Євробляхи не пускають в Україну: поляки допомогли митникам

0
237

Державна фіскальна служба констатує, що останнім часом українці все частіше пробують протягнути через кордон євробляхи на польських номерах за підробленими дорученнями.

Тільки за минулий тиждень Волинські митники вилучили три автомобілі порушників, повідомляє прес-служба УКРІНФОРМ, передає ubr.ua.

Зокрема, за липовими дорученнями два наших співвітчизника намір перетнути кордон на Volkswagen Passat і Skoda Octavia. А поляка спіймали на спробі в’їхати на чужому Volkswagen Golf. Він також пред’явив митникам довіреність, засвідчену неіснуючим нотаріусом.

Примітно, що виявлені підробки були підписані трьома абсолютно різними польськими нотаріусами: з Любліна, Лодзі та Слубіце. Автомобілі порушників, оцінені сумарно в 350 тис. грн., і заарештували. А їх водіям загрожує штраф на ту ж суму.

Підробляють все

Тим часом, юристи запевняють, що підроблені доручення – аж ніяк не ноу-хау сірих перегінників, просто митники стали частіше звертати увагу на пропоновані документи. Хоча ні зараз, ні раніше виявити «липу» ніяких труднощів не становило. Як, втім, і знайти людей, які допоможуть оформити фейковий документ.

«Виявити несправжню довіреність для митника так само просто, як визначити підроблені долари касиру в банку. У більшості випадків вони розуміють, з чим мають справу, як тільки беруть документ в руки», – переконаний адвокат ЮК «Де-юре» Андрій Павлишин.

Експерти припускають, що зростання кількості виявлених підробок не пов’язаний ні з зміною схеми ввезення, адже «липові» документи завжди були в ходу, оскільки дозволяють істотно скоротити витрати на процедурну частину. Ні з якістю роботи самих митників. Найімовірніше, кажуть вони, що крихке «взаєморозуміння» між сторонами процесу з якоїсь причини порушилося. Та й питання євроблях, відверто кажучи, всім вже порядком набридло.

«Робота з митницею відмінно налагоджена, будь це не так, в Україну не ввозили б стільки євроблях. Адже лише близько 3% таких машин їздять по країні по «білим» документам. Решта – суцільні підробки. Деякі з них можуть похвалитися дуже гарною якістю, але від цього вони не стають справжніми», – переконаний керівник Association of Troubleshooters Сергій Креймер.

Жадібність проти здорового глузду

Експерти впевнені, що бравурні прес-релізи УКРІНФОРМ не мають нічого спільного з реальною картиною. І кажуть, що причина підвищеної пильності митників криється швидше за все в абсолютно жадібності перегонщиків.

«Хоч би скільки наші митники лояльні до грошей не були, коли протягом години кордон намагаються перетнути три автомобілі з дорученнями від одного і того ж нотаріуса, закрити очі на підробки вони не можуть», – припускає Креймер.

До того ж, на минулому тижні польська сторона передала нашій митниці список всіх реально працюючих в країні нотаріусів, додає він. Так що виявляти підробки тепер набагато простіше, ніж раніше. А закривати очі на кричущі фейки з вигаданими нотаріусами, навпаки, складніше.

Народна стежка

Тим часом, спроб протягнути через кордон «липу» менше не стане. Адже інакше єробляхи в Україні в принципі не завозяться. А оформити всі документи належним чином дорого, довго і дуже клопітно.

Пояснюючи всі тонкощі сірого бізнесу, Сергій Креймер ділиться забавним кейсом. Не так давно митники заарештували автомобіль його клієнта, який намагався в’їхати в Україну на автомобілі своєї цивільної дружини з Бельгії. Співробітники УКРІНФОРМ не стали пояснювати причини арешту, незважаючи на той факт, що машина і всі документи на неї були в повному порядку.

«Щоб відбити автомобіль знадобилися юристи в Україні. А для них – повний пакет завірених документів. Тільки підготовка, пересилання і переклад паперів зайняли близько 7 тижнів і коштували близько € 300», – розповів він.

Тому-то легально ввозити бляхи в Україні ніхто навіть і не намагається. Крім, зрозуміло, реальних іноземців, що в’їжджають в країну у справах або в якості туристів. Але таких зовсім небагато в порівнянні із загальним потоком єврономерів.

Куди простіше придбати бракуючі паперу у «фахівців». За € 50-150 можна купити довіреність, а повний пакет документів з техпаспортом і талоном техогляду обійдеться в суму близько € 300. Причому, кажуть експерти, зробити це можна і в Україні – оголошення про продаж цілком непоганих підробок є навіть на OLX.

Ось тільки навіть дуже якісна «липа» пройде перевірку тільки в неуважного експерта. Як би не старалися умільці, скопіювати всі захисні елементи вони не в змозі. Та й у разі сумнівів, митник або поліцейський завжди може затримати автомобіль на час перевірки, і відправити запит на батьківщину євробляхи. Так що навіть так звані «непробивні» довіреності на ділі можна перевірити.

«До мене часто звертаються «щасливі» власники євроблях з проханням допомогти. Історії як одна, схожі один на одного: кожен чесно заплатив гроші, отримав повний пакет паперів і запевнення в їх справжності. Однак їх машини потім все одно заарештовують при спробі перетнути кордон за підробку документів», – резюмує Креймер.

Чиновники зволікають

Тим часом, питання євроблях в Україні вирішувати ніхто не поспішає. А всі озвучені раніше ініціативи нардепів і чиновників так і гинуть на рівні ідей. Чи то чиновникам не вистачає політичної волі, чи то вони бояться напередодні виборів не догодити прихильникам або супротивникам єврономерів.

Нещодавно у Верховній Раді навіть був зареєстрований законопроект, що пропонує наділити повноваженнями для вирішення наболілого питання Кабміну. Адже в березні 2018 го Гройсман зголосився за місяць врегулювати всі спірні моменти і видати українцям готовий механізм легалізації вже ввезених євробляхах і порядок їх ввезення в майбутньому.

Зокрема, депутати пропонують доручити уряду розробити відповідні порядки в місячний термін, а потім відзвітувати перед Верховною Радою про результати виконаної роботи. Втім, поки не ясно, чи підтримають затію автора законопроекту його колеги.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!