Новини

Експерт оцінив ситуацію на українському ринку нафтопродуктів

Директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн повідомив, що на українському ринку нафтопродуктів триває профіцит. Він стверджує, що це є результатом нової системи постачання пального, яка дозволяє більше диверсифікувати поставки та зробити їх більш живучими та ефективними.

“4 місяці цього року і цілий 2023 рік пройшли із однією “проблемою” для ринку – це хронічний профіцит продукту. Тобто у нас його постійно дуже багато, причому продукту усіх марок – і бензину, і дизпального, і скрапленого газу. Саме це і є результатом нової системи постачань пального, яка виявилась більш живуча, більш диверсифікована у географічному і в логістичному плані”, – сказав Куюн.

За його словами, з 2021 року кількість бензовозів в Україні зросла в 4 рази, до 6 тисяч машин. Раніше імпорт пального відбувався залізницею та морем, але автомобільний імпорт не проводився.

Куюн також зазначив, що на європейському ринку запаси нафтопродуктів також є великими, а поставки з інших джерел, таких як Близький Схід, Азія і Сполучені Штати, стали активніше здійснюватись.

“Десятиріччя слухали, а буквально за рік взяли і все поміняли”, – зазначив експерт.

Після запровадження ембарго до Росії, країна втратила свій найбільш ліквідний ринок нафтопродуктів і тепер мусить експортувати пальне на віддалені бази та країни, що значно підвищує витрати. Експерт зазначив, що хоча санкції не знищили російський ринок, вони в значній мірі знизили його прибутковість.

“Це по 14-15 тисяч кілометрів… І ти за це все платиш. Так, ти можеш продавати, але це все знижує прибутковість цього продажу. І це теж є наслідок санкцій”, – розповів Куюн.

Експерт також зазначив, що удари по російських нафтопереробних заводах дуже суттєво вплинули на їх експорт нафтопродуктів. Крім того, ціни на нафту також знизилися через збільшену її доступність на світовому ринку.

“Якщо на бензин у них було ембарго ще з 1 березня, то на дизпальне ніхто ембарго не вводив. Але обсяги посипалися дуже серйозно – до мінімальних значень за останні кілька років”, – підсумував Куюн.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Mercedes-Benz відходить від статусу люксового бренду

Mercedes-Benz переглядає свою стратегію і поступово відходить від виключно люксового іміджу, роблячи ставку на більш…

21.08.2025

Названо найпоширеніші помилки водіїв під час обгону

Обгін - один із найнебезпечніших маневрів на дорозі, де навіть одна помилка може коштувати життя.…

21.08.2025

Mercedes-Benz може отримати двигуни BMW для нових гібридів

Mercedes-Benz розглядає можливість використання бензинових двигунів BMW у своїх майбутніх моделях з PHEV-установками та гібридними…

21.08.2025

10 причин, чому вас може зупинити патруль

Сьогодні варто поговорити про те, за якими ознаками поліція найчастіше зупиняє водіїв, як у такій…

21.08.2025

Чи обов’язково виходити з авто під час зупинки поліцією: що каже закон

Багато українських водіїв вважають, що під час зупинки поліцією для перевірки документів або тесту на…

21.08.2025

Що обирають водії після 50 років і чому ці авто ідеальні

Коли водієві двадцять, вибір машини часто робиться очима. До тридцяти приходить розуміння практичності, а після…

21.08.2025