювання крісла, це створює лише тимчасові незручності для водія. Однак збій в одному з електронних блоків електромобіля може вимагати виклику евакуатора та доставки автомобіля у спеціалізований сервіс.
Згідно з недавнім дослідженням Consumer Reports, власники електромобілів стикаються з проблемами своїх машин на 79% частіше, ніж водії автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
У дослідженні було проаналізовано дані про 330 тисяч автомобілів за 20 різними напрямками, включаючи електродвигуни, трансмісії, витоки та інформаційно-розважальні системи. Незважаючи на очікування, що відсутність певних компонентів має підвищити надійність електромобілів, виявилося, що вони частіше стикаються з різними збоями.
Рівень безпеки сучасних автомобілів настільки високий, що можна бути впевненим у безпеці поїздки навіть у…
Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…
Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…
Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…
Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…
Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…
Leave a Comment