З одного боку, обслуговування електромобілів є дешевшим, оскільки відсутня необхідність у регулярному обслуговуванні двигуна внутрішнього згоряння, який потребує постійного догляду. Однак, з іншого боку, первинна вартість електрокарів залишається високою.
Теоретично, менша кількість рухомих частин в електромобілях повинна забезпечувати їхню високу надійність. Проте технології виробництва енергії в цих автомобілях все ще знаходяться на стадії розвитку. Це призводить до того, що деякі електромобілі стикаються з різними механічними несправностями.
На відміну від автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, які вдосконалювалися протягом понад століття, сучасні електромобілі активно розвиваються лише з початку 2010-х років. Відсутність стандартизації та необхідних навичок робить ремонт електромобілів складнішим порівняно з обслуговуванням автомобілів з ДВС у звичайному автосервісі. Для ремонту електромобіля часто потрібен спеціалізований сервіс з підготовленим персоналом, яких поки що не так багато, що призводить до високих витрат на ремонт.
Одним із ключових і найдорожчих компонентів електромобіля є акумуляторний блок. Він може стати джерелом найбільших проблем.
Батарея грає найважливішу роль, забезпечуючи живлення електромоторів, і її вартість є значною частиною загальної вартості електромобіля. На відміну від традиційних двигунів, електромотори зазвичай не виходять з ладу раптово, а поступово втрачають свою ефективність. Постійне використання та перезаряджання призводять до зниження ефективності батареї, що спричиняє швидке зниження вартості електромобіля на вторинному ринку.
Більш серйозною проблемою є ризик повного виходу з ладу батареї або навіть її загоряння через перегрівання. Літій-іонні батареї виготовляються з легкозаймистих матеріалів, що підвищує ймовірність перегріву. Цей ризик особливо великий у теплому кліматі, де умови експлуатації можуть сприяти прискореній деградації та перегріву акумуляторів.
Проблеми з надійністю електромобілів можуть виникати не лише у двигунах і батареях, але й у сучасних електронних системах. Наприклад, у травні 2022 року Tesla була змушена відкликати чотири моделі через помилку в дисплеї. Mercedes-Benz також стикається з проблемами у величезному екрані MBUX, через який керуються багато функцій автомобіля.
Електронні системи, схильні до збоїв, відкривають нові можливості для несправностей, які можуть бути складнішими для усунення порівняно з традиційними аналоговими елементами управління. Якщо у звичайному автомобілі з ДВС виходить з ладу електрорегулювання крісла, це створює лише тимчасові незручності для водія. Однак збій в одному з електронних блоків електромобіля може вимагати виклику евакуатора та доставки автомобіля у спеціалізований сервіс.
Згідно з недавнім дослідженням Consumer Reports, власники електромобілів стикаються з проблемами своїх машин на 79% частіше, ніж водії автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
У дослідженні було проаналізовано дані про 330 тисяч автомобілів за 20 різними напрямками, включаючи електродвигуни, трансмісії, витоки та інформаційно-розважальні системи. Незважаючи на очікування, що відсутність певних компонентів має підвищити надійність електромобілів, виявилося, що вони частіше стикаються з різними збоями.
Багатьом автолюбителям доводилося чути про те, що ТЗ із дизельними моторами служать довше в порівнянні…
Шеф-дизайнер Mercedes Горден Вагенер назвав салон нового концепту Audi Concept C застарілим. На Мюнхенській автовиставці…
На дорогах часто можна зустріти знак 3.29 "Обмеження швидкості", але не всі водії знають, як…
Європейська асоціація автовиробників (ACEA) висловила занепокоєння через плани Єврокомісії щодо нових правил, які можуть суттєво…
Пройшло вже шість років з дебюту концепту BMW 4 Series у 2019 році, коли компанія…
Міністерство промисловості та інформаційних технологій КНР офіційно представило оновлену версію електричного кросовера Toyota bZ4X 2026.…
Leave a Comment