З одного боку, обслуговування електромобілів є дешевшим, оскільки відсутня необхідність у регулярному обслуговуванні двигуна внутрішнього згоряння, який потребує постійного догляду. Однак, з іншого боку, первинна вартість електрокарів залишається високою.
Теоретично, менша кількість рухомих частин в електромобілях повинна забезпечувати їхню високу надійність. Проте технології виробництва енергії в цих автомобілях все ще знаходяться на стадії розвитку. Це призводить до того, що деякі електромобілі стикаються з різними механічними несправностями.
На відміну від автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, які вдосконалювалися протягом понад століття, сучасні електромобілі активно розвиваються лише з початку 2010-х років. Відсутність стандартизації та необхідних навичок робить ремонт електромобілів складнішим порівняно з обслуговуванням автомобілів з ДВС у звичайному автосервісі. Для ремонту електромобіля часто потрібен спеціалізований сервіс з підготовленим персоналом, яких поки що не так багато, що призводить до високих витрат на ремонт.
Одним із ключових і найдорожчих компонентів електромобіля є акумуляторний блок. Він може стати джерелом найбільших проблем.
Батарея грає найважливішу роль, забезпечуючи живлення електромоторів, і її вартість є значною частиною загальної вартості електромобіля. На відміну від традиційних двигунів, електромотори зазвичай не виходять з ладу раптово, а поступово втрачають свою ефективність. Постійне використання та перезаряджання призводять до зниження ефективності батареї, що спричиняє швидке зниження вартості електромобіля на вторинному ринку.
Більш серйозною проблемою є ризик повного виходу з ладу батареї або навіть її загоряння через перегрівання. Літій-іонні батареї виготовляються з легкозаймистих матеріалів, що підвищує ймовірність перегріву. Цей ризик особливо великий у теплому кліматі, де умови експлуатації можуть сприяти прискореній деградації та перегріву акумуляторів.
Проблеми з надійністю електромобілів можуть виникати не лише у двигунах і батареях, але й у сучасних електронних системах. Наприклад, у травні 2022 року Tesla була змушена відкликати чотири моделі через помилку в дисплеї. Mercedes-Benz також стикається з проблемами у величезному екрані MBUX, через який керуються багато функцій автомобіля.
Електронні системи, схильні до збоїв, відкривають нові можливості для несправностей, які можуть бути складнішими для усунення порівняно з традиційними аналоговими елементами управління. Якщо у звичайному автомобілі з ДВС виходить з ладу електрорегулювання крісла, це створює лише тимчасові незручності для водія. Однак збій в одному з електронних блоків електромобіля може вимагати виклику евакуатора та доставки автомобіля у спеціалізований сервіс.
Згідно з недавнім дослідженням Consumer Reports, власники електромобілів стикаються з проблемами своїх машин на 79% частіше, ніж водії автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
У дослідженні було проаналізовано дані про 330 тисяч автомобілів за 20 різними напрямками, включаючи електродвигуни, трансмісії, витоки та інформаційно-розважальні системи. Незважаючи на очікування, що відсутність певних компонентів має підвищити надійність електромобілів, виявилося, що вони частіше стикаються з різними збоями.
Mercedes-Benz оголосив про перехід до нової епохи фургонів, орієнтуючись на преміум-сегмент комерційного транспорту та люксові…
Volkswagen розширив у Європі свою лінійку Black Edition, додавши до неї оновлений T-Cross та Tiguan…
Mercedes-Benz показала фотографії із тестів нового електричного кросовера AMG. Новинка поки не має власного імені,…
Багато водіїв побоюються, що паркування автомобіля на схилі може призвести до пошкодження різних деталей. Проте…
Усі звикли до того, що автомобілі Toyota – це синонім слова «надійність». Причому неважливо, йдеться…
Toyota показала європейцям компактний електрокросовер Urban Cruiser. Це черговий Cruiser у лінійці Toyota — назву…
Leave a Comment